Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 40 av 40

Tråd: Special Team 6 - "Rainbow Six" på ordentlig!

Guest

Special Team 6 - "Rainbow Six" på ordentlig!

Leste en artikkel om Einsatzkommando Cobra som refererte til "Special Team 6". Ble litt nysgjerrig når jeg så Norwegian Delta på listen over enheter som er representert så jeg søkte kjapt på Google.

Dette er en enhet som opererer under UN og består bl.a av GSG9,GEK,Norske Delta,Svenske NI og Tjekkiske URNA. Oppgaver er bla annet søk og arrestasjon av krigsforbrytere.
    I Bosnia er de underlagt UNMIK og står listet som "Team 6" under CPU (Close Protection Unit) i organisasjonsstrukturen (http://www.unmikonline.org/civpol/structure.htm)

Selv om du ikke kan tjekkisk slik som meg er det noen få men interessante bilder der du ser at alle bruker uniformen fra sitt land på denne linken:
    http://www.military.cz/special_forces/st6/st6.htm

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Guest

Re: Special Team 6 - "Rainbow Six" på ordentlig!

Sitat Opprinnelig skrevet av mtart
    I Bosnia er de underlagt UNMIK
    Bra research! Men nå er vel UNMIK strengt tatt i Kosovo, ikke i Bosnia

At UNMIK må ha noen "virkelige politimenn" i området overrasker ikke. Som alt annet i UN-regi er UNMIK belemret med mye søppel

Guest
    Stemmer det!
    UNMIK=United Nations Mission in Kosovo.
    Var for øvrig på en seanse med Team six i Glogovac i '01.
    Ekstremt proffe folk.Har en følelse av at flere på forumet deltok...

Guest
    og avdelingen som ikke finnes andre steder enn i bøker og spill kommer på kino en gang i 2006 regissert av John Woo => action!

kilde: imdb

Guest
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103748
    Denne politistyrken som arresterte NOKAS siktet?

Guest
    hahaha,, husk å aldri ta det vg (samt dagbladet) seriøst,, de har seriøst så lite peil
    G6 er ikke riktig navn (men nesten) ,, lurer på hvor de har fått det fra!

Guest
    Hva heter styrken da? Og ikke minst, hvem har ansvaret for den? FN?

Guest
    Det er jo ingen hemmelighet, står jo over; Team 6
    Beredskapsenheten til UNIMIK, sammensatt av personell fra en rekke land. De som tar seg av slike opprasjoner.

Guest
    Helikopterbildet på military.cz er forøvrig av den norske helikoptervingen som for tiden opererer ut fra Camp Bondsteel.
    [/img]

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av pax
    hahaha,, husk å aldri ta det vg (samt dagbladet) seriøst,, de har seriøst så lite peil
    G6 er ikke riktig navn (men nesten) ,, lurer på hvor de har fått det fra!
    Joa, måkke tru alt du leser. Men kan det tenkes at G6 ikke er feil da G`en kan stå for GROUP som er jo et annet ord for Team?

Guest
    Såg på TV2 nyhetene, de og refererte G6 i stedet for "Team 6"
    (Har de bare lest VG-Nett? eller er G6 rette betegnelse?)
    Noen som vet?

Guest
    Tror det fungerer nå...

Guest
    Nå fungerer de :)

Guest
    Hei, det er førstegangen jeg skriver på dette forumet. Har lest en stund og det virker som det er mye hyggelige folk her.

Da jeg var i Kosovo for en tid tilbake både trente og tjenestegjorde jeg med team6. Vi hadde noen menn fra Beredskapstroppen som instruktører før oppdrag.

Guest
    Velkommen, cuube! Godt at fler og fler "skaplesere" kommer ut av skapet...

Antar de kunne sakene sine - såvel deg selv og kollegaene dine som gutta fra Delta?

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av cuube
    Hei, det er førstegangen jeg skriver på dette forumet. Har lest en stund og det virker som det er mye hyggelige folk her.

Da jeg var i Kosovo for en tid tilbake både trente og tjenestegjorde jeg med team6. Vi hadde noen menn fra Beredskapstroppen som instruktører før oppdrag.
    Hvilken avdeling var du i?

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av No fear

Tipper han var i Kfor...(Tmbn/norbn)Men det skulle vært artig å visst hvilket kompani han var i...
    Mulig jeg tar feil selvfølgelig...men men.

Guest

Sorry Mac. Dette er nok bare bløff !! Ingen andre enn personell fra Beredskaptroppen i Norge har muligheter for å tilhøre Team 6 i Kosovo.

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av deltasoldat

Sorry Mac. Dette er nok bare bløff !! Ingen andre enn personell fra Beredskaptroppen i Norge har muligheter for å tilhøre Team 6 i Kosovo.
    Sorry igjen, jeg ser at jeg muligens har misforstått hva Cuube skrev. Han mente at han hadde hatt samtrening med team 6. Det har selvsagt funnet sted. Militære styrker og politiets spesialavd. i kosovo(CPU/Team 6) har et nært samarbeid der nede. Jeg beklager så mye til Cuube.

Guest
    Alt i orden deltasoldat. Jeg ønsker ikke å fortelle for mye om hvilken avdeling jeg tjenestegjorde i, men noen nevner KFOR og det er vel ikke så langt fra sannheten.

Samtreningen med Beredskapstroppen (eller fra Team6 da) gikk i arrestasjoner av farlige personer i hjemmet deres.

Edit: Skriveleif

Guest
    det var vel disse gutta som tok NOKAS-gutten Halimi i Kosovo og "puttet ham i en sekk" som det ble sagt...

Guest
    ja det var de. hehe, han ble sikkert litt overasket.

legg merke til "POLITI" på venstreskuldern til han nest nermeste på bilde èn.

dette må jo være team six, en norsk og to tyske i full swat mundur med en FN bil ?

Guest

Team 6

Har kikket litt på denne siden over lengre tid. Står mye bra her. Min avdeling jobbet med team 6 nede i Kosovo. Gutta er proffe ingen tvil om det!

Guest
    Er litt komisk når du ser alle de forskjellige uniformene og våpnene oppstilt i samme lag. Ser ut som en overivrig airsoftklubb. Ikke noe vondt ment om airsoftere.

Guest
    hva gjør egentlig air-softere?

Guest
    Skyter på hverandre med softgunner (plastkuler)? Noen går ganske langt i å etterligner militæret både hva utstyr og taktikker angår. Andre spiller i grilldress og er kun med for morro. Disse gutta her er ganske seriøse... http://www.dask.org/

Guest
    Jesus Christ!! Det der synes jeg var litt sykt bare...

Guest
    Var morro når jeg var 11. Da hadde jeg camo buske og kruttlapper, tilogmed et 101 Airborne merke skulderen og vinrød beret.

Det var tider det

Guest
    Airsoft passer utmerket for dem som fortsatt har litt "unge" i seg. Bare gøy og morro. Mere info her: http://www.nasf.no

Og et stort forum her: http://www.airsoftguns.info/

Joda, det er en del fjortiser som holder på (attiser kanskje, siden det er 18-års grense), men ikke så mange som man skulle tro. Dette er en meget artig hobby. Men det smeller ikke like bra som med ekte saker, det er klart... ;-)

Guest
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 195438.ece

Risikerer livet på hemmelig oppdragI flere år har norske politifolk utsatt seg for livsfare under hemmelige oppdrag i utlandet.

Politiet ønsker mer blest om Delta vs FSK:

Politidirektør Ingelin Killengreen sier at det først og fremst er sikkerhetsmessige årsaker til at den norske innsatsen i "Team Six" ikke er kommentert tidligere.

- Vi må alltid tenke sikkerhet i første omgang. Det kan være vanskelig å kommentere tjenestemennes innsats så lenge de fortsatt er ute i oppdrag, sier hun.

- Men jeg innrømmer at dette er et stort dillemma for oss, særlig fordi det er mye medieomtale av Forsvarets innsats, sier hun.

Guest
    Er en lignende artikkel på http://www.politiforum.no/artikkel.jsp?id=823

Guest

TEAM SIX!

Husker at noen av oss fikk trening fra "Delta" i TMBN!! Dette var i hovedsak romklarering med glock og AG3!!
    Traff også på Team six i kosovo...Gutta har peiling ja...til dere som også var der nede: Kan det ikke stemme at de hadde "BASE" i mitrovica? Det vi kalte for "kryss Viking"???

Mads, KFOR 4+5

Guest
    Husker at noen av oss fikk trening fra "Delta" i TMBN!! Dette var i hovedsak romklarering med glock og AG3!!
    Traff også på Team six i kosovo...Gutta har peiling ja...til dere som også var der nede: Kan det ikke stemme at de hadde "BASE" i mitrovica? Det vi kalte for "kryss Viking"???

---
    Men det er fortsatt ingen andre enn DElta som tjenestegjör der. Så han som sa han hadde tjenestegjort sammen med team-6, må nödvendigvis ha drömt?

Guest
    ABU!
    Dette har du selvfølgelig helt rett i!! Det han kan ha tenkt på,og kanskje misforstått er det som heter (ihvertfall DA) "UNMIK"- United Nations Mission In Kosovo! Dette var en samling med "vanlige" polititjenestemenn fra rundt om kring i NATO landene som drev med dagligdagse politi gjøremål!!!

Guest
    Det skal selvfølgelig legges til at TEAM SIX opptil flere ganger anmodet om støtte fra oss når det var snakk om HIGH RISK arrestasjoner av div.personer!!

Guest
    Ok Sierra! Stoler på deg:)

Var ikke meningen å dömme han, men virket bare rart når han skrev at han tjenestegjorde med dem.

Guest
    Alt i orden vettu :D Ingen skjede skadd...eh...ingen skade skjedd!!

Guest
    Hehehe, likte den :P

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •