Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: HJK har fått nytt avdelingsmerke.

Gjest

HJK har fått nytt avdelingsmerke.

Gjest

Synes det ble veldig bra!

Gjest
    meget tøft og stilig merke som nå ligner mer på avdelingens likestillede i andre land.. dolken er en fin knytning til historien..

Gjest
    Vel, hva skal man si... Plagiat, kanskje?

Gjest
    Viser vel heller til opprinnelsen, nemlig i Storbritannia og Linge...

Gjest

Hjk - nytt avdelingsmerke.

Hmm....en Sykes & Fairburn kommandodolk kansje?

Anyway, synes jeg den nye versjonen ble bra...og om jeg skulle savnet noe så ville det være den karakteristiske rødfargen i merket.

Gjest
    Forsåvidt mye ny info på HJK`s sider, informasjon jeg aldri har lest før hvertfal!

Manøver

FSK/HJK har organisert de operative elementene i manøverskvadroner. Disse skvadronene er stort sett organisert som standard militære enheter. De består av et lite ledelseselement og tropper. Troppene har ulik innsettingsspesialisering og skal de dekke de miljø som FSK/HJK opererer under. Troppene er inndelt i patruljer som ofte er like, mens den enkelte spesialjeger har et spesialfelt. Dette spesialfeltet er relatert til de typer oppdrag en spesialjegerpatrulje kan utføre. Til tross for stor grad av spesialisering så er krysstrening viktig, og for mange disipliner så har FSK/HJK overlappende kapasitet av hensyn til stridsutholdenhet og handlefrihet. Manøverskvadronene er i utgangspunktet stående enheter, men FSK/HJK har også kapasitet til reserve og oppfølging.

http://www.mil.no/haren/hjk/start/Org_fsk/Manover_fsk/
    Esk5 Sb Grenader 02 Hjk, 2006-02-08

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •