Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk



Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Tips og motivasjon til Fallskjermjeger gjennomføring 06

  1. #1
    Gjest

    Tips og motivasjon til Fallskjermjeger gjennomføring 06

    Jeg ville bare slenge inn noen tips her til alle de som har tenkt seg som jegere i år i hæren. Håper dere andre også kan komme inn med innlegg, og tips til andre brukere her på forumet, enten om de skal inn i år, neste år eller om mange år.

    -Først og fremst, ALDRI gi opp håpet. Er fallskjermjeger i hæren noe du vil, så ikke gi slipp uansett hvor hardt det er fysisk og psykisk.
    -La heller aldri noen presse deg eller dømme deg på en negativ måte.
    -La heller aldri noen presse deg til å gjøre noe annet enn det du selv vil. Ta alltid din egen bestemmelss, men hør alltid på befalen.
    -Sleng aldri med leppa når du blir bedt om noe, da er det rett ut.
    -Heng deg alltid på andre personer når det gjelder opptakprøven slik at du har et mål for å ikke å gi opp.
    Og så det viktigste av alt:
    Vær fysisk godt forberedt. Som HJK selv sier: "Ikke vær den som kommer hit og ikke greier en han-ups."

    Masse lykke til alle sammen!
    Vi sees i Rena.
    LA ALDRI DRØMMEN GÅ IFRA DEG!

  2. #2
    Gjest

    oi!

    Dere får unnskylde skrive feil. Er altfor trøtt til å skrive nå.
    Men håper dere skjønner sammenhengen. hehe!

    Vi snakkes..

    Hejdå! Tobias

  3. #3
    Gjest
    Aldri gi opp i motbakke. Det er i motbakker (både bokstavelig og metaforisk) du er mest sliten. Tenker du slik hele motbakken vil det snart komme en nedoverbakke. Og da kan man iallefall ikke gi seg :-)

  4. #4
    Gjest
    En som kom med noen gullord for en god stund sida her;
    "Når befalet kjefter og smeller, ignorer kjeftinga, hør bare på verbet og lukk øra (og tenk på noe vakkert?) når du har fått det med deg. "

  5. #5
    Gjest
    Pass på så du ikke trener så mye at du ikke har mer å gi på opptak, mange som tabber seg ut på det. Ta en ukes pause hvor du trener veldig lett, slik at du også kan bedre formkurven under opptaket. Pass på at ankler og knær er forberedt på den ekstreme påkjennelsen dere skal gå i møte. Mange som sitter igjen med en kropp etter full av betennelser og skader fordi den ikke klarte påkjenningene..

    Kjekt å legge litt på seg, en bør ha rundt 15% kroppsfett å tære av under lange perioder med harde påkjenninger. Regner med at de fleste har blitt vandt med å ha fett som hoved energikilde, luksusen av å gå på glukose er dere nok foruten. Mange har en kjempe god fysikk, men går på veggen da de ikke er vant til dette..

    Husk å ikke heng dere opp i det endelige målet, men ta alle utfordringene på strak arm. Del det opp i punktvise veimål, slik at dere kan fokusere på en konsentrert bit. Hvis dere fokuserer på hele målet samtidig blir det for overveldende.

    Psyke har også noe med vaner, tankemønster og selvinsikt å gjøre.
    Kunne sikkert skrevet mer her også, men det hadde blitt en mamutt oppgave..

    Pass på kameratene dine, alt sitter i huet! Lykke til folka!

  6. #6
    Gjest
    Takker for gode innlegg.. Keep it runnin!

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv


Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •