Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: fjernoppklaring

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

fjernoppklaring

heisann!

jeg er en gutt som skal i militæret til sommeren. jeg ble først innkallt til luftforsvaret, noe jeg ikke ville. derfor søkte jeg fallskjermjeger, men nå har jeg funnet ut at jeg er for dårlig forberedt, og har nå sendt inn søknad på fjernoppklaringsjeger. med for dårlig forberedt mener jeg i forhold til belastningsskader i beina. min utholdenhetsidrett er nemlig sykling. det gir god trening, men forebygger ikke noe særlig av belastningskader. jeg har funnet ut at etter 1 år som fjernoppklaringsjeger er jeg bedre forberedt for fskmjk-opptak enn det jeg nå er for fjk- opptak. hva mener dere om dette?

jeg lurer også veldig på hva slags prøvelser og utfordringer jeg vil møte under et fjernoppklaringsopptak. har de et opptak, og hva går det ut på? hvor mye "snillere" er det enn et fjk-opptak? fjernoppklaring er vel ikke så hemmelig som hjkmjk?

hvordan er tjenesten som fjernoppklaringsjeger? er det mye helikoptersekshjulingsnøscooter-kjøring? (håper å ha det LITT moro også da, ikke bare slit ;) )

mange spørsmål her, takker veldig for svar!

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

RE: fjernoppklaring

beklager.. det mangler noen skråstreker i innlegget mitt... rart de ikke kom med....

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2004

Ett år i fjernesk vil ikke alene gjøre deg klar for fsk, hvis du ønsker deg inn i fsk*blir du nødt til å trene mye på egenhånd, særlig å gå ekstremt fort og langt*med sekk. Bør kunne klare å holde 7 km/t med 25-30 kg sekk ihvertfall 3 mil, dette vil ikke læres i fjernesk. Hvis du klarer fj-kravene og er skikkelig motivert for den tjenesten, så er det dette du bør prøve, bare gi 100% og aldri gi deg!!

OR-2 Visekorporal
    Ble medlem
    2004

Om du tror det er lett å bli fjernoppklaringsjeger så må du faen meg tro om igjen.... Og jeg kan LOVE deg at om du sliter med Fallskjermjeger så kommer du også til å slite med fjernoppklaring....

Mener å huske at for 2 år sida så var det omtrent 150 som møtte til opptak... De starta med å gå til halvparten hadde gitt seg... Så begynte de å finselektere....

Fjernoppklaringsgutta går sinnsykt mye og har pakninger på opp i mot 50 kg til tider... Det er ikke*slik at det bare er fallskjermjeger og marinejeger det er hardt å bli... Forsvaret tar inn så få soldater så det er bare de beste av de få som blir tatt inn som får slik tjeneste som dette.

Kystjeger, Artillerijeger (Forward Air Control), Fallskjermjeger,*Fjernoppklaring, Marinejeger, Spesialjeger og sikkert flere også... Enkelte er hardere enn andre go da tror jeg mjk og spesialjeger er over de andre, men satan du skal ha motivasjonen i orden for å komme inn på noe av dette!!

Personlig så tror jeg at et år som jeger i Oppklesk i 6.div vil være en god grobunn for tjeneste som spesialjeger i hjk. Man må bare ha viljen i orden så går det meste... (Ref.intervju fra Børge Ousland tidligere postet i forumet)

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •