Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: Militærpolitibataljonen (FMPS)

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2004

Militærpolitibataljonen (FMPS)

Hei! Er ny på forumet, og tenkte å starte ved et par spm. til de som kanskje kunne ha en aning om det her...(Litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne posten, men prøver her)

16.August skal jeg inn til førstegangstjeneste i militærpolitiet ved Sessvollmoen. Dette er noe jeg har gledet meg en stund til, og som jeg er veldig motivert til å fullføre på best mulig måte.

Her er det de ordinære fysiske opptakskravene (3000 m15min, 4hangups med overtak, 200 meter svømming osv ) Er 19 år, 189 høy og 106 kg, (Har deltatt på fitness stevner, så er vant til trening). Klarer omlag 7 hangups akkurat nå, 45 pushups, og svømminga og situpsene skal vel heller ikke være vanskelig å KLARE (Minstekravene)...Og løpinga da...Kondisjonen min er ikke så altfor bra, men løper omlag 3200 m på 15 minutt.***** Det jeg lurer på i denne sammenhengen er: Har jeg i realiteten noen sjans å komme inn med disse "Statsene" (Fysisk sett med fokus på det fysiske, det psykiske er jo vel så viktig men snakker i sammenheng med det fysiske nå)...Er det noen som har erfaringer fra FMPS eller som vet en del om det som kan tenke seg ca "Snittet" av fysikken på de som fullfører...

Videre mtp. Militærpolitiet lurer jeg på.....Det er 200 individer som møter 16.August, 80-90 fullfører...Jeg lurer på (Såfremt det er mulig å svare så godt som mulig) om noen kan ane ca hvordan det står til med disse 200 som regel ? er alle 200 topp motiverte, topp trente som vil gi alt for å fullføre eller vil veldig mange gjøre alt for å dimme så fort som mulig...evt. forsvinner iløpet av de første dagene...

Det hadde vært topp om noen som vet eller kan tenke seg litt hvordan det er svarte så godt de kunne på disse spørsmålene for det er noe jeg lurer en del på som jeg tror vil gi meg igjen svar på hvordan jeg skal ta det når jeg kommer inn :) MVH Corn.

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

RE: Militærpolitibataljonen (FMPS)

Jeg tjenestegjorde sammen med mper, jeg skal kontakten en jeg har litt kontakt med og se om han kan ta en tur innom her og svare på de spørsmål du måtte ha!

med andre ord... "vent slutt"

OF-3 Major
    Ble medlem
    2004

Bra levert miper - trår hjelpende til - meget bra! Godt motto forresten...

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

ok, en liten Sit Rap her, han jeg snakka om er ikke tilgjenglig før tidligst over helga.

men jeg skal presse litt på for å få svart deg!

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2004

Evig takknemlig :)

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2004

Så lurte jeg med det samme på...Hangupsene, jeg har så sinnsykt lett for å begynne*å vingle frem og tilbake når jeg tar hangups...er det noen som hjelper deg med å holde bena stødig på noen måte ?

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Hei.

Tjgj som mp i Oslo nå. Lest litt på forumet her, og det virker som om mange bekymrer seg alt for mye for det fysiske. Var i*fj troppen*i 2 måneder, gutta som hadde bestemt seg for at dette klarer de, var gutta som bestod. Ikke nødvendigvis*karen som hadde tatt push-ups fra han var 2 år :)

Når det kommer til spørsmålene dine trenger du ikke å bekymre deg. En jeg tjenestegjør med nå løp på 23 min første gjennomkjøring og 14:59 på siste test. Du får en helt syk forbedring i løpet av rekrutten :) Rekorden i troppen var 29 min ned til 15:17.. d.d har jeg vansker for å tro det :)

De fleste som søker om å havne på FMPS havner der, om de ikke gjorde det helt forferdelig på sesjonen. Så du må nok regne med konkurranse. Det folk dret på dråget med var at de ikke hadde guts nok til å snakke for en stor forsamling. Var noen dumme spørsmål fra tid til annen, men det får man tåle :)

Kontigent 01/04 startet med litt over 170 mann, var 38 etter 6 måneder. En del røk ut fordi de ville ut, noen på fysiske, en del på at de ikke var skikket (litt for mye å gå inn på her), og endel langt ute i perioden. 2. fagperiode består av 4 moduler som må bestås, stryker du er det ut.

Utover dette, blir kontigent 02/04 delt i 4 klasser, hvor 2 av klassene SKAL norover, resten blir fordel på Værnes, Madla, Haakonsvern og Oslo.

Har masse info om du lurer. Bare å maile meg; mp_satan@walla.com

In canis veritas

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

Ok, må bare spørre, hvem har gitt deg det nicet?

En MP jeg tjenestgjorde sammen med hadde det samme.

Ble medlem
    2004

Fikk ideen av en fenrik som hadde e-mailen fenriksatan@.. Tenkte som så at "hmm, jeg er mp, bytte litt", så bare ble det sånn :-)

Kjenner ingen andre i militærpolitiet som har samme mailadr.

In canis veritas

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

Nei, jeg mente ikke mailadr heller. Han fikk det tilnavnet på stasjonen.* MP har en tendens til å bli misslikt.* Men stå på! jeg vet jobben dere gjør!

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

Kom inn på MP-skolen januar 2003, skikkelig slapp fysisk og ikke særlig motivert. Ikke noe sjakktrekk til å begynne med... Fant ut at MP virket ganske ok og så var det bare å hive seg i treningen. Er ikke store kravene... Endte som en treningsnarkoman, (vurderer å saksøke).

Ok, fysisk sett ser det ut som at du ligger godt an. Har ikke hørt om noen som har måttet svømme 200 mtr... Men d kan skje. Eller så går mye av utsorteringen på psyken, å så må man bestå en hel del forskjellige oppgaver/caser+++ Er man innstilt på å bli MP så går det. Man lærer sinnsykt mye tøfft, opplever, masse å så er det en fin tjeneste.*osv osv...

De som møter er en fin blanding av rare og normale folk. Av 200-300 er sikkert bare 50-60 motiverte til å fortsette etter opptak.

Ellers så vil jeg hilse stort til ADDS!!

*

OR-1 Menig
    Ble medlem
    2004

Hvor lang var rekrutten din MP Leo ? Har forstått at mange har forbedret fysikken veldig etter de kom inn til de fysiske testene...har en kamerat som dro inn i januar totalt utrent men som klarte det pga god trening i rekrutten....men når virker det som man bare har tre uker på seg ?

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

MP_leo, Mpen over alle MPer!

Hør på denne mannen, hadde alle MPer vært halvparten av denne mannen hadde værden vært et bedre sted!

Hørt at kapt er stasjons sjef?

Ble medlem
    2004

Leo - hvor var du stasjonert?

Vanlig rekrutt er drøye 6 uker.. lett blanding av grønn tjeneste og enkeltmannsferdigheter :) Rekrutten for mp'er fra august blir 4 uker tror jeg, men mye mer grønn tjeneste. Men skal ikke si noe sikkert :)

Miper - hva mente du med kapt som stasjonssjef?

In canis veritas

OR-1+ Ledende menig
    Ble medlem
    2004

RE: RE: Militærpolitibataljonen (FMPS)

quote:

Originally posted by: mp_satan

Miper - hva mente du med kapt som stasjonssjef?"

Bare et kjapt spørsmål til Mp Leo

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

Rekrutten vår var 6 uker. Så fikk vi 9 dager perm, og så var det over på utdanningen de neste 4-5 mnd. Tror vi måtte ha greid alle fysiske kravene etter 2 mnd fra innrykk.

Var på Bodø Hovedflystasjon...

Jepp har hørt at kapt er blitt d. Mannen er stor!

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Med all respekt for MP.

Militærtjeneste og opplæring i strid er en ting. Polititjeneste, lover, regler og håndhevelsen av dette noe helt annet.

Rekrutt
    Ble medlem
    2004

hoy! Ville bare si at jeg nå sitter på velferden ved sessvollmoen, er i Tropp 1. FMPS. MP.

*

TRIVES KONGE! er genialt. Corn, hvem er du? tropp osv?* tidig om vi er i samme tropp:P

hva fikk du på fyfo testene?

*

over og ut. 16 berget.

Gjest

Hei berget! Dere får oppførere dere bedre enn disse gutta med video på VG's første side da... ;)

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •