Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: FSK og Delta på TV2 Nyhetene 26.05.05

Guest

FSK og Delta på TV2 Nyhetene 26.05.05

Det var et innslag som handlet om samarbeidet mellom Forsvaret og Politiet hva angår antiterror på tv2 i går. Fokuset var at samarbeidet var veldig godt, men Forsvaret kunne ikke være med på leken (i like stor grad som før) grunnet den økonomiske sprekken.

Noen synspunkter:

* Alltid morsomt å se spesialstyrker på tv
    * Fint at de fokuserer på at samarbeidet (Politi - Mil) er godt
    * Helt uforståelig at pengemangelen får gå ut over FSK. Jeg mener en slik avdeling burde være prioritert med penger og utstyr uansett.

Her er linken til nettavisens sak:
    http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ ... 396499.ece

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Guest
    Det er da ikke uforståelig at det røyner på med penger hos FSK. De har hatt folk mer eller mindre kontinuerlig i utlandet (Gjetter selvfølgelig her) siden det smalt i Afganistan. I perioder flere utenlandsoperasjoner samtidig (spekulerer igjen). Tipper at MJK MDK of FSK har svidd busjettene sine rimelig kjapt etter 11 september. Mulig jeg misforstår deg og at du mener at det er uforståelig at man lar dem gå tomme for penger.

Guest
    Det som ble sagt på tv2 var nok like mye et innspill i den politiske debatten som det var fakta opplysninger. Journalistene fikk noen eksklusive bilder mot at forsvaret fikk saken sin profilert i beste sendetid

Nok en artikkel ang det samme: http://www.tvedestrandsposten.no/Innenr ... 602917.ece

Guest
    Også forsvaret må jo få uttale seg..
    Se her
    Hoit!
    84mm

Guest

Kutt meg her og kutt meg der!

Faen skal de gå på spesialstyrkene også nå?
    Trodde det var de som skulle bli prioritert i fremtidens forsvar jeg.
    Blir sikkert det også, men dette er jo en dårlig plass å starte på da. Kan heller selge litt tanks til russerene eller.no
    Noen med penger, men nå er det vel bare vi som har det... til å bruke på forsvaret mener jeg. USA sliter, og vi later som vi ikke har penger. Kanskje er det Norge som starter neste verdenskrig. Hvem tar vi? Hva med en Norsk koloni i Thailand, mange pene øyer å erobre der. Så kan spesialavdelingene få bygge seg hus der..... not...
    whatever... ro ro til fiskeskjær...

Guest
    Var det noen som la merke til et våpen i reportasjen som lignet sterkt på den gamle schmeisser-maskinpistolen, med avtrekkerbøyle og magasin ganske langt fra hverandre? Skjønner ikke helt hva et slikt våpen gjør i hendene på en norsk spesialjeger i år 2005.

Guest
    Generell kommentar: husk at dette [vist på tv] var fremvisning for pressen. Da er det naturlig å tenke seg at man legger inn "feil" i såvel utstyr som taktikk.

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av harding
    Skjønner ikke helt hva et slikt våpen gjør i hendene på en norsk spesialjeger i år 2005
    Det gjør ikke jeg heller i utgangspunktet. Så da må vi tradisjonen tro spekulere litt rundt det... Kan det være snakk om noe som skal simulere ett eller annet rent øvelsesteknisk? Feks at vedkommende er en terrorist selv om han er kledd som en soldat, eller for å skille mellom våpen med skarpt/sim vs våpen uten mulighet for å avføre noe som helst? Eller at det kan være noe rent praktisk bak feks om det er overhengende fare for at våpenet havner i sjøen

Guest
    Husker også (utrolig nok) at i den første artikkelen i VG om FSK var det også bilde av et par spesialjegere som kom opp fra vannet bærende på lignende våpen. Tror nok ikke dette var innlagt feil for medias skyld, da de ellers hadde top-notch utstyr.

Guest
    Ah... da tror jeg det nesten kan virke som om det er våpen som brukes ved dykking etc for å unngå stor saltvanns-slitasje

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •