Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Bihulebetennelse

Gjest

Bihulebetennelse

Jeg har hørt rykter om at man ikke kan bli fallskjermjeger om man har vært så uheldig å ha hatt bihulebettenelse. Selv er jeg heldig som aldri har hatt det, men jeg kjenner flere som kan ryke pga det. Er det flere som har hørt om dette? Står det dokumentert noe sted?

Gjest

Re: Bihulebetennelse

Sitat Opprinnelig skrevet av zyprex
    Jeg har hørt rykter om at man ikke kan bli fallskjermjeger om man har vært så uheldig å ha hatt bihulebettenelse. Selv er jeg heldig som aldri har hatt det, men jeg kjenner flere som kan ryke pga det. Er det flere som har hørt om dette? Står det dokumentert noe sted?
    Du blir ikke automatisk utelukket grunnet bihulebetennelse. Kan være flere årsaker til bihulebetennelse. En betennelse grunnet en bakteriell infeksjon går over (av seg selv eller med antibiotika), og du behøver ikke oppleve dette noe mer i ditt liv. Hvis du derimot har hatt en eller flere episoder med betennelse fordi du har en fysisk svakhet i nese-området, så kan det bli problematisk. Skjev neseskillevegg kan f eks bidra til at du lettere går tett i bihulene, og da blir det vanskelig med både dykking og fallskjermhopping...men dette avklares med doktor'n...

Gjest
    Jeg har en litt skjeiv nesevegg, men har bare hatt bihulebetenelse engang i mitt liv. Er jeg utelukket da? Synes (dette er lenge siden) legen sa jeg kunne opperere og fikse på det, men det var liten vits.. Ble ikke store forskjellen..

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rekrutt`n
    Jeg har en litt skjeiv nesevegg, men har bare hatt bihulebetenelse engang i mitt liv. Er jeg utelukket da? Synes (dette er lenge siden) legen sa jeg kunne opperere og fikse på det, men det var liten vits.. Ble ikke store forskjellen..
    Neseskilleveggen skal være sånn at du har mye problemer før du opererer for å rette opp veggen/lage større åpning, og som du sier så er ikke resultatet nødvendigvis at du blir bedre. Ikke alle blir bedre dessverre.

Litt skjev neseskillevegg behøver ikke gi problemer med trykkutlikning. Og hvis du kan vise til at det ikke har gitt deg stadige problemer, så kanskje....det blir uansett en individuell vurdering av hele deg, og det er mulig du kan få prøve deg..

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av SOP2000
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rekrutt`n
    Neseskilleveggen skal være sånn at du har mye problemer før du opererer for å rette opp veggen/lage større åpning, og som du sier så er ikke resultatet nødvendigvis at du blir bedre. Ikke alle blir bedre dessverre.

Litt skjev neseskillevegg behøver ikke gi problemer med trykkutlikning. Og hvis du kan vise til at det ikke har gitt deg stadige problemer, så kanskje....det blir uansett en individuell vurdering av hele deg, og det er mulig du kan få prøve deg..
    Har minimale problemer, hatt bihulebetenelse en gang i livet. Problemet ligger i at jeg har gress allergi, og når skilleveggen er skjeiv så blir det litt tettere i venstre nesebor iforhold til høyre. Litt irriterende, men alt kunne visst fikses. Kunne ta en vaksine med et stoff med økt mengde noen månedere så skulle jeg ikke ha allergi lenger, men siden det ikke plager meg noe nevneverdig så har jeg ikke vurdert det enda..

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •