milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: ¨Fallskjerm jeger

Gjest

¨Fallskjerm jeger

Er det folk her som har søkt fj og ikke kommet inn???
    Har opparbeidet meg 40 timer fravær fra skole over tre år og er litt redd det kan ødelegge....

Ser at skole ikke er et krav, kan det da lønne seg og droppe vitnemål som et vedlegg???

Vet det høres sleipt og umoralskt ut men er desperat...

Gjest
    finnes allerede en trad pa dette ;) tror den heter fj 2006 eller no...

Mvh SpesJeg

Ble medlem
    1970
    Nevnt
    40 timer på 3 år er ikke all verden... ca 13 timer i året kan det fort bli når man forsover seg en gang i blant, er hos legen/tannlegen av og til, kjøretimer, det blir fort noen timer.

http://spesialjeger.net/forum/viewtopic ... hlight=vgs

En link til en annen tråd om en del av det samme...

Gjest
    man pleier jo å legge ved bevis for kjøretimer?

Gjest
    OK, var du umotivert så var du umotivert. Og sender du ikke vitnemål med søknaden så kan det kanskje koste deg innkallelsen. Videregående skole vil nok bli tatt opp under intervju så det er ikke vits å skjule noe...
    Hvis du klarer å bevise HJK at du er motivert og har potensiale så vil du få en innkallelse. Ærlighet varer lengst, lykke til!

Gjest
    Takker for gode svar....

Gjest
    Må bare komme med et lite innlegg :P

jeg mener det at skolen ikke burde ha noe med millitæret og gjøre, du kan jo bli med bra soldat selvom du har gjort det dårlig på skolen, jeg personlig har gjort det dårlig på skolen og har søkt hjk, syns ikke av den grunn at man ikke skal få lov til og prøve seg på opptaket..

grunnen til at jeg har gjort det dårlig på skolen er fordi jeg ikke kom inn på det jeg ville, tok den plassen jeg fikk for og ha noe og falle tilbake på hvis alt skal gå til hælvette så jeg slipper og begynne helt på nytt etter millitæret..

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Noxius

jeg mener det at skolen ikke burde ha noe med millitæret og gjøre, du kan jo bli med bra soldat selvom du har gjort det dårlig på skolen, jeg personlig har gjort det dårlig på skolen og har søkt hjk, syns ikke av den grunn at man ikke skal få lov til og prøve seg på opptaket..

grunnen til at jeg har gjort det dårlig på skolen er fordi jeg ikke kom inn på det jeg ville, tok den plassen jeg fikk for og ha noe og falle tilbake på hvis alt skal gå til hælvette så jeg slipper og begynne helt på nytt etter millitæret..
    Er fullstendig enig med deg Noxius,og dette burde vært en selvfølge,var på ingen måte noen skolelys,men befal,ble jeg uansett.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av ifanterist

Er fullstendig enig med deg Noxius,og dette burde vært en selvfølge,var på ingen måte noen skolelys,men befal,ble jeg uansett.
    ...men det var i en annen tid. I dag, uten skole er ungdommen nesten sjanseløs. Man kan diskutere dette til kyrne kommer hjem, men sånn er den harde virkelighet i dag.

Gjest
    Yes, the awfull truth. Hvis det er mange søkere kommer du nok bak i køen eller nederst i bunken.

Jeg har rundt 4 i snitt på skolen men kan ikke bli mj. eller sj. fordi jeg har litt problemer med tall, men det er ikke noen grunn til å sutre. Kan søke utfordringer på andre steder (lengre turer, annen tjeneste, bli først på noe, best i noe)

Innerst inne er jo hele greia en ego-tripp.

Takk for at jeg får lufte tankene mine, hilsen en som har søkt Fjern.oppklesk hehe :-D

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av M6A2
    Sitat Opprinnelig skrevet av ifanterist

Er fullstendig enig med deg Noxius,og dette burde vært en selvfølge,var på ingen måte noen skolelys,men befal,ble jeg uansett.[/quote

...men det var i en annen tid. I dag, uten skole er ungdommen nesten sjanseløs. Man kan diskutere dette til kyrne kommer hjem, men sånn er den harde virkelighet i dag.
    uffa a meg ikke rart det er inflasjon i ordet høyskole ,husker godt den gangen ,da det stod i HJs sin rekrutteringsbrosyre ,,ingen krav på spesielle forkunnskaper,men jøsses var det allikevel krav på de rette områdene.hurra for likhetssamfunnet,hvor alle skal være like gode på allt,og ingen spesialister.Sikkert greit i det offentlige,men i privat næringsliv er det fortsatt lov å bruke sunnt folkevett.

Gjest
    Diskusjonen hvorvidt noen kan bli befal uten skolegang er grei i seg selv, men ikke kom her og si at mange befal og offiserer faktisk trenger forkunnskaper for å kunne en god jobb!

Det kommer helt an på hva slags jobb en har innad Forsvaret! En befalingsmann i infanteriet trenger ikke nødvendigvis å ha bestått videregående for å gjøre en god jobb. (nå sikter jeg til den klassiske soldaten som skal bo i skogen og kun utøve "eld og røyrsle").
    "Ta gropa!"
    "Mottatt!"

På den andre siden har vi befal og offiserer som jobber med økonomi og logistikk. Jeg vet med meg selv, at jeg aldri ville satt en "high school dropout" til å administrere FLO ved en avdeling. Bakgrunn innen økonomi og logistikk ville i en sånn situasjon være alfa og omega.

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av A2D
    Diskusjonen hvorvidt noen kan bli befal uten skolegang er grei i seg selv, men ikke kom her og si at mange befal og offiserer faktisk trenger forkunnskaper for å kunne en god jobb!

Det kommer helt an på hva slags jobb en har innad Forsvaret! En befalingsmann i infanteriet trenger ikke nødvendigvis å ha bestått videregående for å gjøre en god jobb. (nå sikter jeg til den klassiske soldaten som skal bo i skogen og kun utøve "eld og røyrsle").
    "Ta gropa!"
    "Mottatt!"

På den andre siden har vi befal og offiserer som jobber med økonomi og logistikk. Jeg vet med meg selv, at jeg aldri ville satt en "high school dropout" til å administrere FLO ved en avdeling. Bakgrunn innen økonomi og logistikk ville i en sånn situasjon være alfa og omega.
    Ja nå begynner vi å snakke om nyanser ,der denne diskusjonen bør høre hjemme,men personlig,ville jeg valgt det private næringsliv,hvis jeg hadde hatt kapasitet i hodet mitt til å ta en høyere utadannelse,innenfor feks økonomi.hadde ikke på noen som helst vilkår valgt forsvaret ,innenfor den kategorien,når jeg sikkert hadde oppnådd en langt høyere lønn i det sivile.Dessutten er jeg som en enkel legmann ikke så imponert over hva disse overnevnnte befal ,har prestert,når en ser hva som har kommet frem i den senere tid.

Gjest
    Funnet på www.goarmy.com (rekruteringssite til den amerikanske hæren):

Currently, the best single predictor of an individual's likelihood of adapting to the military is a traditional high school diploma.

NB: Dette er gruppenivå.

Lignende tråder

1. Ang. forskjellene mellom sps. jeger og m.jeger.
    By HLS in forum Forsvarets spesialstyrker (FS)
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: DTG 261834A Feb 16,
  2. Godkjent Jeger merke ved å være HV-I jeger?
    By dreamspace in forum Heimevernet
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: DTG 011029A Apr 08,
  3. ¨Fallskjerm jeger
    By Coca Cola in forum Forsvarets spesialstyrker (FS)
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: DTG 221019A Feb 06,
  4. Fallskjerm
    By in forum Forsvarets spesialstyrker (FS)
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: DTG 061625A Oct 04,
  5. Fallskjerm
    By mezzo in forum Forsvarets spesialstyrker (FS)
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: DTG 061625A Oct 04,

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •