milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Politihøgskolen

OF-3 Major
    Administrator
    NK Milforum

Ble medlem
    2004
    Nevnt
    272 innlegg
    Sitert
    515 innlegg

Politihøgskolen

Fra Dagbladet:
    Politiet svarte leserne

VIL BLI POLITI: Dagbladet.no skal følge de to søkerne Jasmina Ahmadi (til høgre) og Shaheen Hussein fram til Politihøgskolens opptaksprøver i slutten av mai. Du kan følger dem her.
    Foto: LARS EIVIND BONES

Hvordan komme inn på Politihøgskolen? Hvorfor så få minoritetssøkere? Hvordan er politiets arbeidshverdag? Les nettmøtet politiinspektør Kittil Flaaterud ved Politihøgskolen.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/04/20/396166.html

mezzo
    Gjest

Gjest

RE: Politihøgskolen

Noen som søker PHS her og som eventuelt vurderer videre Delta (som målsetting)?

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

RE: RE: Politihøgskolen

quote:

Originally posted by: newbee1

"Noen som søker PHS her og som eventuelt vurderer videre Delta (som målsetting)?"

Kommer nok til å sende inn en søknad ja, når den tid kommer. PHS har som policy at de ikke tar inn førstegangssøkere, de lar folk søke flere år på rad, for at man skal sikre at folka virkelig vil dette.

Jeg regner derfor med at jeg kommer til å sende inn en søknad hvert år fra jeg blir 21, også får jeg se da om det blir opptak og intervju.

Det er klart at Delta lokker. Men samtidig så er det så utrolig mye interesant innen politiyrket. Hundetjenesten, sykkepolitiet, UP, og ikke minst så kunne jeg tenkt meg å jobbe på det lokale lensmannskontoret her i Oppdal. Her er tjenesten allsidig med alt fra drap (sjelden), vinningskriminalitet, vold til snøskred, leteaksjoner, jaktoppsyn o.l Dette er forskjellen fra å jobbe i større byer hvor man blir spesialisert innen en gren, f.eks etterforskning.

Men tilbake til spørsmålets tekst:

Ja, jeg kommer til å søke PHS, og ja Delta er absolutt en karriere jeg kunne tenkt meg.

mezzo
    Gjest

Du virker som en bra kar, Recon - fornuftig resonnement.

Gjest

Man kan fint komme inn på PHS som førstegangs søkende. Jeg kjenner en som har gjort det. Men det er nok en fordel om en ikke er alt for ung når en søker. Tror de vil at du skal være litt oppi tjueåra før de slipper deg inn.

Tror PHS er en veldig fin skole. Velig sosialt og mange artige fag der! Er faktisk endel fine damer der også...!

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Styrkeøvelser på phs- opptak

Noen som har noen gode tips til meg i treningsinnspurten før PHS- opptak? Har ting sånn halvveis på stell, tror jeg.. (håper jeg i hvert fall..:)

Ryktet sier at kondisjonstesten er relativt sur. Noen som har noen formening om hvordan man mest fornuftig og raskest mulig kommer seg ned så skulderbladene berører underlaget? I og med at "forlengs eller sidelengs rulle ikke er tillatt" må vel kanskje det beste være å sette seg ned på rumpa for så å legge seg ned og reise seg opp igjen.. Eller?
    "If you ain't Cav, you ain't!"

ORYX
    Gjest

Re: Styrkeøvelser på phs- opptak

Beste måten å trene på er å trene på det som du testes i - det er jo velkjent. Løpinga er det mange som brenner seg på og problemet er hard åpning. Mål opp i en I-hall el tilsvarende før opptak og kjør testen som den er, ta med deg noen som kan pushe - og finn det optimale for nivået ditt. Er du for slakk i starten klarer du heller ikke å hente inn dette de siste rundene. Jevn fart i 7-8min og så nitrox. Opp/ned = trene push-ups situps gjerne komb med litt lenger intervalløp. Få i deg litt mat/energi mellom testene og tøy slik at ikke du stivner - kan bli en del venting..

Peis på - dette klarer du fint med litt trening. Den fysiske testen er langt i fra alt på opptaket, men lykke til uansett!

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Det er maaange bra damer i poletiet og på phs!!! hehe

Milforum reservist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

PHS etter Forsvaret

Jeg har tenkt å søke PHS etter Forsvaret, hvis jeg ikke klarer å ta den utdannelsen jeg vil i Forsvaret. Delta er et utrolig fristende mål, og jeg skal gjøre alt jeg kan for å komme inn her(hvis jeg ender opp på PHS). Men apropos opptaksprøvene: noen som vet hvor lenge eller hvor langt man må løpe under denne løpetesten i hallen? Med ned på rygg/mage? Snakket med en politimann i dag, og han sa dette var den verste fysiske testen gjennom hele opptaket.

Har Delta hovedkvarter i Oslo?

No guts, No glory
    Bitit Fyrst

Milforum reservist
    Ble medlem
    2004
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg

Re: PHS etter Forsvaret

Sitat Opprinnelig skrevet av Navy Seal
    noen som vet hvor lenge eller hvor langt man må løpe under denne løpetesten i hallen? Med ned på rygg/mage?
    Testen går på tid. Og du får poeng for hvor langt du klarer å løpe. Jo kortere du løper, jo flere poeng får du. For å klare opptaket kan du maksimalt få 20 poeng til sammen på alle testene.

Milforum reservist
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    Tusen takk ruble, fint å få klarhet i slike ting:)
    Bitit Fyrst

Lignende tråder

1. Politihøgskolen opptak 2018
    By tinnsoldat in forum Politiet
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: DTG 251300A Apr 17,
  2. politihøgskolen!
    By tivoli in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: DTG 091946A Nov 09,
  3. Politihøgskolen vinner designpris
    By Lille Arne in forum Politiet
    Nyeste innlegg: DTG 141208A Mar 08,
  4. Politihøgskolen
    By ztatex in forum S-3 2. Totalforsvaret
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: DTG 041511A Feb 06,
  5. Politihøgskolen
    By imported_ztatex in forum Forsvarets spesialstyrker (FS)
    Nyeste innlegg: DTG 010200A Jan 70,

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •