milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: Bravo Two Zero

Gjest

Bravo Two Zero

noen som har sett filmen?
    http://www.imdb.com/title/tt0120617/
    alle mine logiske tanker sier meg at dette er et søppelprodukt uten like, som sånne ting som dette ofte blir.. men allikevel, det KAN være kult og vil ikke ta sjangsen.. Noe som har sett, og evt vet om en torrent?

Kjøp boken her: http://clk.tradedoubler.com/click?p=160 ... tId=977522

Gjest
    Forsiktig hvem du prater om nå :-)

Har ikke sett filmen, men lest boken. Regner med filmen blir en nedtur, har derfor ikke sett den. Boken var bra.

Gjest
    Gult kort!
    B2Z er relevant fagfilm.
    Fakta kan diskuteres da vinklingen går i clinch med andre versjoner av hendelsene.
    Har for øvrig sansen for godeste Mc Nab og det han skriver.

Gjest
    Har aldri sett filmen, bør være god...

Gjest
    Jeg synes filmen var fin underholdning. Tro mot boken og slett ikke så eventyr eller mikke mus aktig som man kunne frykte. Såvidt jeg husker finnes det et intervju av McNab hvor han forklarer hvorfor han valgte BBC og ikke Hollywood som produsent. Men hvor mye sannhet det egentlig er i boken er jo et annet spørsmål ;)

Gjest
    okei får krype litt til korset her.. men med en gang jeg så coveret tenkte jeg bare : aha enda en sånn en ja..

men leste litt nå, virker jo ikke så værst allikevel :

This movie is one of the most realistic Military movies that I have ever seen. Of course there are the overly powerful grenades and M-72 Rocket Launchers, but other than small Hollywood type explosions this movie shows great detail about a military patrol from the weight of a Rucksack, to the drills used to break contact with the enemy, Section attacks, how to re-organize going into a defensive position
    prøvde forøvrig og kjøpe boken forleden, men den var vist ikke til salgs lengre... samme sa damen bak kassen om alle de andre bøkene jeg hadde på listen min også.. tror hun var motstander av alt som kan relateres til forsvaret ogl ihvertfall, hun sa dette ikke kunne kalles lektyre.....

holder på å laste ned nå, er ferdig om ikke mindre enn 99 timer og 99 minutter.. får gi en lyd da ;)[/quote]

Gjest
    Jeg har sett filmen for ei stund side.. Synes å huske den var bra =)

Gjest
    Filmen er bra! Kan anbefales! Høy grad av realisme og relativt gode skuespillerprestasjoner, legendarisk kontaktdrill i starten:)
    Og bytt bokhandel og få alle dine venner til å gjøre det samme dersom kassadama var så snever. Boken kan du få tak i på amazon i alle fall.

Gjest
    Har ikke sett filmen så skal ikke uttale meg om den og historien er jo ganske spennende. Bare sett en discovery documentar om dem som ligger nedgravd på den eksterne hden et sted.. Ihverfall, det jeg skulle frem til var at McNab har vært omstridt etter at han valgte og gjøre bok av hendelsen. Skal ikke ha gjort seg populær blandt sine kolleger for å gjøre penger på historien samt at ikke alle var enig i fremstillingen. Han har også forsøkt seg med et tvprogram hvor han skulle utføre SF oppdrag mens jaktet av et lag med veteraner fra andre enheter i jungelen i Sør amerika. men det var noe regelrett møkk så det tror jeg ble slettet..

Gjest
    Filmen kan absolutt anbefales.
    Jeg nynnet Daddy Cool på araberikansk i ukevis.. =P

Gjest
    Jeg fant virkelig filmen fascinerende, knall bra :) Gleder meg til å lese boka!

Gjest
    Likte filmen veldig godt og den inneholdt relativt realistiske kontaktdriller osv, men nå skal det sies at jeg spyr av Andy McNab og de løgnene han fortalte; kontakten med 100 irakiske soldater i 2 APCer var 2 gjetere med en Kalash og et tonn av andre feil. Skal du ha skikkelig SAS bok, så les
    The Eye Of The Storm av Peter Ratcliffe, også bør man lese The Real Bravo Two Zero som tar for seg en del av mytene Andy McNab lagde av boka si.

Gjest
    Filmen er absolutt verdt å se!

Kan lastes ned her...
    http://thepiratebay.org/details.php?id=3342853

Gjest
    Tusen takk, keneil01.

Gjest
    Men det er desverre ingen som spreder filmen =(

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av HVUHaugland
    Kan dessverre ikke hjelpe deg der...

Gjest
    http://www.mininova.org/tor/228149

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av king
    http://www.mininova.org/tor/228149
    Den ser ut til å ha noen som seeder ;)

Det finnes også en annen film fra samme patrulje, som heter "the one that got away". Denne har jeg ikke klart å finne igjen...

Gjest
    kul film, synd at hele historien er ljug

Gjest
    Har sett filmen, men blei ikke imponert.
    Har ikke lest boken, men har hørt mye bra om den.
    Synd det er clinch i opfattelsen mellom patruljemedlemmene.

Gjest
    Filmen er godt laget og er underholdene. Realismen er også bra.

Men historien har blitt, og blir fortsatt, ofte diskutert. SAS/SBS folk kaller han visst Andy "McNob" (vet ikke helt hvorfor, men jeg kan tenke med det er fordi han legger ut en del informasjon om Special Air Service, noe som ikke nødvendigvis fungerer så godt med enheten).

Fudge :)

Gjest
    Likte filmen jeg, litt gammel men ganske OK etter min mening.

Trivelig gjeng ihvertfall.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av twominds
    Han har også forsøkt seg med et tvprogram hvor han skulle utføre SF oppdrag mens jaktet av et lag med veteraner fra andre enheter i jungelen i Sør amerika. men det var noe regelrett møkk så det tror jeg ble slettet..
    Chris Ryan har laget dette programmet du beskriver... gikk på bbc prime for en stund siden hvis jeg ikke husker feil. Kan lastes ned på piratebay. Serien heter Hunting chris ryan, serien går ut på at chris ryan blir jaktet på av eks. spes. folk i et ulikt miljø for hver episode (jungel ep1, vinter ep2 å ørken i ep3). Serien er grei nok men er en del ting å sette spørsmål ved.

Chris Ryan var den eneste av de 8 medlemmene som klarte å krysse den syriske grensen altså "the one that got away" for de som ikke vet hvem han er...

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Parafin
    Chris Ryan har laget dette programmet du beskriver... gikk på bbc prime for en stund siden hvis jeg ikke husker feil. Kan lastes ned på piratebay. Serien heter Hunting chris ryan, serien går ut på at chris ryan blir jaktet på av eks. spes. folk i et ulikt miljø for hver episode (jungel ep1, vinter ep2 å ørken i ep3). Serien er grei nok men er en del ting å sette spørsmål ved.
    Denne filmen finner dere her...
    http://thepiratebay.org/details.php?id=3309581

Gjest
    ganske alreit film det er, fikk se den et par år siden... vært å se igjen.

Gjest
    Ingen som deler på Piratebay, prøv denne:

http://www.torrentvalley.com/download_t ... 83911.html

Gjest
    Ser det er lenge siden noen engasjerte seg i denne strengen, men frister likevel med en kommentar.

Filmen er ikke spesielt god, men som tidligere nevnt har den en veldig bra fremvisning av kontaktdrill. Til å være film er det en veldig bra scene, og drillen er faktisk ikke så værst-

Om resten av filmen er like bra kan det jo stilles spm, tanker om at en profesjonell patrulje ikke ser seg tilbake og mister sine egne i mørket er også noe som kanskje ikke er like realistisk.

For de som måtte lure er det også laget en film om Ryans løp mot Syria grensen(The one that got away), og de litt forskjellige påkjenninger han opplevde her. For de som ønsker å vite litt mer om akkurat denne delen av historien bør man ta en titt på "Amazing escape Stories" som Discovery Channel har sendt noen ganger. Her får vi noen kommentarer fra Ryan selv.

Til sist: om man er glad i å titte på denne slags, men savner litt realisme i "ild og bevegelse" vil jeg anbefale og kikke på kontaktdrillene i "Tears of the Sun". Filmen er som alle andre slike filmer(midt på treet underholdning), men uttrekkningsdrillen på slutten er veldig bra.(Legg merke til detaljene, bla når de ruller sidelengs, men vending utover, og klapp på skulder etc).

Gjest
    Hvor utrolig dårlig 12.7 skyttere er det på den bmp til irakerne som ikke treffer noen av de åtte sas-gutta i den første kontakten der? Da fikk jeg litt pynte på fakta teori i hodet ass...

Gjest
    Uansett en trivelig gjeng de SAS gutta...

Lignende tråder

1. Artillerijeger Bravo troppen
    By Wannabe Artjeger in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: DTG 201030A Sep 18,
  2. ØK: NFM bravo lomme holder cb
    By oreo_kjeks^^ in forum Kjøp og salg
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: DTG 291739A Sep 16,
  3. S: Arc'teryx Bravo Jacket Crocodile.
    By JCSA in forum Kjøp og salg
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: DTG 301138A Oct 13,
  4. Bravo Two Zero
    By Balboasan in forum Forsvarets spesialstyrker (FS)
    Svar: 28
    Nyeste innlegg: DTG 021752A May 06,

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •