milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 40 av 40

Tråd: Fallskjermjegervideo

Gjest

Fallskjermjegervideo

Heisann!
    Ute på nettet finnes det utallige videoer av MJK i forskjellige aksjoner(masse av navy seals og US marines og). Forløpig har jeg ikke sett en eneste film som vise fallskjermjegerne i aksjon! Vet noen/har sette noen/hørt om noen slike filmer, enten på nettet eller til kjøp?

Gjest
    Filmen norwegian jegers fra en serie som het world
    of valors er der ute,men hvor du får tak i den er ukjent.
    Sjefen for hjk hadde den med da han var på Skjold i 95,
    så du kan jo prøve å ringe der.

Gjest
    Jeg har en cd med div klipp fra tjenesteåret som falskjermjeger, fikk den når jeg prata med noen representanter fra HJK på autofilmessa på hellerudsletta. De sendte den også på lerrett der, så den burde jo være mulig å få tak i!
    Send en mail til HJK og hør, verste svaret du kan få er jo nei...

Gjest
    høres ut som noe som kunne vært morro å se. youtube, metube anytube?

Gjest
    kunne jeg kanskje få den av deg? overføre noen penger til din konto for en cd, porto og arbeidet med å brenne og sende? dette er noe jeg har veldig lyst til å se! eller legge ut på google video?

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av mailman
    Filmen norwegian jegers fra en serie som het world
    of valors er der ute,men hvor du får tak i den er ukjent.
    Sjefen for hjk hadde den med da han var på Skjold i 95,
    så du kan jo prøve å ringe der.
    Serien er produsert av Globe TV for Discovery. Er ikke for salg lenger men sikkert noen som har den liggende på video et sted.

Gjest
    jeg husker å ha sett den serien for discovery, men man fikk ikke vite hvilken avdelinger det dreide seg om, det var bare special forces som ble omtalt... om jeg husker riktig var det et klipp fra fallskjermjegere? som fikk vintertrening sammen med andre nasjonaliteter virket det som... mulig vi snakker om forskjellige videoer nå.

er forøvrig også intressert i de klippene fra autofilmessa...

Gjest
    Er litt usikker på om jeg vil legge de ut på nettet pga copyright, men sende til privatpersoner som har interesse av å se fallskjermjegere i aksjon, burde jo gå bra..
    Noen juridiske proffer her?
    Har ikke lyst til å havne på svartelista til forsvaret=)

Gjest
    du kan jo høre med de som eier copyrighten kansje det er ok for dem...

Gjest
    jeg har hvertfall utrolig lyst til å se fallskjermjegerne i aksjon!!! hadde elsket deg om du sendte den til meg!!

Gjest
    Ringte forsvarets mediesenter før i dag, men de kunne ikke hjelpe meg før på mandag.
    Filmen er på 257MB så klarte ikke å sende den per mail.

Alternativet er da å sende brente utgaver per post, men jeg spør FMS på mandag, kansje de har flere utgaver igjen av det hefte som filmen lå inni?

Dere får smøre dere med tålmodighet fram til mandag=)

Gjest
    De fleste av de norske som gikk Nijmegen sist, fikk en brosjyre med en CD som inneholdt en ganske fet film om FJ tjenesten....

Jeg har dessverre feilplassert den, men hvis du sender PM til de HVUere som var der, fikser de det sikkert....

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av lucifer
    Filmen er på 257MB så klarte ikke å sende den per mail.

=)
    prøv www.yousendit.com det skal funke...

Gjest
    Det lureste er vel å legge den ut på en nettside, hvis du får tillatelse. Feks. youtube.com, google video, megaupload.com, eller noe lignende. Sikkert noen som har bedre peiling enn meg på dette.

Gjest
    jeg skriver meg herved på listen over de som vil gjerne ha filmen hvis du får aksept for å dele den!!!

Gjest
    Etter å ha blitt sendt hit og dit hos forsvaret, så fikk jeg i hvertfall vite at kopiering av dvd'en var strengt forbudt uansett(ikke noen overraskelse akkurat), men jeg skulle høre med HJK om deling på nettet. Sliter litt med å få tak i de på telefon, men prøver igjen i dag.

Gjest
    Det blir spredd masse rekruteringsbrosjyrer rundt om på skoler o.l. nå i tiden
    fremover.

I februar kan du dra på utd.messer å se. Det er film i brosjyren.

Gjest

Fallskjermjegerfilm!

Prata med HJK i stad, og de hadde en haug med dvd'er liggende, så det var bare å ringe så sendte de den i posten!

Vil absolutt anbefale de som er interesserte i FJtjeneste, å se den! Den inneholder utdrag av hva som skjer igjennom året.
    Blir ikke mindre motivert av å se den akkurat=)

Gjest
    da har jeg akkura snakket med hjk, de sender den grtis i posten!! kan nestn ikke vente!!!!

Gjest
    Noen som har NR til de? Og hva heter filmen jeg skal spørre om?

Gjest
    nummeret er 62403363. jeg sa jeg hadde hørt at de hadde en video om fallskjermjegere liggende, og lurte på om jeg kune kjøpe denne. hun sa den er gratis, jeg ga henne min adresse, og nå venter jeg i spenning!!

Gjest
    nå har jeg fått og sett den... satans så HJK klarer å motivere meg! dette har jeg lyst til! ser beintøft ut!

Gjest

hjk/mjk film

Jeg lastet ned en Dokumentar som handlet om HJK/MJK.

den er laget av Tv2

noen intervju og litt filming fra en eller annen øvelse der du får se at de hopper i fallskjerm og svømmer ut av en ubåt, oppdraget er å sabotere en kannon...

de sier og de forkjellige rollene som folk på laget har, Og hvilkne oppdrag og scinario de trener på. Du for selvsakt ikke se noen annsikt eller høre den virkelige stemmen til soldatene for sikkerhetsmessig grunner.

Filmen varer i 1 time tror jeg... lenge siden jeg så den.

Harddisken min er litt gnien etter en formatering men skal få fikkset den. slik at jeg kan legge filmen ut som torrent og dele den med resten av dere her på forumet.

når harddisken blir fikkset... (--> så fort som mulig <--)

Gjest

Re: hjk/mjk film

Sitat Opprinnelig skrevet av kjame
    Jeg lastet ned en Dokumentar som handlet om HJK/MJK.

den er laget av Tv2

noen intervju og litt filming fra en eller annen øvelse der du får se at de hopper i fallskjerm og svømmer ut av en ubåt, oppdraget er å sabotere en kannon...

de sier og de forkjellige rollene som folk på laget har, Og hvilkne oppdrag og scinario de trener på. Du for selvsakt ikke se noen annsikt eller høre den virkelige stemmen til soldatene for sikkerhetsmessig grunner.

Filmen varer i 1 time tror jeg... lenge siden jeg så den.

Harddisken min er litt gnien etter en formatering men skal få fikkset den. slik at jeg kan legge filmen ut som torrent og dele den med resten av dere her på forumet.

når harddisken blir fikkset... (--> så fort som mulig <--)
    Ganske gammel film, mye av det man får se er forandret nå.
    Filmen ligger også ute på youtube et sted. Søker man så finner man den sikkert.

Gjest
    http://video.google.com/videoplay?docid ... arinejeger

Her er den...

Fikk fj/sj filmen forleden altfor rekruterings orientert, fikk ikke så mye inblikk, forsåelig nok kanskje...

Gjest
    noen som gidder å legge opp den fj videoen på video.google.com eller tilsvarende?

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av KRJ
    noen som gidder å legge opp den fj videoen på video.google.com eller tilsvarende?
    Tror denne posten svarer på spørsmålet ditt:

Sitat Opprinnelig skrevet av lucifer
    Etter å ha blitt sendt hit og dit hos forsvaret, så fikk jeg i hvertfall vite at kopiering av dvd'en var strengt forbudt uansett(ikke noen overraskelse akkurat), men jeg skulle høre med HJK om deling på nettet. Sliter litt med å få tak i de på telefon, men prøver igjen i dag.

Gjest
    litt rart at de er restriktive på å legge ut promo materiell, minner litt om et firma som lager en morsom reklamefilm som ikke vil at den skal bli lagt ut på nett....

Gjest
    Promo video fra The Parachute Regiment i Storbritannia=)
    http://www.4para.com/Images/TheVideo.html

Gjest
    mens æ va å sørfa ætter nån kule norske kommando filma så fant æ en musikkvideo å d sto som følgende:

Det internasjonale albumet og den nye singelen "If I was" er i salg fra 4 september.
    Singelen inneholder også musikkvideoen Forsvaret i Norge ikke ville du skulle se! Se directors cut av hele videoen (Aldri vist på tv i Norge!).

TV-Norge viser også dokumentaren bak en av Norges største videoproduksjoner i september. Her får vi være med bak kulissene og få den hele sannheten bak historien i videoen (Sann hendelse) som gjorde at Forsvaret truet med rettslig etterfølging!

Videoen er basert på virkelige hendelser fra Bosnia der en soldat ofrer livet sitt for en medsoldat, samtidig som hans kjæreste sitter gravid og uventende hjemme.
    Også denne videoen er basert på sanne hendelser. Dette er en av grunnene til at forsvaret trakk seg pga de mente at det ikke var det rette bildet/signalet å sende til folk at Norske soldater kunne bli drept under utenlandsk kommando i fredsbevarende operasjoner.
    En av bestekameratene til Kristian spiller seg selv i videoen (Tysk fallskjerm jeger) Det var også flere Norske soldater som trosset forsvaret sin advarsel om å delta i videoen. Disse har måttet få ansiktene sine sladdet i ettertid. Det er også laget en dokumentar om hele innspillingen og hele samarbeidet med forsvaret som gikk skeisen etter at forsvaret trakk seg pga de visstnok ikke likte slutten på videoen. Videoens produsent (Mattis Koppang) som tidligere har vært hovedtillitsvalgt i forsvaret sier til pressen at han har aldri opplevd makan til overtramp og sensur fra forsvaret og generelt i et såkalt "åpent demokrati" som vi skal leve i. Videoens prisvinnende regissør bekrefter Koppangs kommentarer og sier at han tydelig oppfattet tlf samtalene fra forsvaret som et "bestemt forsøk på sensur".

" Vi ville lage en video som skulle være basert på en sann hendelse, men samtidig få folk til å reise spørsmålet om hvordan vi som mennesker/familie og nasjon vil reagere hvis våre kjære kommer hjem i kister. Jeg ville ikke lage en video som var hverken pro eller anti krig. Derfor dedikerte jeg videoen til familiene som sitter hjemme og venter på sine kjære. De blir som oftest glemt, men i mine øyne er disse like mye helter som dem som er i felten" (Sitat Valen.)
    MEN NÅ er den her endelig for oss også!

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... D%26sa%3DG

Gjest
    Jeg har en video om året som Fallskjermjeger OG Spesialjeger video. Bare til å sende en mail vettu ;)

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av meangreen
    mens æ va å sørfa ætter nån kule norske kommando filma så fant æ en musikkvideo å d sto som følgende:

Det internasjonale albumet og den nye singelen "If I was" er i salg fra 4 september.
    Singelen inneholder også musikkvideoen Forsvaret i Norge ikke ville du skulle se! Se directors cut av hele videoen (Aldri vist på tv i Norge!).

TV-Norge viser også dokumentaren bak en av Norges største videoproduksjoner i september. Her får vi være med bak kulissene og få den hele sannheten bak historien i videoen (Sann hendelse) som gjorde at Forsvaret truet med rettslig etterfølging!

Videoen er basert på virkelige hendelser fra Bosnia der en soldat ofrer livet sitt for en medsoldat, samtidig som hans kjæreste sitter gravid og uventende hjemme.
    Også denne videoen er basert på sanne hendelser. Dette er en av grunnene til at forsvaret trakk seg pga de mente at det ikke var det rette bildet/signalet å sende til folk at Norske soldater kunne bli drept under utenlandsk kommando i fredsbevarende operasjoner.
    En av bestekameratene til Kristian spiller seg selv i videoen (Tysk fallskjerm jeger) Det var også flere Norske soldater som trosset forsvaret sin advarsel om å delta i videoen. Disse har måttet få ansiktene sine sladdet i ettertid. Det er også laget en dokumentar om hele innspillingen og hele samarbeidet med forsvaret som gikk skeisen etter at forsvaret trakk seg pga de visstnok ikke likte slutten på videoen. Videoens produsent (Mattis Koppang) som tidligere har vært hovedtillitsvalgt i forsvaret sier til pressen at han har aldri opplevd makan til overtramp og sensur fra forsvaret og generelt i et såkalt "åpent demokrati" som vi skal leve i. Videoens prisvinnende regissør bekrefter Koppangs kommentarer og sier at han tydelig oppfattet tlf samtalene fra forsvaret som et "bestemt forsøk på sensur".

" Vi ville lage en video som skulle være basert på en sann hendelse, men samtidig få folk til å reise spørsmålet om hvordan vi som mennesker/familie og nasjon vil reagere hvis våre kjære kommer hjem i kister. Jeg ville ikke lage en video som var hverken pro eller anti krig. Derfor dedikerte jeg videoen til familiene som sitter hjemme og venter på sine kjære. De blir som oftest glemt, men i mine øyne er disse like mye helter som dem som er i felten" (Sitat Valen.)
    MEN NÅ er den her endelig for oss også!

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... D%26sa%3DG
    B Ullshit. Denne har jeg sett på norsk TV - og den virkelige hendelsen dette baserer seg på skulle jeg gjerne vist hva var. Den viser et fullstendig urealistisk bilde av hva vi drev med i Bosnia. Jeg vet ikke om en eneste veteran som setter pris på denne "hyllesten". Hvorfor det montro ?

Norske soldater står aldri under utenlandsk kommando - hjemme eller ute. Dette sørger vi for - og vi sørget for det i Bosnia.

Grunnen til at forsvaret likte dette dårlig er såvidt meg bekjent at forsvarets utstyr ble brukt av enkeltpersoner som deltok som statister. Som vi har diskutert grundig i tråder om airsoft etc skal utlevert utstyr kun benyttes til å løse de oppdrag som forsvaret gir deg når du er i tjeneste.

Gjest
    Strengt tatt har vel heller ikke forsvaret noen mulighet for å "stoppe" innspillingen av en slik video, men det er vel heller det at de som spiller den inn baserer seg på støtte fra forsvaret. Da står det også forsvaret fritt til å velge hvilke slike prosjekter man ønsker å støtte.

Forøvrig er det jo ikke akkurat overraskende at en tidligere hovedtillitsvalgt bruker store ord i media for å kritisere forsvaret.

Gjest
    Har lagt ut en reportasje fra NRK Søndagsrevyen fra mars i år på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=YELfeDDINdI
    Den omhandler alle spesialavdelingene våre og er nokså bra.

Gjest
    Takk for den!
    Alltid moro med den slags...

Gjest
    fant reklamefilmen til hjk/fsk på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=arqDkzZCLZ0&NR

Gjest
    supert:D jeg hadde ikke sett den før nå.

Gjest
    ja, det var noe ork å finne den, fant også tv norge repotasjen om reklamefilmen, tror også det skal være noen klipp som ikke er med i reklamen.

http://www.youtube.com/watch?v=79H7J0s-cFk

jepp, NET reddet dagen igjen

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frost
    fant reklamefilmen til hjk/fsk på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=arqDkzZCLZ0&NR
    Den brukte forsvaret på yrkesmessa i kr.sand (sikkert ellers i landet også) i januar, bra video det der.

Lignende tråder

1. Fallskjermjegervideo
    By elfa in forum Forsvarets spesialstyrker (FS)
    Svar: 39
    Nyeste innlegg: DTG 042345A Feb 07,

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •