Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Oslo politiet var på plass - i Skien

Guest

Oslo politiet var på plass - i Skien

Til info:
    Mann hadde foskanset seg med våpen i hus i Skien. Skudd ble avfyrt, men ikke av politiet og ingen skadd da politiet gikk inn i huset i natt. Strømmen ble tatt allerede kl. 2030. Oslo politiet var på plass etter forespørsel fra lokalt politi.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle365022.ece

hilsen Learjet

Da har jeg byttet ut Delta med Oslo politiet slik at dette ikke skal baseres på spekulasjoner om hva slags hjelp man trenger i Skien for å få bukt med bråk i hjemmet :-)))

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Guest
    Ser VG skriver følgende:

"Etter det VG Nett erfarer har politiet i Oslo bistått med ressurser i denne saken.

- Vi har tilkalt alle ressurser vi mener er nødvendig i denne saken, utover det vil jeg ikke kommentere hva og hvem vi har tilkalt, sier Dahl til VG Nett. "

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=271619

Guest
    Det jeg ikke skjønner er hvorfor politiet går inn for å pågripe fyren? De kunne da bare stått utenfor å ventet til han hadde gitt opp av seg selv. Ser ingen grunn til å sette både gjerningsmann og politiet i fare ved å pågripe ham inne i huset så lenge han ikke har gisler ol.

Guest
    He-he :-) Du kan så si, men det var vel grunner til at det ble gjort på denne måten. Personen skulle jo bli hentet av politiet da det gikk galt og mediene spekulerer i alle fall i om han var bevæpnet osv og mener også ha hørt at man også misstenkte at det var andre til stede til å begynne med. Hvem vet?

Mer irriterende er det at mine skattepenger har betalt overtid for et 30-talls politifolk fordi et frøhue med tidligere historie velger å barrikadere seg i et hus!
    Regner med at politiet vet hva de gjør og prøvde å "vente fyren ut" hvis det har vært fare for andre og/eller hans eget liv, men det gjør det ikke mer irriterende at X-hundre tusner av kroner må bli brukt på en slik operasjon :-((. Kommer det frem at fyren var rusa i tillegg så blir det liksom "rosinen i pølsa" for min del! Hva blir straffen for sånt? Klaps på lanken?

Åh - det var deilig å få sagt :-)

Guest
    Med vårt glimrende rettsystem blir jo bare fyren belønnet om han var ruset og strafferabatt i lange baner. Tilbud om avrusning og proffesjonell hjelp er vell ikke fult så vanlig. Jaja, det er mye å ta tak i...:)

Guest
    Dette er jo normal taktikk og selvsagt det lempligste middel. Registrer alikevel at det var x antall timer isolering i dette henseende og at forhandlinger pågikk. Som andre var inne på her er det trossalt spørsmål om ressurser. 30 politifolk i samme aksjon svekker endel beredskap andre steder i tillegg til at naboer/familier er evakuert fra sin bopel. Hvor lenge skal en holde på? 12 timer? ett døgn? eller to? I forkant vet man aldri hvor lenge en barrikadering vil vare. Her vil det alltid være snakk om en risk - denne gangen gikk det bra. Vel gjennomført mener jeg.

Guest
    Du har helt rett, ORYX, at det var vel gjennomført - ingen diskusjon der.

Innlegget mitt i går kveld ble litt mer personfiksert på fyren som var grunn til dette.
    Listen er jo lang over andre som blir skadelidende på en eller annen måte i en slik operasjon , og til tross for at jeg gjerne vil si "Flashbang er løsningen på alt" når en leser om slike idiot løsninger fra kriminelle så skjønner jeg at det ikke er riktig :-).
    Man vet jo aldri hva en slik fyr kan finne på - i dag avslører lokalmediene at fyren hadde 1500 liter sprit sats i hjemmet sitt og at dette var bevæpningen politiet fant da de tok han:
    Etter at han var pågrepet kl.04.40 søndag formiddag, fant politiet en grovkalibret pistol av typen Colt, ei avsaget hagle og en MP5 som er samme type maskinpistol som politiet bruker. Våpenet stammer fra en tyveri i Ibsensgate i Haugesund i 2001.
    Så - vel gjennomført!

Guest
    Målet med en slik aksjon vil vel være å sørge for at færrest mulig blir skadd/drept i en slik aksjon, inkludert gjerningsmannen. Hvis beredskapstroppen valgte denne løsningen tviler jeg ikke på at det var det rette.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •