milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 72

Tråd: To soldater kollidert i luften ved HJK..

Gjest

To soldater kollidert i luften ved HJK..

Gjest
    Kjipt å avslutte året som fallskjermjeger med brukket arm og skadet rygg....

FJ 08

Ble medlem
    1970
    Nevnt
    Kjipt å avslutte året som fallskjermjeger med brukket arm og skadet rygg....

FJ 08
    Var vel slik at den ene fikk armen brukket og den andre en skadet rygg.
    Regner ikke med at det blir det store presseoppslaget av den grunn...

Gjest
    to av Forsvarets vervede personell
    http://www.mil.no/start/aktuelt/pressem ... eID=122866

Mao var det ingen vernepliktige fallskjermjegere inblandet. VG imponerer med god og etterrettelig informasjon nok en gang...

Gjest
    litt morsomt at jeg poserte på gymen med hjk t-skjorta ("jeg trener for å bli fallskjermjeger" på ryggen) mens denne nyheten kom på radioen.

egentlig ikke morsomt i det hele tatt..

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av VG
    og den ene soldaten landet noenlunde normalt. Han brakk armen.
    Det er ikke "noenlunde" normalt å lande på armen da gitt!

Gjest
    poenget her var vel at stakkaren ikke gikk rett i bakken med hodet først.

Gjest
    Brakk vel armen i kolisjonen...

Gjest
    hvis de hoppet med pakkning og utstyr så er det vel ikke utenkelig at du kan brekke armen selv om du lander relativt normalt.. Får bare håpe at det går bra med han som fikk seg en enda styggere smell.

Gjest
    litt off topic, men noen som vet hvor mye man får i risiko tillegg pr fallskjermhopp som fallskjermjeger? Ikke det at risikotilleget gjør at dette er greit...

Ble medlem
    1970
    Nevnt
    Fallskjermjegere får i utgangspunktet like mye i dagpenger som vakta på Olavsvern Orlogsstasjon ute i Ramfjorden.

Jeg har faktisk vært borti det at det er et risikotillegg, tror det var på 10-20kr dagen:P

Gjest
    Jeg hørte hva det var e gang, husker bare ikke om det var 100 eller 1000 kroner, tviler på at det var så lite som 10kr fordi jeg husker at personen sa at de utførte ca 100 hopp så da ble det faktisk litt...

Ble medlem
    1970
    Nevnt
    Jojo, 10-20 kr dagen blir jo litt i lengden. Men det er fortsatt ikke akkurat en formue:)

Statistisk sett er det tryggere å forlate flyet i luften og ta fallskjermveien ned, fremfor å sitte pent i setet til flyet lander.

Stygt overgrep av statistikk, men tallene lyver ikke:)

Gjest
    det var ikke fallskjermjegere.

Gjest
    ?

Ble medlem
    1970
    Nevnt

Ble medlem
    1970
    Nevnt
    Statistisk sett er det tryggere å forlate flyet i luften og ta fallskjermveien ned, fremfor å sitte pent i setet til flyet lander ... :)
    Nå vet jeg hva jeg skal ha med meg på turen til Spania i sommer.

Gjest
    Hjelm? hehe...

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av sindrulf
    litt morsomt at jeg poserte på gymen med hjk t-skjorta ("jeg trener for å bli fallskjermjeger" på ryggen) mens denne nyheten kom på radioen.

Sorry offtopic ass.... men går folk virkelig med de T-skjortene?!

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av SnaP

Offtopic: Haha, virker som en del folk faktisk bruker de ja:D Er forskjell på folk på det området der. Personlig liker jeg å holde det hemmelig for andre enn de aller nærmeste.

Gjest
    På nyhetene på radio idag - 2 soldater fra TMBN.

Gjest
    sa de at det var to soldater fra tmbn som hoppet? Det er vel ikke SOP at de får fallskjermkurs, så det var i tilfelle overraskende. Men er vel ikke unaturlig at de får muligheten hvis det er ledige plasser.

Ble medlem
    1970
    Nevnt
    Virkelig? Har TMBN fallskjermutdanning på programmet? Var det bare et slags frynsegodekurs de gjennomgikk, eller bruker TMBN fallskjerm som innsettingsmetode?

Det er isåfall helt nytt for meg.

Ble medlem
    1970
    Nevnt
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=119633

HJK/TMBn har utvidet sin ressursgruppe....

Ble medlem
    1970
    Nevnt
    Det var ikke den mest seriøse kommentaren til at en 16 åring fikk hodet most mot en vegg...

Gjest
    hehe, 16åringer er vel noe ungt. :) Regner med at hvis det er snakk om at det var personell tilhørende TMBN så var det frynsegode eller bare ledige plasser på kurset..

Ble medlem
    1970
    Nevnt
    Det var ikke den mest seriøse kommentaren til at en 16 åring fikk hodet most mot en vegg...
    Beklager.. Men gikk tross alt bra med han og det var ikke for å drite ut han. Bare tilfeldigheten av de to hendelsene.

På TV2s tekstTV så sto det forresten at det skjedde på Rena også.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Crazy_K
    Virkelig? Har TMBN fallskjermutdanning på programmet?

Det er isåfall helt nytt for meg.
    Vell, TMBN har jo base på Rena, og som vi har sett gang på gang er det ikke pressen så flinke holde styr på hvem som gjør hva.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av ruble

Offtopic: Haha, virker som en del folk faktisk bruker de ja:D Er forskjell på folk på det området der. Personlig liker jeg å holde det hemmelig for andre enn de aller nærmeste.
    Kødder du med oss eller? du har nettopp delt det med hele Internett(Ihvertfall brukerne på milforum) - ergo, nå kan du bare gå til anskaffelse av den tskjorta du også ;)

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av vaskebj

Kødder du med oss eller? du har nettopp delt det med hele Internett(Ihvertfall brukerne på milforum) - ergo, nå kan du bare gå til anskaffelse av den tskjorta du også ;)
    Hvis du kan peke meg ut og si: "Hey, du er ruble!" på Rena, så skal jeg gå med den t-skjorta resten av livet;)

Gjest

Hvis du kan peke meg ut og si: "Hey, du er ruble!" på Rena, så skal jeg gå med den t-skjorta resten av livet;)
    He he, jeg lurer på hvor mange av de som skal inn til fj som holder det litt hemmelig, selv fortellte jeg det bare til en kompis og kompis fortalte ivrig alt sammen vidre så nå vet alle det, kanske kijp egentlig da dette var noe jeg hadde lyst til å holde for meg selv...

Gjest
    Jo færre man forteller det til, jo bedre er det.. - Da kan man heller si at man ikke huska hvordan man lagde vafler, så man ble diskvalifisert fra BS opptak eller noe sånt. Hvis det skulle gå galt, that is..

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coca Cola
    litt off topic, men noen som vet hvor mye man får i risiko tillegg pr fallskjermhopp som fallskjermjeger? Ikke det at risikotilleget gjør at dette er greit...
    Veit ikke med fallskjermjegerne men er 200kr pr hopp som er "vanlig".

Gjest
    Jo færre man forteller det til, jo bedre er det.. - Da kan man heller si at man ikke huska hvordan man lagde vafler, så man ble diskvalifisert fra BS opptak eller noe sånt. Hvis det skulle gå galt, that is..
    Jeg ser den, men jeg liker enda ikke å si til folk at jeg har lyst til å bli fj, ikke til venner en gang, og jeg hadde følt det samme om det var 100% sikkert at jeg klarte det....

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coca Cola
    Jeg ser den, men jeg liker enda ikke å si til folk at jeg har lyst til å bli fj, ikke til venner en gang, og jeg hadde følt det samme om det var 100% sikkert at jeg klarte det....
    Jeg hadde ikke fortalt det til andre enn, dama, foreldre, og søsken hvis jeg skulle prøvd meg.

Gjest
    [quote=Coca Cola]
    Sitat Opprinnelig skrevet av "sindrulf":3265fegx

He he, jeg lurer på hvor mange av de som skal inn til fj som holder det litt hemmelig, selv fortellte jeg det bare til en kompis og kompis fortalte ivrig alt sammen vidre så nå vet alle det, kanske kijp egentlig da dette var noe jeg hadde lyst til å holde for meg selv...[/quote:3265fegx]

Var ett par på skolen som fikk vite det på starten av året, og nå er alle klar over det, så nå kaller de meg armyduden...

Gjest
    Hehe selv ikke HJK vet at jeg er FJ ;-)Så hemmelig er det, hehe

Gjest
    Viktig å være hemmelig før man har noe behov......

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Hehe selv ikke HJK vet at jeg er FJ ;-)Så hemmelig er det, hehe
    Tror at HJK betegner sånne som ¨UHFJ = Ultra Hemmelig Fallskjermjeger... : )

Ble medlem
    1970
    Nevnt
    VJK har vel også fallskjermutdanning, brukes som innsetningsmetode for å nå fram bak fiendens linjer, ofte med 80-90kg pakning, hvorav det meste er nykokt kaffe...

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Motivasjon til F&O HV-soldater
    By M72 in forum Heimevernet
    Svar: 30
    Nyeste innlegg: DTG 311210A Jul 13,
  2. Påfylling i luften - starten
    By mimes in forum Generell militærhistorie
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: DTG 012156A Jul 11,
  3. Seks Taliban-soldater sto imot 100 soldater i 16 timer
    By Triple in forum S-2 1. Generelle nyheter.
    Svar: 23
    Nyeste innlegg: DTG 300143A May 11,
  4. "Ufarlig øvingstorpedo gikk i luften?"
    By isak in forum Mannskapsmessa
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: DTG 261302A Apr 08,
  5. To soldater kollidert i luften ved HJK..
    By twominds in forum Forsvarets spesialstyrker (FS)
    Svar: 71
    Nyeste innlegg: DTG 301810A Jun 06,

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •