Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 76

Tråd: Tatoveringer lovlig i spesialstyrker ?

Gjest

Tatoveringer lovlig i spesialstyrker ?

Er det ikke slik at det er forbudt og ha tatovering i MJK/FSK ?
    Med tanke på at du kan bli gjenkjent.. Mener å ha lest dette en plass.

Gjest
    Jeg mener og å ha hørt at det er påbudt med bilbelte i Norge?

Gjest

Re: Tattovering

Sitat Opprinnelig skrevet av Flacker
    Er det ikke slik at det er Forbudt og ha Tattovering i MJK/FSK ?
    Med tanke på at Du kan bli gjenkjendt.. Mener og ha lest dette en plass.
    Hehe, siden du faktisk lurer på dette så fortjener du vel også et seriøst svar. Nei det er ikke forbudt. Hvis ikke mange av dem bryter sine egne regler da:)

Gjest
    Så lenge tattisen(e) ikke viser tilhørighet til noe ulovlige/uønskede elementer/ideologi (nazisymboler, kriminelle gjenger osv) så går det sikkert greit.

Gjest
    Haha, hadde tatt seg ut å komme gjennom opptak og fått svaret.
    " du er en veldig bra ressurs for avdelingen, men den ørnen du har på armen kan vi ikke godta, sorry mac"

Gjest
    Ja, det er lov..

Gjest
    Mener faktisk og ha hørt det samme.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av No fear
    Så lenge tattisen(e) ikke viser tilhørighet til noe ulovlige/uønskede elementer/ideologi (nazisymboler, kriminelle gjenger osv) så går det sikkert greit.
    Men 81 forever bør vel være greit?

Gjest
    Husker at en del Amrikanske Marineinfanterister som jeg har truffet på hadde tattos som var dedicated UMC i forskjellige motiver.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av ifanterist
    Husker at en del Amrikanske Marineinfanterister som jeg har truffet på hadde tattos som var dedicated UMC i forskjellige motiver.
    USMC og andre forsvarsgrener har begynt å innføre en noe mer restriktiv policy på tatoveringer. Man kan enda ha en tatovering eller to på skulderen, ryggen, etc. Men de noe mere "større værk" som går opp etter halsen og nedover armer og bein, er blitt forbudt.

http://www.usatoday.com/news/nation/...ttoo-ban_N.htm

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av ifanterist
    Sitat Opprinnelig skrevet av No fear
    Men 81 forever bør vel være greit?
    Selvfølgelig går ikke det noe som du vet meget godt. HA regnes som organisert kriminalitet og er no go blant org. som skal være lovlydige og verne nasjonen som feks. forsvaret. Skal vi si at de har litt motstridende ideologier og tankegang...

Dette sier Justis og Politidep. om kriminalitetsbilde og trusselvurdering:
    "9.1.3.2 Organisert kriminalitet
    Organisert kriminalitet forbindes ofte med velorganiserte mafialignende organisasjoner i utlandet hvor målet er profitt, og hvor bruk av vold ofte er et middel. Uttrykket ”organisert kriminalitet” har imidlertid ikke et klart og entydig innhold. Formuleringen kan brukes både om bestemte former for kriminelle handlinger og om mer bestemte grupper av personer med kriminelle tilbøyeligheter. I begge tilfeller kan det legges ulike kriterier til grunn for hva som faller inn under uttrykket. Hvis man bruker uttrykket organisert kriminalitet i streng betydning, for eksempel etter EUs definisjon, er det i norsk sammenheng i hovedsak enkelte organisasjoner av narkotikahandel, det profesjonelle ransmiljøet og de KRIMINELLE MC-MILJØENE som er omfattet. Anvendes en videre definisjon, vil det omfatte langt mer. I det følgende blir uttrykket benyttet i vid forstand."

3.3.10 Kriminalitet i MC-miljøer:
    -I 1993 etablerte en annen verdensomspennende motorsykkel-organisasjon, Bandidos seg i Danmark. Hells Angels hadde på dette tidspunktet også etablert seg i Sverige, Finland og Norge. I de siste par år ekspanderte Bandidos kraftig i Skandinavia. Det ble tidlig uttrykt bekymring for at denne utviklingen kunne utløse en
    bandekrig mellom de to verdensomspennende motorsykkelorganisasjonene.
    At gruppene forberedte seg på voldelige oppgjør kunne ses på at medlemmene var involvert i våpentyverier fra såvel militære lagre som private, og ofte utstyrte seg selv med skuddsikre
    vester. Det ble også etter hvert vanlig at politiet ved pågripelser av slike personer fant dem i besittelse av ladde skytevåpen.

- De kriminelle MC-miljøer kjennetegnes ved utstrakt bruk av vold, særlig i forhold til rivaliserende gjenger. Bruk av militære våpen, endog panservernraketter, har man flere eksempler på fra den senere tid i Norden. Fra enkelte hold betegnes nå situasjonen som Den store nordiske rockerkrig.
    .De straffbare forhold som begås skal hevnes og man er åpenbart i en situasjon hvor betegnelsen
    voldsspiral er dekkende.
    http://209.85.135.104/search?q=cache:WZ ... iminalitet

Til trådstarter og andre som lurer på det samme så er dette noe å tenke på før en skaffer seg en tattis og ikke minst hva slags venner en henger med.
    "3.5 Strafferettslig vern mot rasistiske ytringer og diskriminerende handlinger":
    http://209.85.135.104/search?q=cache:9B ... 20symboler

Gjest
    Bare få deg en tattis hvis det frister. Kjenner flere operatører med tattis, både lett synlige og mer beskjedne.
    Men jeg ville fulgt rådet til No fear, ingen gjeng/org.krim tattis (men er du medlem her vil du uansett ikke vurdert for opptak lengre enn det tar å si sylinderarkiv!).

Gjest
    Kan eventuelt vente til du er inne i en av de nevnte avdelinger og få deg avdelingslogoen tatovert på overarmen:)

Gjest
    Spørs om det faller i god jord. Funderte en stund på å tatovere riksløven på armen, men slo det fra meg.

Gjest
    Men er det ikke mange som la oss si, etter fullført fallskjermjegertjeneste, tatoverer seg med en eller annen logo for å ha minnet om året de hadde? Slik at hele troppen tatoverer seg, skjer ikke dette ofte?

Gjest
    Ingen som jeg kjenner ihvertfall. Ifølge film å serier fra USA er det muligens mer vanlig "over there" ihvertfall.

Gjest
    så en med esk 1 pbn logoen en gang..
    har selv planta riksløven på ryggen jeg da....
    fikk mye posetiv respons i forcen med den..

Gjest
    Det kan kanskje være en fordel å ikke ha MJK-logoen over hele ryggtavla om man skulle bli tatt til fange et eller annet sted i AO og gjerne vil leke kokk som har gått seg vill i tåka. (mao: vekke minst mulig oppmerksomhet for å slippe billig unna under forhør)

Gjest
    *MODERERT*

Som gjentatt så altfor mange ganger før, dette skal ikke diskuteres på Milforum. Marcus

Gjest
    En annen ting med tatoveringer, de kan fort brukes til å lage et signalemang av deg. Person X har tatovert følgende der, der og der.

Er vel ikke noe stort problem i det store og det hele, men jeg tror man alltid bør tenke seg om to ganger.
    Min kjære søster tok en "kul" tatovering som 16 åring, hun ble mor for et år siden, den er ikke like festelig nå.

Ha en god helg.

Gjest
    sett hjk ere med tattiser, ingen som hentyder til avdelingen vel å merke; det er vel passe dumt, som tidligere poengtert...

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coca Cola
    sett hjk ere med tattiser, ingen som hentyder til avdelingen vel å merke; det er vel passe dumt, som tidligere poengtert...
    Ja, for eksempel kan man se i de bildene fra den øvelsen som NORSOF deltok på ved Kapp Horn at han ene der har tattovering på øvre underarm... Ganske beskjeden, men synlig.

Gjest
    det er ikke få som har kommet hjem fra norbatt med en skorpion et eller annet sted på kroppen (ikke spesialstyrker riktignok)

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av barbaren
    det er ikke få som har kommet hjem fra norbatt med en skorpion et eller annet sted på kroppen (ikke spesialstyrker riktignok)
    Da skal man jo ha tjenestegjort i Camp Scorpion - dvs NMC ikke Norbatt.

Gjest
    ,-) jaa huff en norbatt soldat med skorpion på skuldra ville vel vært en Qvisling ;-) Hehe

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    Sitat Opprinnelig skrevet av barbaren
    Da skal man jo ha tjenestegjort i Camp Scorpion - dvs NMC ikke Norbatt.
    tror nok at det sklei ut.

Gjest
    Vi kan jo vri litt på spørsmålet. Hva synes dere om tattooveringer blandt spesialstyrkene? Eventuelt tattooveringer generelt.

Har noen av dere tattooveringer nå eller har dere lyst på en senere? I såfall hvor og hva?

Jeg har en slags stjerneting som jeg har tegnet selv, mellom skulderbladene og vurderer å få en til på underarmen.

Gjest
    Hehe har ikke, ønsker ikke og skjønner ikke vitsen med det. Men hva andre gjør med kroppen sin, ja det får de bestemme selv.

Gjest
    Vil foreslå at en "Tatoveringer generelt" diskusjon foretas i "Ordet er fritt - ikke militært" delen av forumet.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av mathizl
    Vi kan jo vri litt på spørsmålet. Hva synes dere om tattooveringer blandt spesialstyrkene?
    Jeg mener det er gode grunner til å ikke ta av med tatoveringer både i spesialstyrker og i forsvaret generelt. Diskrete tatoveringer som kan skjules ved behov er mindre problematisk, men tatoveringer som synes når man har på seg utrustning er det ikke sikkert er så smart. For det første er dette styrker som ofte skal samhandle med lokale styrker, og de er avhengig av tillit, både fra de lokale og fra mediaopinionen. Da er det ikke sikkert det er lurt å se ut som om det er Hells Angels på tur, som har ikledd seg norsk uniform og bevæpnet seg. Dette gjelder vel også i en viss grad i forhold til skjeggvekst og generell ufliddhet, hvis det ikke er vektige grunner til å avvike fra dette. Samtidig mener jeg ikke at tatoveringer bør være noe avslagsgrunnlag i spesialstyrkene, men at det ikke oppmuntres til tatoveringer etter opptak bør være greit.

En annen gruppe som sliter med imaget blant annet pga. slike assosiasjoner er jo til en viss grad den private sikkerhetsbransjen, både nasjonalt i Norge, og internasjonalt.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av 1.4papa
    Vil foreslå at en "Tatoveringer generelt" diskusjon foretas i "Ordet er fritt - ikke militært" delen av forumet.
    Moderator må gjerne flytte tråden hvis det er ønskelig.

Gjest
    "PIGGTRÅD I PANNEN."
    http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/ ... 15522.html
    Hvis noen er i tvil så er ikke dette bra mtp. søknad til forsvaret hehe. Står mye om tattiser og symbolikk her. Mye av det er ikke tilfeldig...

Gjest

tatovering

flere av mine tidligere kollegaer har tatovert "sitt" merke/symbol/avdelingsmerke på kroppen, de er ikke kastet ut og er stadig tjenestegjørende det være seg på Rena eller Ramsund.

Gjest
    Åssen er det med tattovering fra håndledde og ned til pekefingern? Har alltid hatt lyst til å ta ein kul tatto som folka i Boondocks Saints har :P http://blogs.chron.com/blog9/aequitas.jpg

Gjest
    "Sannhet & Rettferdighet" er jo gode idealer å ha :)

Det som er saken er jo at man ikke skal assosieres med gjengkriminalitet eller den slags, eller eventuelt kunne gjenkjennes hvis man er covert ops eller noe.

Et godt ordtak er dette; the nail that sticks out gets hammered.

Så jo mer du skiller deg ut fra andre, jo mer pepper må du regne med :p

-Hrafnir

Gjest

Re: tatovering

Sitat Opprinnelig skrevet av wolf
    flere av mine tidligere kollegaer har tatovert "sitt" merke/symbol/avdelingsmerke på kroppen, de er ikke kastet ut og er stadig tjenestegjørende det være seg på Rena eller Ramsund.
    Mulig det er "greit" men det er hvertfal ikke lov.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hrafnir
    "Sannhet & Rettferdighet" er jo gode idealer å ha :)

Det som er saken er jo at man ikke skal assosieres med gjengkriminalitet eller den slags, eller eventuelt kunne gjenkjennes hvis man er covert ops eller noe.

Et godt ordtak er dette; the nail that sticks out gets hammered.

Så jo mer du skiller deg ut fra andre, jo mer pepper må du regne med :p

-Hrafnir
    Skjønner, takk for svar:)

Gjest
    F***, så jeg ryker pga. min "MS13" i pannen?Og jeg som har trent knallhardt i flere dager...

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Zapata
    F***, så jeg ryker pga. min "MS13" i pannen?Og jeg som har trent knallhardt i flere dager...
    Helvete, da ryker jeg vel fordi jeg har psycho tatovert nedover halsen å da?

Gjest
    Tja, sikkert sikker vinner i noen vpn.arter, ingen nevnt, ingen glemt...

Side 1 av 2 12 SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •