Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 61

Tråd: Videoer om spesialstyrker

Guest

Videoer om spesialstyrker

Hei folkens.

Første meldingen min her selv om jeg har fulgt med på forumet over en lengre tid :) Kom over noen videoer jeg kunne tenke meg å kjøpe, så jeg lurte på om det er noen her som har vært borti disse videoene før?

http://www.topsecret.no/wsp/topsecret2/webon.cgi?session=8OwOg0qzFD9IT bffrolpyM3Q7wvj0D&func=show&table=PRODUCT&func_id=BO42340&open=6

http://www.topsecret.no/wsp/topsecret2/webon.cgi?session=8OwOg0qzFD9IT bffrolpyM3Q7wvj0D&func=show&table=PRODUCT&func_id=VIDEO2&open=6

http://www.topsecret.no/wsp/topsecret2/webon.cgi?session=8OwOg0qzFD9IT bffrolpyM3Q7wvj0D&func=show&table=PRODUCT&func_id=VIDEO1&open=6

-- Edited by Princo at 11:21, 2004-08-28

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Guest

RE: Videoer om spesialstyrker

Hei! Har lest boken ref første filmen. Visste ikke at den er filmatisert. Barry Davis er en av "gutta" i BBC serien Are you though enough (kjøpes på Amazon.co.uk) - så om denne filmen er av samme kvalitet som såvel boken som BBC serien ville jeg brukt pengene på den. De andre to kjenner jeg ikke men har et par andre Seal treningsvideoer - ikke så mye nytt og ofte litt dårlig kvalitet. Men man får jo alltids litt tips/motivasjon.

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

Jeg har i lang tid lurt på om jeg skal kjøpe "Navy SEALs Training 3 DVD Set from Discovery Channel" ..men er litt usikker på dette her med å oppgi kreditt kort nr. på nettet. Noen som har erfaring med det? Jeg er litt skeptisk. Uansett, her er det jeg snakker om:

http://shop.navyseals.com/product/DVDS686881

Guest

Har handlet med kredittkort på nett siden tidenes morning uten problemer. Vit at om du blir utsatt for svindel, så er ofte kortselskapene SVÆRT fleksible og velvillige til å løse saken. Dårlig PR om folk som blir svindles gavner ikke akkurat VISA/Mastercard osv osv. Men tenk litt over hvilket kort, limit du har og debet/kreditt kort. Bruker selv bare kredittkort med lav grense for webkjøp.

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

Ringer banken og sjekker opp i sakene, har veldig lyst på den DVD samlingen ;)

Guest

Ja der var filmene bestilt.. Når jeg har sett de skal jeg poste om de er "noe å samle på".

Guest

Bra - lurer veldig på hvordan den første er! For boken er "kanon" - beskriver SAS opptak.

Guest

RE: RE: Videoer om spesialstyrker

quote:

Originally posted by: Princo

"Ja der var filmene bestilt.. Når jeg har sett de skal jeg poste om de er "noe å samle på"."

Har du fått filmene og hvis så - umiddelbare kommentarer? Verdt pengene?

Guest

Vært på fjellet en lengre periode uten internett nå ;)

Verdt pengene? Det kommer litt an på... Filmen "Joining the sas" eksisterer ikke, jeg fikk "Sas:The story". Fikk "Marine combat" eller noe lignende i stedet for "Seal H2H" og den siste stemte... Men vhs kasettene er NTCS så jeg får ikke sett på de, men utifra det som står bakpå så tror jeg de er veldig brae. Sas filmen viser klipp fra aksjoner og intervuer som ikke tidlegere er vist... Den siste dilmen "Seal Workout" bestilte jeg i DVD utgave så den fikk jeg sett og den var helt grei...

Guest

hei.

her har de endel filmer og bøker som kan være av interresse:

http://www.armygear.com/web/no/

...har mye der, men endel er det ganske lang leveringstid på da...

Guest
    Jeg har også utrolig lyst å bestill den Seal dokumentaren fra Discovery. Fikk dessverre ikke sett den! Men sender Discovery shop til Norge? Ser ikke slik ut.

Vil ellers anbefale boken Suffer In Silence til alle som likte den Seal dokumentaren om class 234.

Boken kan bestilles på Bokkilden eller amazon:
    http://www.amazon.com/Suffer-Silence-Da ... F8&s=books

Her kommer man virkelig under huden på et par av disse gutta.

Guest
    Noen som vet om Hunting Chris Ryan er å få tak i på dvd forresten. Digget den. Han ene Sealen som var med der var forøvrig også med i den discovery dokumentaren om class 234. Kenny et eller annet het vel han.

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av LBFM
    Jeg har også utrolig lyst å bestill den Seal dokumentaren fra Discovery. Fikk dessverre ikke sett den! Men sender Discovery shop til Norge? Ser ikke slik ut.
    Er det den dokumentaren fra BUDS klassa? eller er det dokumentaren som inneholder:

- In Harms Way
    - The Silent option
    - Direct Action

?????

Guest
    Det er den om BUD/s klassen jeg har lyst på ja.

Guest
    Ligger ute som Torrent på piratebay.org

Guest
    Så nettopp 3 episoder (50 min) fra Class 234 på youtube. Ligger der hvis dere søker litt...

Guest
    Alt finnes i disse dager paa youtube.com- helt gratis! Har selv sett hele discovery channel dokumentaren om navy seals og flere om SAS der. Det er en fantastisk side!

Guest
    Jeg har nettopp sett alle 5 episodene av dokumentaren om Navy SEALs BUD/s class 234, og kan med hånden på hjertet anbefale denne til alle som har interesse av spesialstyrker, og opptak til disse spesialstyrkene.

Eneste jeg ikke liker i filmen er cowboy-holdningen til enkelte av rekruttene.

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Berg
    Jeg har nettopp sett alle 5 episodene av dokumentaren om Navy SEALs BUD/s class 234, og kan med hånden på hjertet anbefale denne til alle som har interesse av spesialstyrker, og opptak til disse spesialstyrkene.

Eneste jeg ikke liker i filmen er cowboy-holdningen til enkelte av rekruttene.
    Hvis du tenker på den ene kommentaren gjort av en ved navnet Legg "The idea of carrying a gun and killing bad guys sounded fun to me" så er jeg enig med deg. Men virker som om den holdningen har mye å si hos de. For Legg har jeg sett bilder av fra sin tjeneste som SEAL operatør i afghanistan.

Guest
    Har lett litt på you.tube etter class 234, men finner ikke noe. Hvordan finner jeg disse ?

Guest
    utrolig bra og underholdende de tre episoden, cred for å legge ut linkene;D utrolig hvor motivert jeg ble av å se de, anbefales..

Guest
    AHA! Tusen takk for hjelpen !! Motiverende...

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0
    ÅÅÅÅÅÅÅ H**v**gt bra filmer ass eventuelt lit insperason til komene jegere i norge:D

Guest
    Fikk et sterkt behov for å ta pushups selvom jeg er syk!

Guest
    Synd ikke avsnitt 3 og 5 ligger der, det er Hell week og dykkedelen (tror jeg)......

Guest
    Hele Navy Seals Buds Hellweek ligger på youtube i disse dager. Søk på Navy Seals Bud Hellweek! Ligger i det hele tatt mye snaddervideosnutter der.

Guest
    jeg har last ned film om SAS fra Torrent på piratebay.org

dem hvar bra har set en dem i et program om oss man kan bli en sas soldt på tv hvis jeg ikke tar feil går de program på visat explorer

der helt normale folk får prøve seg som sas soldat er et bra program hvis man tenger på at dem får prøve seg som sas soldat da

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Thor andre
    jeg har last ned film om SAS fra Torrent på piratebay.org

dem hvar bra har set en dem i et program om oss man kan bli en sas soldt på tv hvis jeg ikke tar feil går de program på visat explorer

der helt normale folk får prøve seg som sas soldat er et bra program hvis man tenger på at dem får prøve seg som sas soldat da
    Om du har mulighet, kunne du lagt ut hva dette programmet heter?
    Kunne tenk meg å se hva det gikk i :)

Guest
    Se etter "SAS survival secrets" på the piratebay. Er 7 filmer som omhandler det meste ved SAS! Har bare kommet på 15% enda og lastet ned i flere dager. Virker som interessante og spennende filmer!

SAS Survival Secrets
    We all know they're the most skilled, experienced and feared crack fighting force in the world. But do you actually know how the SAS put the 'dare' in the 'win'? Join former SAS Sergeant Eddie Stone as he reveals the covert techniques and rigorous training regimes that enable our boys to survive even in the very toughest of combat situations.

http://www.uktv.co.uk/?uktv=standardite ... aID=528207

Tror det er i denne her vanlige folk får prøve seg i SAS:

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/97377/SA ... oduct.html

Guest
    På min eksterne ligger følgende om SF:
    Discovery channel BUDS class ... episoder 1-6 (-nr 2)
    Discovery Channel, Inside Story Special Forces episoder 1-12 (-nr 6)
    Navy Seals - Direct Action
    Navy Seals - The Silent Option
    The SAS real story
    Secret Air Service DVD.

I tillegg mange mindre og kortere klipp av forskjellig karakter. Varierende kvalitet. BUDS er interessant å se, de to Navy Seals programmene inneholder mye av det samme, og SAS programmene jeg har er stort sett bygd rundt ett tidligere medlem som prater pluss noen til som er anonymiserte. Viser arrangerte opptakstester og en del om kjente oppdrag.. Alt dette ligger tilgjengelig på nettet for de som ønsker det, men kan kreve litt tålmodighet.

Guest
    jeg har den fikk last ned på 3 dager kan si at dem er bra da den er delt i 3 deler SAS survival secrets"

Guest

Guest
    det var ingen 45 graders vinkel der, nei! fy fader så langt de løp før de la seg ned!

Guest
    Du la merke til det du også ja : ) men husk at dette er spes gutter og lever med andre regler... Legg også merke til våpenføringen ref. pipen opp eller ned diskusjonen... Ser ut som om de gutta har skjønt det :D

Guest
    hehe, synes da nesten den peker bakover jeg. Så ut som om han la den på skulderen i ene løsrivelsessekvensen...

Guest
    Synes drillen var litt dårlig. Veldig lenge å være eksponert når de har så lange fremsprang. Går tregere også.

De hadde et ildopphold på ene fremrykningen også, tyder på litt for høyt tempo på ildgivningen.

Ang vinkelen så er ikke det noe prob, når de har veggen til venstre å forholde seg til. I tillegg så er det på en flat bane, og de trenger ikke finne ny stilling.

Så fort de kommer ut i terrenget, så må man være bevisst på 45 grader, lengde på fremsprang osv......

Guest
    er det noen som har peling på hvor man kan få tak i SAS Survival Secrets, på dvd????

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av soldatguten
    er det noen som har peling på hvor man kan få tak i SAS Survival Secrets, på dvd????
    fåes kjøpt på amazon.co.uk
    jeg kjøper bøker derfra hele tiden og det går helt smertefritt.

Side 1 av 2 12 SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •