Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: høy nok til FSK?

Gjest

høy nok til FSK?

Jeg er snart 18 og har lyst til å søke spesialjeger etter førstegangstjeneste.
    Men jeg er bare 174 cm og har en bmi på 24,7. Derfor lurer jeg på om de som er spesialjegere er veldig store og kraftige?

Gjest

Re: høy nok til FSK?

174cm ingen hindring.

Velkommen til forumet!

Gjest

vet du noe om hvor høye ca vanlige spesialsoldater og fallskjermjegere er?

Gjest

Det finnes ikke noe høydekrav.Men du kan ikke ha astma eller moderat /sterk allergi, brokk, epilepsi, plagsomt hørselstap, ryggplager, ustabile ledd, være avhengig av briller eller linser, eller ha psykiske sykdommer med funksjonstap eller innskrenkning. Du må ha plettfri vandel, og være eller kunne bli sikkerhetsklarert. I tillegg må du bestå fysiske minstekrav og øvrige formelle kravene som du finner på hjemmesidene til FSK.

Se at du "er snart 18", mao har du ikke påbegynt førstegangstjenesten enda?
    BMI'en din kommer til å endre seg en del og du vil få mulighet til å trene mot opptaket under gode forhold.
    Man trenger ikke å være viking, 3meter høy med fem bil-lengde-skuldre.
    Kondisjon derimot...

Ta kontakt med idrettsoffiseren ved garnisonen du ender opp i, og få vedkommende til å lage et bra treningsopplegg til deg
    Lykke til!

Gjest

Jeg har har enda 1 og et halvt år igjen med skole før jeg kan søke førstegangstjeneste.

Gjest

Så lenge du når ned til bakken bør ikke høyden være noe problem.

Gjest

Men er det noen som har peiling på om fallskjermjegere og spesialjegere er store og kraftige?

Gjest

Ja.

Gjest

Så de er store og kraftige?

Er ALLE det eller er det noen som er på min størrelse?

Gjest

Han mente ja som i at han vet.

De ser ut som vanlige mennesker, Starheim. Det er ingen grunn til å fokusere på kroppsstørrelse, det er ytelse som teller. Det er derfor svarene er litt knappe.

Gjest

Sitat Opprinnelig skrevet av Oldemordi
    Det finnes ikke noe høydekrav.Men du kan ikke ha astma eller moderat /sterk allergi, brokk, epilepsi, plagsomt hørselstap, ryggplager, ustabile ledd, være avhengig av briller eller linser, eller ha psykiske sykdommer med funksjonstap eller innskrenkning. Du må ha plettfri vandel, og være eller kunne bli sikkerhetsklarert. I tillegg må du bestå fysiske minstekrav og øvrige formelle kravene som du finner på hjemmesidene til FSK.

Se at du "er snart 18", mao har du ikke påbegynt førstegangstjenesten enda?
    BMI'en din kommer til å endre seg en del og du vil få mulighet til å trene mot opptaket under gode forhold.
    Man trenger ikke å være viking, 3meter høy med fem bil-lengde-skuldre.
    Kondisjon derimot...

Ta kontakt med idrettsoffiseren ved garnisonen du ender opp i, og få vedkommende til å lage et bra treningsopplegg til deg
    Lykke til!

Så under fallskjermjeger kurset så vil jeg få godt trening som vill hjelpe meg til videre utdanning som spesialjeger?

Gjest

Sitat Opprinnelig skrevet av Starheim
    Så under fallskjermjeger kurset så vil jeg få godt trening som vill hjelpe meg til videre utdanning som spesialjeger?
    Fallskjermjegerkurs??
    Skjønner hva du mener...hmm...Altså...Du ønsker å gjennomføre førstegangstjenesten din ved Hærens jegerkommando, og lurer på om treningen/utdanningen der vil gi deg en fordel når du søker videre utdanning som spesialjeger?
    For all del, en innholdsrik førstegangstjeneste og relevant utdanning er kjempebra det, men ikke et krav. Men ja, du vil nok stille sterkere mtp gjennomføring av opptak med bakgrunn fra HJK.

Det er bra å sette seg mål og jobbe hardt for å nå det, men du bør ikke fokusere så mye på opptaket etter førstegangstjenesten..du må først komme deg inn i HJK...Du må på opptak der også

Gjest

Jeg tror du forsøker å finne ut av hvordan de ser ut for å skape deg et konkret personifisert bilde av et miljø som er relativt skjermet, for å vurdere deg selv og om du passer inn i det. Som sagt så er alle kropper forskjellige men gjengangeren er å være godt trent, topp motivert og skarp i toppen.. Noe mer finner du ikke ut før du har prøvd selv.

Legg deg i trening nå og få et sunt og positivt forhold til det å være i bevegelse, opptakskravene kan du lese deg til selv på forsvaret.no. Førstegangstjeneste som fallskjermjeger gjør deg godt forberedt til spesialjegeropptak og gir deg et godt moment til videre, så får du vurdere selv om du er villig til å gjennomgå to opptak på to år..

Gjest

Sitat Opprinnelig skrevet av Brukernavn
    Jeg tror du forsøker å finne ut av hvordan de ser ut for å skape deg et konkret personifisert bilde av et miljø som er relativt skjermet, for å vurdere deg selv og om du passer inn i det. Som sagt så er alle kropper forskjellige men gjengangeren er å være godt trent, topp motivert og skarp i toppen.. Noe mer finner du ikke ut før du har prøvd selv.

Legg deg i trening nå og få et sunt og positivt forhold til det å være i bevegelse, opptakskravene kan du lese deg til selv på forsvaret.no. Førstegangstjeneste som fallskjermjeger gjør deg godt forberedt til spesialjegeropptak og gir deg et godt moment til videre, så får du vurdere selv om du er villig til å gjennomgå to opptak på to år..
    Bra du skjønner hvor jeg vil
    Men når du sier skarp i toppen, mener du skoleflink eller flink til å løse praktiske oppgaver sånn generelt. Mange er elendige på skolen men innen for det de liker så er de enestående.

Gjest

De fleste er nok bedre til ting de liker.. De bruker vel bare mer tid på ting de synes er gøy, en ting de synes er kjipt. Jeg synes det er mye vanskeligere å gjøre det bra i noe jeg ikke liker, enn noe jeg liker.

Men skarp i toppen, betyr nok både praktisk, psykisk og fysisk.

Siden du fortsatt ikke er ferdig på skolen, så gjør en innsats de siste årene. Du vil sikkert trenge det en eller annen gang om du skal ta en høyere utdanning..

Gjest

Tenkte å gå ferdig elektro deretter satse på Spesialstyrkene, slik at jeg har noe å falle tilbake på hvis jeg kommer inn i spesialstyrkene og blir ferdig der.

Gjest

Høres ut som en god plan. HJK har også mange støtteelementer som kanskje kan trenge en slik bakgrunn

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •