Støtt Milforum på Vipps #587 879

Beredskapstroppen vil ha med andre nasjoner

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar
    Trådstarter

    Beredskapstroppen vil ha med andre nasjoner

    Gammel sak, men interessant lesning, politiet vil heller ha med andre nasjoners politi enn forsvarets avdelinger.



    -M...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • Guest's Avatar
    Trådstarter

    #2
    med fare for å skyte meg sjøl i beinet.. helt enig, erfaring er livsviktig her!!...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Guest's Avatar
      Trådstarter

      #3
      hvis det er fare for selvskade med våpen så er ihvertfall ikke du rett mann for jobben.. neida, jeg er i utgangspunktet sterk tilhenger av skillet mellom politijurisdiksjon og bruk av militære styrker nasjonalt. Men dette blir noe helt annet når alternativet er utenlandske styrker. Så lenge Delt...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Guest's Avatar
        Trådstarter

        #4
        Dersom de er såpass samtrent som eg får inntrykk av her,
        så vil eg se det som en fordel at f.eks skandinaviske politimyndigheter jobber tettere og deler mannskap.

        Da vil en få et bedre skille mellom politijurisdiksjon og bruk av militære styrker.

        Eg sier ikke at FSK skal kastes ut av sirkele...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Guest's Avatar
          Trådstarter

          #5
          Og hvordan skal vi vite når vi blir invadert?
          Masse utenlandsk politi med skarpe våpen...
          Hvor mange er ok, hvor lenge kan de stå i landet?
          Ikke er de kjent i teig og hvor lang vil utrykningstiden være?


          Hvem skal ta ansvar her hjemme når Delta og halve politi Norge er i Sverige ved er større...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Guest's Avatar
            Trådstarter

            #6
            Opprinnelig skrevet av td
            Hvem skal ta ansvar her hjemme når Delta og halve politi Norge er i Sverige ved er større terroranslag på Norge?
            Og ikke minst, vil Sverige sende sin beredskapstropp til Norge i en situasjon hvor de har bruk for den selv?...
            [/QUOTE]
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • Guest's Avatar
              Trådstarter

              #7
              Det er jo klart at Fsk ikke "kan ha noen praktisk erfaring" det er jo ikke lov. Uansett beveger vi oss inn i synsingens verden da. Tror det er rimelig stor forskjell på å plotte et mål i afghanistan for et bombefly og det å ta over danskebåten etter at terrorister har slått til. Tror dette her er et...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • Guest's Avatar
                Trådstarter

                #8
                Kom på noe her på morgenturen med bikkja: Hvorfor utvider ikke Delta sine styrker? Per dags dato er det jo kun beredskapstropp i oslo, hva med tropper også i de andre store byene? Det blir vel problemer med søkere da, i et politinorge med ca 10 tusen politifolk så er det klart at ikke alle er like e...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Guest's Avatar
                  Trådstarter

                  #9
                  La oss først og fremst holde HV ute av dette. I slike oppdrag som det her er snakk om, nemlig terror-anslag mot sivile og økonomiske mål så bør kun profesjonelle og gjennomtrente styrker brukes. Har stor respekt for I styrkene, men her har de ingenting og gjøre. Men interessekonfliktene som kan opps...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Guest's Avatar
                    Trådstarter

                    #10
                    Jeg er prinsipielt enig i at en sammenblanding av forsvar og politi er uheldig.
                    Og ja det er delvis spøk når jeg nevner innvasjon, men stiller spørsmålene for å vise at å få inn utenlandske politistyrker kansje ikke er enkelt.
                    At en utenlandsk spesialavdeling kommer en uke for å hjelpe ved et stør...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • Crazy_K
                      • 2024

                      #11
                      Og hvis terroren plutselig slår til mot Norge, tror jeg ikke vi skal ta for gitt at danskene eller svenskene kommer styrtene til. De vil helt sikkert vurdere og trappe opp sin egen sikkerhet voldsomt siden deres risiko for å rammes av terror når Norge først har blitt det øker ganske mye....
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • Guest's Avatar
                        Trådstarter

                        #12
                        Norske antiterrorenheter i politiet har i lengre tid hatt både formell og uformelt samarbeid med andre lands antiterrorpoliti enheter, som vil kunne bistå ved store terroraksjoner både til lands og til sjøs. Enheter vi her kan nevne er svenske Polisens Nasjonale Insatsstyrke (NI) og Danske politiet...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Guest's Avatar
                          Trådstarter

                          #13
                          Og hvis terroren plutselig slår til mot Norge, tror jeg ikke vi skal ta for gitt at danskene eller svenskene kommer styrtene til. De vil helt sikkert vurdere og trappe opp sin egen sikkerhet voldsomt siden deres risiko for å rammes av terror når Norge først har blitt det øker ganske mye[/quot...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          Googleannonse

                          Collapse

                          Forumstruktur

                          Collapse

                          Working...