Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 38 av 38

Tråd: Delta - Alltid klare når dramaet trappes opp!

Gjest

Delta - Alltid klare når dramaet trappes opp!

Gjest
    likte hun med nylonstrømpene,og cigaretten i hånda nederst på siden.

Gjest
    Du er ikke sann infanterist hehe.
    Med det sagt så må jeg gi deg poeng for god oppmerksomhet og ikke minst riktig prioritering : )

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av No fear
    Du er ikke sann infanterist hehe.
    Med det sagt så må jeg gi deg poeng for god oppmerksomhet og ikke minst riktig prioritering : )
    vidsyn og god oppmerksomhet ,er viktig for infanteristen,hehehe

Gjest
    Men nøkkelen til suksess ligger i god utvelgelse, opplæring og godt utstyr. Det skaper trygge tjenestemenn som står for kvalitet når oppdragene skal løses.
    Køoke ord........

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Men nøkkelen til suksess ligger i god utvelgelse, opplæring og godt utstyr. Det skaper trygge tjenestemenn som står for kvalitet når oppdragene skal løses.
    Kloke ord........

Gjest
    Det mest interessante her er jo at det faktisk er frigitt bilder av disse tjenestemennenes annsikter, ref et av bildene. Samt at artikkelen også sier at det var en skarpskytter fra delta som løsnet skudd på torp og ikke FSK, noe som har vært diskutert opp og ned i mange år..

Ble medlem
    1970
    Sitat Opprinnelig skrevet av twominds
    Samt at artikkelen også sier at det var en skarpskytter fra delta som løsnet skudd på torp og ikke FSK, noe som har vært diskutert opp og ned i mange år..
    Nå vil ikke jeg gjenoppta diskusjonen, men min personlige mening er at Delta løsnet skuddene. Det er jo i første rekke de som skal ta seg av oppdrag som på Torp...Dessuten tviler jeg på at Delta ber FSK om hjelp når de har (basert på min synsing) mer enn god nok skarpskytter-kompetanse og kompetanse generelt til å gjennomføre aksjonen, uten hjelp fra militæret.
    Dette er min personlige mening.

Gjest
    Det mest interessante her er jo at det faktisk er frigitt bilder av disse tjenestemennenes annsikter, ref et av bildene. Samt at artikkelen også sier at det var en skarpskytter fra delta som løsnet skudd på torp og ikke FSK, noe som har vært diskutert opp og ned i mange år..
    Det er ikke en diskusjon, det har vært synsing. Det har vel aldri vært noen tvil om at det var delta som løsnet skudd på Torp. Men som sagt konspirasjonsteorier dør aldri.

FSK har aldri vært brukt i skarpe situasjoner i Norge. Og hvorfor skulle delta trenge hjelp? De har jo egne skarpskyttere. Det er bare en myte at FSK deltar i skarpe Politi operasjoner her i Norge.

Gjest
    Det er det ihvertfall maaaange som vet mye bedre enn meg så det skal jeg ikke diskutere på.. :) Uansett int at bildene viser annsikter fritt.. spesielt med tanke på at delta nå ønsker å ikke frigi navnene på tjenestemennene som løsnet skuddene i rumpa til Utsi.. :)

Gjest
    Uansett int at bildene viser annsikter fritt.. spesielt med tanke på at delta nå ønsker å ikke frigi navnene på tjenestemennene som løsnet skuddene i rumpa til Utsi.. :)
    Ikke noe hokus pokus i det. Delta kjører vanlig uniformert paturlje i Oslos gater, de bruker delta som kalle signal, de opptrer i uniform i forbindelse med statsbesøk osv.. alt dette gjør de uten finlandshetter eller annet som dekker ansiktene. Men de er veldig forsiktig med å utlevere tjenestsemennenes navn.

Når det gjelder Utsi saken er det nok for å unngå hevn mot tjenestemanne som skjøt eller hans familie, tviler på at navnet hadde blitt oppgitt selv om det hadde vært en tjenestemann fra romeriket som hadde løsnet skudd.

Gjest
    I denne forbindelse vil jeg bare gjenta noe som har kommet frem i tidligere diskusjoner rundt denne velprøde konspirasjonsteorien. Hvorvidt en skarpskytter faktisk kan avfyre et skudd eller ikke avgjøres bl.a. av tabeller som viser sansynlighet for treff basert på avstander, størrelse på målet, vær og vind, egenspredningen til det aktuelle våpenet, sansynlig spredning på den aktuelle ammunisjonen gjennom hindringer (f.eks et bilvindu) etc etc. FSK hadde, i motsetning til Delta, ikke utstyr til å gjennomføre et skudd somm det på Torp på det aktuelle tidspunktet. Det fikk de først i ettertid. Skuddet på Torp ble gjennomført ergo...

Gjest
    Godt mulig det er tilfelle King, for jeg er den første til å innrømme at det vet jeg absolutt ingenting om.. derfor har jeg heller aldri deltatt i slike diskusjoner.. Joda, er enig i det isak, og mener at tjenestemannen skal få forbli uidentifisert, spesielt så lenge det er snakk om en legitim skyting.

Gjest
    Apropos gode skarpskyttere...

http://www.dailysixer.com/media/sharpshot.wmv

Gjest
    Det var Delta som skøt på Torp, end of discussion.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger

Jeg var der og sverger på at jeg så norske delta til stedet : )

Men seriøst så var det sinsyk bra timing på det skuddet!!! God damn!!!

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av No fear
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger

Jeg var der og sverger på at jeg så norske delta til stedet : )

Men seriøst så var det sinsyk bra timing på det skuddet!!! God damn!!!
    Imponerende ikkevoldelig løsning!

Men jeg lurer på hva som er under sladden, har mannen pupper?

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av magn(e)um

Men jeg lurer på hva som er under sladden, har mannen pupper?
    På meg virker det som om det tatoveringen mannen har på overarmen som er target for sladden, et annet alternativ er jo teksten på t-shirten. Men ikke godt å si hva eller hvorfor.

Gjest
    sikkert tattisen, han er vel en X-USMC eller noe annet, la oss spekulere i dette, det er uskyldig moro

Gjest
    jeg tror han har tattis av et dødningshode.. (SEALs)
    Hvorfor? Fordi han har skjegg..

(Jada, HELT meningsløst)

Gjest
    jeg har sett på det en gang til og mener nå at det er t-skjorten de sladder, det kan vel være at han er tidligere SEAL selv om han ikke har skjegg men bart, eventuelt kan det være snakk om en trønder.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av barbaren
    jeg har sett på det en gang til og mener nå at det er t-skjorten de sladder, det kan vel være at han er tidligere SEAL selv om han ikke har skjegg men bart, eventuelt kan det være snakk om en trønder.
    etter å ha sett filmen igjen, så må jeg si meg enig med deg.. Man ser jo armen klart og tydelig i begynnelsen av filmen.. Hmm, hva tror dere står på t-skjorta da??

Gjest
    Hehe helt i begynelsen ser vi jo t-skjorta, og jeg synes det ser ut som det står FBI på den med store bokstaver, samt litt senere synes jeg at I er ganske synlig. Noen som er enig?

Gjest
    Det kan jo være et desperat forsøk å sladde på direkten.
    kan hende det gikk LIVE på nyhetene i amerika.

Gjest
    Er det ikke ¨mil.forum¨ han har tatovert på armen... ; )

Men seriøst så kan det hende at det er noe ekstremist greier... Det er ganske vanskelig å se... Og sladdejobben er ganske dårlig også...

Gjest

Skuddene på Torp

Skuddene på Torp ble avfyrt av politiet og ikke av militært personell, FSK var ikke med på aksjonen i det hele tatt

Gjest

Re: Skuddene på Torp

Sitat Opprinnelig skrevet av ANPCR-FOXTROT
    Skuddene på Torp ble avfyrt av politiet og ikke av militært personell, FSK var ikke med på aksjonen i det hele tatt
    Greit at politiet avfyrte skuddene. men at militære avdelinger som 016 og FSK var tilstedet skal ikke utelukkes. Dette blir bare spekulasjon fra begge sider.

Gjest

Sitat Opprinnelig skrevet av FireCracka
    Greit at politiet avfyrte skuddene. men at militære avdelinger som 016 og FSK var tilstedet skal ikke utelukkes. Dette blir bare spekulasjon fra begge sider.
    Sukk... Nå er du her igjen Fire... Du påsto det samme i en annen tråd, og fikk for så vidt svar den gang. Men vi kan jo friske opp:

Sitat Opprinnelig skrevet av zolo
    Sitat Opprinnelig skrevet av LeifA
    HV-016 stillte også opp med noen skarpskyttere
    Om det er fakta eller ei dette er vel kanskje en tråd som ikke bør utdypes så mye av noen som mener de vet noe osv.
    016 på Torp....???? Dette er helt på høyden med at spesialjegre mister livet i Afgh og gjenfinnes ved tracing-øvelser i Oslo-fjorden........ Eller at Tuppen & Lillemor ble sendt for å bistå Kystvakten og marinejegerne mot russiske pirattrålere.......

Fire og Leif bør snarest melde overgang til www.skyggesiden.com .......
    Fire: Slike uttalelser du fronter får et ellers bra forum til å fremstå som (nesten) usaklig. Blant 100 bra innlegg, er det ditt vedr 016 på Torp som blir diskusjonstema hos avdelinger du har sett på demo. Forhold deg heller til offisiell info vedr landets spesialavdelinger. Det er tilstrekkelig og informativt - og så unngår man tullete innlegg her........ ;-)

Gjest
    ;-)

Gjest

Militære avdelinger har aldri vært brukt i skarpe politi operasjoner på norsk jord. Eneste unntaket er som helikopter piloter eller sisu sjåfører(for et par år siden).

Gjest
    Hva med hendelsen i nord-Norge/ Finmark da den russiske fiskebåten «Elektron» drev ulovelig fiske i barentshavet. "Var ikke militære avdelinger brukt i den situasjonen??"

Gjest
    Norske vann ikke norsk jord ;-)

Gjest
    I de farvanna er det jo kystvakten som er politi.....

Gjest

Norske elitesoldater skulle borde den russiske tråleren

MJK på vei for å borde den russiske tråleren.

Soldatene var forberedt på å ta seg om bord og med makt overta kontrollen over tråleren, som hadde to norske kystvaktinspektører om bord.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/12/454564.html

Gjest
    Mjk var der for å støtte kysvakten som er en militær avd, med politimyndighet i de farvannene. De er langt fra Barentshavet til Torp.....

Gjest
    Heftige saker!

Gjest

Re: Norske elitesoldater skulle borde den russiske tråleren

MJK på vei for å borde den russiske tråleren.

Soldatene var forberedt på å ta seg om bord og med makt overta kontrollen over tråleren, som hadde to norske kystvaktinspektører om bord.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/12/454564.html
    Er det bare jeg som syntes det er utrolig morsomt at du bruker en avis / media for framstille fakta?

:P

Gjest
    jeg synes ikke det er morsomt

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •