Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Taktisk Båt Skvadron

Guest

Taktisk Båt Skvadron

Hei.

Har prøvd å finne litt informasjon om TBS, men det er veldig lite som er å finne.

Er det noen som har mer informasjon om dette? Evt. hvor jeg kan finne mer informasjon? Da med tanke på opptak, tjeneste, etc.

Takker for alle svar.

Mvh

Freddan

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Guest

RE: Taktisk Båt Skvadron

Hei Freddan! Taktisk Båt Skvadron er en av støtte funksjonene til MJK og krever dermed ingen opptak som MJ, men heller en spesialkompetanse enten fra det militære eller det sivile og de trenger både menige og befal. Sjekk www.mil.no (sjøforsvaret-MJK-andre tjenester ved MJK). Jeg anbefaler deg å ta kontakt med dem for direkte og hurtig svar.

Det finnes også en annen interressant båttjeneste ved Gratangfjorden 15 mil sørvest for Skjold (Indre Troms). Oversettingskompaniet er en ingeniøravd. tilhørende Skjold garnison men opererer med blant annet små hurtige båter (stormbåter på 17 fot med 70 hk, zodiak gummibåt med 55 hk motor) og da snakker vi om fart på vannflaten!

Guest

Flott innlegg, kamerat no-fear!

Guest

RE: RE: Taktisk Båt Skvadron

quote:
    Originally posted by: No fear

"Det finnes også en annen interressant båttjeneste "

Hva med sjømobilitet-troppen i 6. eskadron HJK?

http://www.mil.no/haren/start/org/nyhar/

Guest

RE: RE: RE: Taktisk Båt Skvadron

quote:

Originally posted by: king

" Hva med sjømobilitet-troppen i 6. eskadron HJK? http://www.mil.no/haren/start/org/nyhar/"

Bra poeng. Da blir du værende mye i Horten - for de som liker varmere vann og nærhet til Oslo - men like tøffe båter og utstyr...

Guest

Freddan: jeg leverte en søknad til TBS i sommer, men har enda ikke fått skriftlig svar, til tross for XX antall telefoner og skriftlig bekreftelse på mottak av søknad etc. Er vist mye omlegging der oppe etter hva jeg forstår, og de fikk ny (og første?) sjef på TBS i sommer. Er vell litt rot og kaos i forb. med at de utvider TBS. Forøvrig skikkelig festlige båter de har.. 11,5m RIB'er=)

PS: henger sikkert litt sammen med at jeg ikke har helt de kvalifikasjonene som trengs nå. Ifl. p.off. så måtte man ha krigsskole for å komme på de båtene nå, noe jeg ikke helt kjøper...menmen

-- Edited by cap at 18:17, 2004-12-28

Guest

quote:
    Originally posted by: No fear

"

Det finnes også en annen interressant båttjeneste ved Gratangfjorden 15 mil*sørvest for Skjold*(Indre Troms). Oversettingskompaniet er en ingeniøravd. tilhørende Skjold garnison men opererer med blant annet små hurtige båter (stormbåter på 17 fot med 70 hk, zodiak gummibåt med 55 hk motor) og da snakker vi om fart på vannflaten!
    "

Om du ikke har ambisjoner om å bli marinejeger med det første, men liker å omgås det våte element, anbefales oversetningskompaniet på det sterkeste.

De har også en dykkertropp som kan føre til sertifisering som militær dykker og sivile sertifikater, noe som igjen kan gi deg særdeles god og spennende kompetanse med tanke på verving i TMBN og andre avdelinger. Det utdannes ikke så veldig mange ingrek-dykkere for å si det på den måten.

Miljøet i kompaniet er spesielt, og helt klart et av de bedre på Skjold. Det var det i alle fall den tiden jeg var nær avdelingen.

-- Edited by lightfoot at 22:40, 2004-12-31

Guest

RE: RE: Taktisk Båt Skvadron

dup

-- Edited by lightfoot at 22:42, 2004-12-31

Guest

Hei!

Grunnet juleferie og tjenesten har jeg ikke fått sett på forumet før nå. :)

Takker for mange bra svar.

Da får vi se hva som skjer i fremtiden. TBS er helt klart noe som frister. =))

Mvh

Freddan

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •