Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Lurer på hvor denne karen har tjenestegjort

Gjest

Lurer på hvor denne karen har tjenestegjort

sprek 70-åring ihvertfall:
    LIMON, Costa Rica, 26 February – Carnival Cruise Lines is temporarily skipping calls in Limon, Costa Rica after a violent armed robbery last week that has received national media attention. On 21 February, 12 Carnival Liberty passengers booked on an independent tour were confronted by three ski-mask-wearing armed assailants in Limon. According to eyewitness accounts, when one attacker put a gun to the head a 54-year-old female passenger, another passenger, a 70-year-old ex-US military man, killed the gunman “with his bare hands”. The two other assailants fled. Costa Rican officials concluded that the passenger – who is now being called ‘the hero of the Carnival Liberty’ – acted in self-defence and allowed him return to the ship.

Gjest
    Saken stod omtalt i norske media i helgen og jeg mener han var ex-marines.

Her er den på norsk:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=177929

Gjest
    Noen barnebarn som fikk et litt annet syn på bestefar der kanskje?

Gjest

Novellesamlinga "The Veteran" - en av disse action

Les overnevnte novellesamling, det dreier seg om en lignende sak i ei bok som ikke var annonsert noe sted på boka da jeg kjøpte den, at den skulle være novellesamling.

Men det er da heldigvis fler enn meg som dikterer hva forfatterne skal skrive om, da.

Husker ikke forfatteren men han er en av disse som skreiv plenty med actionbøker og agentbøker, han har sine nazifigurer i bøkene og han har sine sovjetspioner med.

Gjest
    ?? Gehenna, slutt å drikk mens du taster! :)

Gjest

Gah ? Bah - sitat Homer J simpson

Hehe, hva - får ikke du til å skrive med ei hand andre steder enn tastaturet ?

Men saklig sett, så er medias vinkling stygglik den incidenten i novella.

Gjest
    problemet er vel at jeg ikke ser noen referanse til en novellsamling..

Gjest

For spesiellt interesserte

...spes intresserte kan heretter ta dette pr. pm.

-Eller hva ?

Gjest
    Så først nå tittelen på innlegget ditt! :) Da bøyer jeg meg med nesa i støvet og tasser inn i skammekroken hvor jeg setter meg med en sudoku og holder kjeft..

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •