Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Spesialjeger + studier ?

Gjest

Spesialjeger + studier ?

Hei
    Noen som vet eller kan synse litt om det er mulig å studere samtidig som man er spesialjeger? leker litt med tanken om at det er mulig å ta en master samtidig som du jobber. etter utdanningsåret altså.

mvh og på forhånd takk

Gjest
    Er vel som med de fleste sivile jobber, at du kan få permisjon/fri til slikt så lenge det er beviselig nytte for det i jobben. Men vil tro det som i tilfelle er aktuelt er studier ved krigsskolene?

Gjest
    Nå vet ikke jeg om du har en bachelor, men om du ikke har det vil det jo ta en god stund å fullføre en master. For oss vanlige dødelige som studerer på fulltid går det ofte 5 år. Men for all del ALT ER MULIG!

Gjest
    Tror du kan skrinlegge planene om studier ved siden av utdanning til, og jobben som, spes.jeger.
    De har et relativt intensivt utdanningsår, påfulgt av mye trening og øvelser mens man er på kontrakt.
    Den som skal klare noe slikt kan hvertfall ikke ha noe som helst liv utenom jobb og studier.
    Men for all del, ring HJK og spør - jeg har tatt feil før.

Gjest
    takk for svar. jeg sendte en mail til vpv, det var visst flere som studerte samtidig som de jobbet som spesialjegere. Men det kommer sikkert an på hvor mye jobb man tar på seg, hvor fort hver enkelt leser osv. så vi får vel se da.

hvis det er noen spesialjegere der ute, er jeg fortsatt interessert i cirka arbeidsmengde, og om det er no lignende opplegg som i nordsjøen f.eks. med noen uker på og noen uker av.

mvh

Gjest
    Du kan jo vurdere en sivil utdanning etter utdanningsåret ved spesialjegeravdelingen.

Gjest
    hvis du skal bli spesialjeger så må du nesten fokusere på det. når du er ferdig med utdanningsåret så kan du jo vurdere selv om det er tid til å ta en master, det er jo du selv som vet din egen arbeidskapasitet og om du er strukturert og disiplinert nok. uansett så får du jo tid nok etterpå :-)

Gjest
    ja, jeg tror det blir nok å lære under opplæringsåret uansett...

Gjest
    Det jeg VETT, er at du kan tta utdanningsåret, så studere, så gå tilbake til spes uten noe opptak, men unntak a kanskje fysiske tster og intervju!!

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •