Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Lønn i beredskapstroppen

Gjest

Lønn i beredskapstroppen

er det noen som vet ca hva årslønnen for en tjenestemann i politiets beredskapstropp ligger på.? det er kanskje en del tillegg oxo ved skarpe oppdrag??

Gjest
    Nøyaktig hva det blir er vel gradert info, men generelt så kan man si en politimann (for det er det de er) får lønn i henhold til grad/ansinitet/stilling og div. tillegg.
    Husk at en velger ikke dette yrket pga. lønna da lønna i politiet i utgangpunktet ikke er noe å skryte av!

Gjest
    hvorfor skulle det være gradert info? Det jeg har hørt er at de tjener vanling politilønn pluss ca 100000 kroner i spesialist tillegg. Før hadde de ikke noe ekstra så dette tillegget er relativt nytt.

Gjest
    Jeg antar, da det meste rundt dem er gradert/untatt offentligheten. Bare fint hvis andre kan gi et nøyaktig svar.

Gjest
    Hva FSK gjengen tjener er ikke noen hemmelighet. Det tror jeg at jeg leste inne på mil.no eller referert av Inntaksoffiser ved HJK i en avis e.l. Om jeg husker riktig så er det rundt 500-700.000 pr. år, samt tre år betalt studiestønad etter 7års tjeneste. Tviler vel på at det er så voldsomt hemmelig hva Delta folket tjener. Jeg kan tenke meg at det er vanlig tjenestelønn, pluss nok endel ekstra kompensasjon på grunn av høy risiko i tjenesten. Så casher de vel inn enda mer ved utenlandstjeneste, som i UNMIK og andre lignende oppdrag. Det er noen i forumet som har god kjennskap til Delta, regner med dere gir innspill dersom dere har info som kan deles mtp lønn.

Ps. fant den artikkelen fra mil.no der lønnen til spesialjegerne gjennomgås. Her er den http://www.mil.no/haren/hjk/start/utdan ... oss_spjeg/

Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Foxtrot#3
    Hva FSK gjengen tjener er ikke noen hemmelighet. Det tror jeg at jeg leste inne på mil.no eller referert av Inntaksoffiser ved HJK i en avis e.l. Om jeg husker riktig så er det rundt 500-700.000 pr. år, samt tre år betalt studiestønad etter 7års tjeneste. Tviler vel på at det er så voldsomt hemmelig hva Delta folket tjener. Jeg kan tenke meg at det er vanlig tjenestelønn, pluss nok endel ekstra kompensasjon på grunn av høy risiko i tjenesten. Så casher de vel inn enda mer ved utenlandstjeneste, som i UNMIK og andre lignende oppdrag. Det er noen i forumet som har god kjennskap til Delta, regner med dere gir innspill dersom dere har info som kan deles mtp lønn.

Ps. fant den artikkelen fra mil.no der lønnen til spesialjegerne gjennomgås. Her er den http://www.mil.no/haren/hjk/start/utdan ... oss_spjeg/
    Det er ikkje hemmelig, du starter på 50000 og jobber deg opp over.

Gjest
    Når det gjelder lønnen til Beredskapstroppen vil den som nevnt ovenfor være gradsavhengig. Under utdanningsåret vil man motta lønn etter hvilken grad man har pluss alle tillegg. Etter utdanningsåret vil man automatisk få pb.3 grad, noe som tilsvarer 10 år ansennitet. Dette betyr at lønnen etterhvert begynner å komme opp på ett anstendig nivå hvis man tar med tillegg og overtid. Allikevel er det neppe lønnen som gjør at beredskapstroppen er såpass attraktivt. Det er vel heller tjenesten, treningen og det at man gjør det man liker aller best som tiltrekker folk til troppen.

Gjest
    Du tjener en god del mer i beredskapstroppen enn som vanlig politimann. Det sier seg jo selv. Risikotillegg, beredskapstillegg+++

Gjest
    Uttalelse fra sjef for Delta ang. lønn. Fra www.phs.no

"Fredriksen er tilbakeholden med å fokusere på lønna, men innrømmer at tillegget mannskapet får som en kompensasjon for tilgjengelighet/beredskap, belastninger og økt kompleksitet/ansvarsområde er en god avtale uten at han vil tallfeste beløpet. Beløpet er såpass at du legger merke, sier han, samtidig som han advarer mot at lønna skal være hovedmotivasjon for å søke opptak i beredskapstroppen. Videre er det mulighet for jobbrotasjon, samt fag – og lederstillinger internt."

Gjest

Lønn

Lønnen vil nok begrense seg etter hvor de er i verden. Er de i Norge på øvelse får de mest sannsynlig litt rissikotillegg eller lignende.

Befinner en seg i rød sone i utlandet kan en derimot tjene godt...
    simple as that :)

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •