Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 150

Tråd: linker til hjk, mjk, ol.- videoer

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

linker til hjk, mjk, ol.- videoer

lurte på om dere kunne poste noen linker til videoer på nettet, først og fremst norske spesialstyrker, men også andre. de på nfm caseb var jo for eks. litt coole... :)

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

RE: linker til hjk, mjk, ol.- videoer

beklager, ser nå at det er laget en slik post tidligere, med slettede linker. synd jeg var for sent ute... :(
    håper linkene kommer opp igjen snart ihvertfall da!

Guest

http://www.kbtuning.no/mjk

Denne eksisterer fortsatt

Guest

Her er det et par klipp fra garden:

http://www.garden.no/video/

Guest

Jeg er en av de "heldige" som fikk tapet marinejeger dokumentaren for mange år siden. Har konvertert den til digitalt format. Synd jeg ikke kan dele den med dere som søker for den er finfin motivasjon for tunge treningsdager. Husker det var snakk om at MJK angret på at den ble laget i etterid, men nå for tiden har jo alle en skrytefilm for å få opp søkermassen (skjønner at dette er som å vise godteri og si at du ikke får..)

Den er sendt to ganger så kanskje den dukker opp igjen?

Kunne tenkt meg reprise av dokumentaren om Politiets Delta som har gått på NRK. Det er mange år siden jeg så den så jeg husker ikke om den var noe kul. Det eneste jeg husker var når de lå i en grøft mens det ble fyrt av TNT i større og større mengder. Når de var oppe i 10kg så hadde alle sand i alle kroppens hulrom... :-)

I det minste kan jeg linke til en fin promotion video av det danske Frømandskorpset som er danskenes marinejegere. Linken er til deres offisielle site

http://www.froemandskorpset.dk/video/FROMAND.wmv

Guest

RE: RE: linker til hjk, mjk, ol.- videoer

quote:

Originally posted by: mtart

"Jeg er en av de "heldige" som fikk tapet marinejeger dokumentaren for mange år siden.

Mulig å få til et opplegg med en kopi av denne dokumentaren? Har vært på jakt etter den i lange tider, men gidder ikke betale tv2 2500 for kopiering.

Om du er interessert så har jeg halvannen time med private amatøropptak fra min tjeneste i Fremmedlegionen, bla fra Afrika. Legg igjen en post om du er interessert!

*

Mvh Freefall

*

Guest

Hadde vært gøy å se filmene dere begge har, spesialt den med mjk. Prøv å få til noe, vær litt kreativ og lur systemet! =)

Guest

Hvis ikke vi drar igang med en Spesialjeger.net videokveld her i Oslo en gang hvor alle drar med seg det de har... Har tilgang på stor kinosal for slikt...

Guest

Opptaket jeg har er i PAL visningsstørrelse (vanlig fjernsynsstørrelse) så den egner seg nok helt greit til visning på lerret (forstørring av bilde øker støy men tror det går bra). Jeg skal lage en DVD versjon av den.

Selve filmen er komprimert med xvid (divx) til 277mb så den er liksom ikke noe man mailer (som da kanskje ikke ville ha vært lov). Har tenkt på å legge den ut som torrent (fildeling).

Freefall - kunne være interessert i å "bytte".

Guest

Jeg sitter på en feit internett- linje her så 200 mb er no problem for meg å downloade.

Men kinokveld i Oslo hørtes jo kult ut ;)

Guest

Jepp..legg den ut på fildeling, det er kanskje den mest relevante videoen som er blitt vist offentlig.

Guest

Skal se hva jeg får til.

Det er selvsagt ikke jeg som legger den ut, men en jeg ikke kjenner.

Kan helt sikkert låne bort til admin hvis jeg ikke kan stille på visning selv. Tror han kjenner en jeg kjenner.

Guest

quote:

Freefall - kunne være interessert i å "bytte".

*

Har en vhs kassett PAL format med opptakene mine på, om du har en kopi av MJK dokumentaren i samme format så kan vi ordne et bytte. Om du kjenner admin så har han mitt mobil nr. Ta kontakt.

Guest

quote:

"Kan helt sikkert låne bort til admin hvis jeg ikke kan stille på visning selv. Tror han kjenner en jeg kjenner."

Det stemmer. En hederskar i så måte (vår felles bekjente). Jeg ordner visning og lokaler om det er interesse.

Guest

Hei sann Freefall.....lenge siden du har vert palogget... Hmm men den videoen du har om din tid fra FFL er ivertfall jeg absloutt! intresert i....har du noen mulighet a sende den til meg eller no???

Guest

Er innteressert i filmer jeg, hadde vert fett om du hadde lagt ut den filmen din som torrent mtart! :)

Guest

Hmm, har det skjedd noe ang. den mjk dokumentaren til tv2? Kunne også gjerne tenkt meg å sett den, men betaler seff ikke 2500 til tv2.. ingen som vet hvor den er tilgjenlig? Gjerne noe gråsone opplegg;-P

Guest

Har en Dagens Næringsliv avis nr.90, årgang 114, 2003. Med stor reportasje om FSK hvordan/hvorfor de ble dannet, intervju av tidligere FSK soldat som har psykiske problemer. Hvordan de ble trent opp av SAS, m.m

Svært interessant

Guest

Kristian100, leste den reportasjen, veldig interessang for oss som aldri får nok info. Mener jeg har den liggende ett eller annet sted i bokhylla enda. Noen av oss kunne jo kanskje scanna og lagt ut..?

Guest

<
    Har en Dagens Næringsliv avis nr.90, årgang 114, 2003. Med stor reportasje om FSK hvordan/hvorfor de ble dannet, intervju av tidligere FSK soldat som har psykiske problemer. Hvordan de ble trent opp av SAS, m.m Svært interessant.
    Artikkelen er slettet i artikkelbasen til DN.
    Mulig det er en grunn til det, med tanke på og scanne den og legge ut.

Guest

Godt mulig, holder lav profil jeg med hensyn til å legge ut. Ønsker ikke bevege meg på kanten...ikke den kanten ihvertfall=)

Guest

ja, det er nok det beste å holde for oss selv

Guest

Denne reportasjen fant sted i påskenummeret 2003, som var i avishyllene i ca. en uke. Denne reportasjen er offentlig, ikke noe hysj-hysj med det. Forøvrig har jeg avisen selv og skal ikke tvinge noen til å legge den ut.

Men som du sier - svært interressant

Guest

har selv hørt historien bak han karen fra pålitelige kilder..

ikke tro alt man leser... er kanskje et stikkord...

men uansett.. man vet aldri.. kommer mye rart om spes. avdelingene ut i media f.eks vi menn hadde en rapportasje for ikke så alt for lenge tilbake siden.. syns slikt er rart.. trodde at slike avd. hadde op sec. spesiellt marinejeger.no den sida skulle kanskje ikke hvert lagt ut i det hele tatt etter min "personlige" mening...

Guest

Angående offentlig sensur, så var det for noen måneder siden et innslag med Sundby og Sagen på nrk hvor de besøkte HJK. Nrk viste bilder fra selve jegerleiren og personell, og jeg reagerte på at de fikk lov til dette. Sjekket derfor nrk-webtv, innslaget var da fjernet. Tilfeldig? Neppe.

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

Med en rask søk hos svenskene etter "marinejeger" finner man noe som kanskje er interesangt.

Et hint er at det er en dokumentar som mange har mast om tidligere.

-Washington Irving

-- Edited by gutt_20 at 23:53, 2005-01-10

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

Ja svenskene har litt av hvert ;)

Guest

Bra film.

Du er tidlig oppe i dag Idla?

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

Nei, jeg var sent iseng. Går og hinker, så jeg er hjemme fra jobb en periode.. ikke alltid like lett å styre døgnrytmen.. :)

Guest

Er det noen som har lastet den ned? I såfall hadde jeg satt pris på om de kunne "seede" den litt til!

Er stuck på 25% :(

Guest

quote:

Originally posted by: harding

"Angående offentlig sensur, så var det for noen måneder siden et innslag med Sundby og Sagen på nrk hvor de besøkte HJK. Nrk viste bilder fra selve jegerleiren og personell, og jeg reagerte på at de fikk lov til dette. Sjekket derfor nrk-webtv, innslaget var da fjernet. Tilfeldig? Neppe."

*

Det er greit at det er litt hemmlighets kremmeri rundt HJK og MJK, men av og til så tar det jo helt av på dette forumet.

Jeg synes det virker veldig rart om NRK skulle fjernet et klipp fra web-tv. For det første så har jo tydligvis NRK fått lov til å komme inn i leieren å filme. Videre så må jo eventuellt personell som ikke ønsker å bli eksponert på tv se at de blir filmet. Hvorfor reagerte de ikke på det med en gang?

I utgangspunktet så er det null problem og se hvem som hører*til HJK, ta en kikk på bereten. De med vinrød beret er fra HJK, dette er ikke hemmelig!* Du kan se dem på Oslo S, Gardermoen, Rena osv.*Hvorfor skulle dette plutselig bli farlig å vise på tv? Det samme gjelder for Marinejeger de har også engen merker for å hvise at de er det.

Jeg har bekjennte*som har vært/er i HJK. Det er ikke slik, som det virker mange her tror, at de ikke kan si at de er jeger eller hva de gjør. Selfølgelig gjør de det og mange av dem liker å fortelle nettopp dette (det er ikke til å stikke under en stol at det er status å være en del av spes. styrkene).

Vidre er det ikke noe superhemmlig som foregår på et opptak heller. Dette gjenspeiles av at det er helt normale folk som blir kallt inn og det kreves ikke stort mer enn at du kan løpe 5000m på ca. 25 min og har sånn nogenlunde vandel. Du er ikke spesiell selv om du kommer til opptak i en spesial avdeling. Ergo. mange har vært på opptak og mange snakker om det. Dette gjør det jo selfølgelig ikke mer legetimt, men det er et faktum. En liten digresjon; jeg skal like å se at de som har tjenestegjort som fallskjermjeger*et år på*Rena*ikke vet et og annet om opptaket til spes.jeger....

En annen ting om hemmlighold. På en side så blir det fremmstilt som superhemmlig hvem som er marinejegere og hvem som er spes.jeger osv. Men når noen av disse finner ut at de skal gå til sydpolen osv ja da står de plutselig frem med navn og stilling, dette er noe snodig hvis de skulle være slik at det er så farlig å vite hvem som er hva.... Det er heller ikke slik at HJK/MJK personell stiller i finlandshette på forsvarsmessen fordi de er redde for å bli gjennkjennt.

Tilslutt, det kan heller ikke være slik at det ikke går ann å diskutere artikkler som har sått*i en av norges største aviser (DN).

*

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

Noen som vet om en bra bittorent klient? Jeg får ikke startet nedlastingen med den jeg bruker, ikke på noen torrent filer.

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

Sikker på at du gjør det riktig? Altså, åpner torrent filene med torrent-programmet?

Uansett, prøv den "offisielle" klienten, laget av fyren som fant opp og utviklet bitorrent systemet.

http://bittorrent.com/download.html

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

Jeg tror problemet ligger i at det for øyeblikket ikke er noen som har lastet den ned, som deler filen.

Guest

RE: RE: RE: linker til hjk, mjk, ol.- videoer

quote:
    Originally posted by: 016

"

Jeg synes det virker veldig rart om NRK skulle fjernet et klipp fra web-tv. For det første så har jo tydligvis NRK fått lov til å komme inn i leieren å filme. Videre så må jo eventuellt personell som ikke ønsker å bli eksponert på tv se at de blir filmet. Hvorfor reagerte de ikke på det med en gang?

"

De har nok fått lov til å filme, men det har tydeligvis ikke vært lagt opp klare nok retningslinjer. NRK sin redigering har nok vist litt for mye. Selve HJK-leiren er skjermet fra offentligheten. Selv ikke på Rena kan man se inn i den indre leiren. NRK hadde også oversiktsfoto over hele leiren(HJK). Det ville uansett ikke vært opp til den enkelte spesialsoldat om han ville godta at han selv og leiren filmes. Dette ville nok avgjøres av forsvarsdepartementet.

Guest

Ingen som har fått ned filmen, og har lyst til å seede litt så vi får det hele i gang? :)

Guest

quote:

Originally posted by: idla_

"Noen som vet om en bra bittorent klient? Jeg får ikke startet nedlastingen med den jeg bruker, ikke på noen torrent filer."

Mange av torrent sitene har blitt lagt ned pga legal threats, så det er ikke så mange siter oppe og går pr dags dato.. prøv http://www.thepiratebay.org/*her er det trafikk fremdeles..

84mm

Guest

Bare meg som trodde forsvaret fikk se og godkjenne det ferdige resultatet før det blir sendt når de filmer på kanten av hva som kan være gradert informasjon? Eller er det liksom hei og hå bare film men ikke vis dette her, også ser de det selv på tv'en sin og tar tlf'en til nrk og sier "hei, det der må dere ikke vise igjen, det er hemmelig!!". Syntes det virker litt rart i så fall... på kanten til uproft...men hva vet vell jeg..;)

Sliter også med torrent fila..jaja..får bare la den stå på søking..

Guest

Da har jeg lastet ned filmen om 10-20 min...Hopper mye opp og ned :P

Kommer til å seede en god stund slik at de som vil får den ned.*Regner med dere*andre som laster den ned gjør det samme! ;)

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

Jeg ser på loggen i bittorent klienten min, at mange har problem med "failed hash check" og sender invalide "pieces". Uten at jeg vet eksakt hva det skulle bety, tror jeg det er et hint om at dere burde prøve en ny bittorent klient.

www.turbotorrent.com

-- Edited by idla_ at 23:32, 2005-01-11

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •