Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: navy seals opptaks-"år"

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

navy seals opptaks-"år"

link med detaljert info om navy seals. resten av sia er også jævli bra foresten...

www.howstuffworks.com

info om navy seals: http://science.howstuffworks.com/navy-seal.htm

*

enjoy

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

RE: navy seals opptaks-"år"

legg gjerne til kommentarer om navy-sealsopptaket :)

selv synes jeg respekten for navy seals-opptak faller litt, gi og med at de "avslører" hele opplegget. men de har sikkert sine grunner...

synes også de legger lite vekt på realistiske utfordringer med tanke på orientering og andre "naturopplevelser". de får lite søvn, men de får jaggu nok av mat under "hell week".

de kjører helt klart en annen "stil" enn mjk (og hjk)

Guest

uten at jeg har noen som helst forutsetning for å si dette, så føler jeg at navy seals er mye mer "in-and-out" orientert enn hjk/mjk. kan det ha noe med lende og naturen i vårt land å gjøre? er som sagt bare en følelse..føler også det å ikke vite hva som skjer/kommer ilegges stor vekt generellt i det norske forsvaret, ref. f.eks. hemmeligholdelse av opptak etc.

Guest

RE: RE: navy seals opptaks-"år"

quote:

Originally posted by: cap

føler også det å ikke vite hva som skjer/kommer ilegges stor vekt generellt i det norske forsvaret, ref. f.eks. hemmeligholdelse av opptak etc."

Det gjøres blant annet for å se hvordan folk takler det ukjente og deres reaksjon (evnen til å takle usikkerhet).

Det er ikke uten videre at norske soldater får mye skryt for sin oppførsel/løsning av oppgaver/oppdrag i utlandet både av egne og utenlandske avd. Vi har flinke ledere som utdanner finke soldater.

En stor salutt til alle ledere som er innom forumet, og god jul og godt nytt år til alle!

Guest

veldig bra side hardrock ram! Mye bra der.

Enig med at det publiseres litt for mye av hva navy-seals gjør. Der er vi bedre.

Men det er som du sier, de har sikkert sine grunner. Jeg vil tro at det henger igjenn litt av den "join the army" kulturen som herjet på 50 tallet. Men Amerika er nok også de som er veldig avhengige av rekruttering i sitt forsvar da stabben er ganske stor. Amerika liker å skryte av seg selv og det vil de nok fortsette med. Men skal man skryte, må man utdype så det hele er litt preget av marketet vil jeg tro.

Nå sies det jo også at mjk knuser navyseals. Dette er selvfølgelig bare et rykte jeg ikke kan utdype videre, men jeg har hørt det.

Guest

He he he - "mjk knuser navy seals" - sagt av en nordmann mon tro??

Guest

Klart vi skal være kritiske, men for min del tviler jeg ikke.

Guest

Go Airborne

seal opptaket er for jenter, homoseksuelle og amerikanske fottball spillere paa 130 kg.. Nesten ihvertfall, fallskjerm jeger rekrutten paa 90 tallet var mer pes.. Virker kanskje dumt, men jeg snakker av erfaring..

Guest
    Det må tas i betraktning av Navy SEALs har mistet en del av sin prestisje. På slutten av 80-tallet, når Reagan var president og Sovjet mer eller mindre forsvant som trussel, ble det bestemt at antallet spesialstyrker måtte økes for å møte et mer truende terrorbilde. På grunn av dette ble det "rekruttert" flere til opptak. Problemet som oppstod var at ikke alle var rustet for tjenesten, og derfor ble det kuttet ned på kravene. Supply and demand med andre ord.

En annen viktig faktor som må tas i betraktning er at SFOD-D (Delta Force), og 5th Special Forces Group (Green Berets) får langt flere oppdrag nå om dagen, enn det SEALs gjør. Dette har igjen ført til at mange har sluttet i styrken, eller gått over til andre typer tjeneste, noe som resulterer i tap av nøkkelpersonell.

Guest
    4 timer søvn på 5 dager? Trodde ikke det var mulig en gang! Hvis jeg bare har sovet 4 timer (etter en dag) føler jeg meg bare 50% av det jeg vanligvis gjør. F.eks når jeg sitter på skolen tar det ikke mange minutter før lærerens babling bare forsvinner som bakgrunns støy helt av seg selv bare fordi jeg er trøtt.

Guest
    Må huske at adrenalinet i kroppen din er "noe" høyere under et navy-seal opptak i motsetning til hva den er på skolen når du leser Gunnlaug Ormstunge i norsken!

Guest
    Veldig bra poeng ;) Det er ikke alle som fatter hvor utfordrende det kan være å holde seg våken på skolen..hehe

Guest
    Ja skole kan ofte være god sove-medisin:)

Guest
    Hvis dere vil se hvordan Navy-Seals opptaket foregår anbelfaler jeg på det sterkeste å laste ned Navy-Seals BUDS Class 234.
    Der får du se alt i fra A-å eller X... ;D

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av chrisb
    Hvis dere vil se hvordan Navy-Seals opptaket foregår anbelfaler jeg på det sterkeste å laste ned Navy-Seals BUDS Class 234.
    Der får du se alt i fra A-å eller X... ;D
    hvor lasta du ned den filmen??

"GJØR RETT, FRYKT INGEN"

Guest
    Du finner de på DC!

Guest
    og du kan finne det på www.piratebay.org

Guest
    Er det noen som har inntakskravet og treningen til SAS og russsiske Spetsnaz?

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •