milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Forsbtt

Gjest

Forsbtt

Fikk i dag vite at jeg skal i Kommandoplasstroppen innenfor Forsbtt i Artbn..noen som vet litt om denne tjenesten??

Trakthor

Gjest
    Uten at jeg er noen artillerist så vil jeg anta at du blir kommandoplassjeger i forsyningsbatteriet.

Gjest
    Dersom det er noko liknande det eg var, so får du nok ei teneste av variert kvalitet. Var sjølv i ISTAR kommandoplasstropp. Går ut på å rigge opp/ta ned kommandoplassar, og stå for drift av dei. Stikkord er vakthald, kannepatrulje og kaffe.

Virkar kanskje ikkje so veldig spennande, men prøv å gjere det beste ut av situasjonen.

Gjest
    Det er nok ingen tjeneste for en som drømmer om mye action i førstegangstjenesten.

En del jobb med rigging og drift av Ko antagligvis containere
    og som sagt tidligere vakthold, vakthold, vakthold, venting og kaffekoking.

Men du blir jo i senter der striden ledes og innformasjonen først formidles.

Gjest
    Men på den positive siden så kan du få div. mil kjøretøy kurs (forutsatt at du har B-lappen). Dette + kommandoplass kurs og tjeneste gjør deg attrarktiv ved søknad til TmBn, intops, grenader og ikke minst befalsutdannelse!
    Hvis du ikke har B-lappen så søk asap da de kursene pleier å fylles opp fortere enn du kan si ¨kommandoplasstr. innenfor forsyningsbtt. i ArtBn¨ : ) De har også kjøreskoler utenfor Bardu som feks Bardufoss som kommer til Setermoen med opplæringsbilene. Du vil få en for det meste rolig tjeneste som ikke trenger å være negativ hvis du planlegger å studere etter førstegangstjenesten. Sett deg opp på mange kurs hos VO (voksenopplæringen) for de er jo der for dere så hvorfor ikke bruke det? Eksfil/exfaq, vekter/ordensvakt kurs, div sivile kjøretøy både teori og praktisk, truckfører kurs, sveiser kurs osv osv er de av mange tilbud mann får. Men var du på LOKBTT opptaket?

Lignende tråder

1. Forsbtt
    By TrakThor in forum S-3 2. Totalforsvaret
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: DTG 241602A Sep 05,

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •