Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Mj-kurs. Kan man søke igjen?

Guest

Mj-kurs. Kan man søke igjen?

Dersom man skader seg på kurs og velger å gi seg, kan man søke igjen senere? Noen som vet?

*

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Guest

RE: Mj-kurs. Kan man søke igjen?

Ja det kan man....men er ikke alle som klarer å motivere seg på nytt. Så lenge man gjør det bra på evnetester etc. eller viser at man er rette mann for jobben burde ikke det være umulig.

Guest

Man kan søke seg inn på nytt. Men svært få som detter ut vil det, fordi svært mange går av egen vilje. Men jeg har bestemt deg for dette: Detter jeg ut fordi MJ er ikke noe for meg/ det blr for tøft så er det bare sånn. Men detter jeg ut pga manglende forberedelser, millitær erfating, skade o.l. så ser dere meg på startstreken nesten år også :)

Guest

Kan komme med en liten oppdatering siden jeg nå sitter på førstehånds info.

Av de som datt ut på de fysiske testene (5000m, svømming og styrke) ble de alle oppfordret til å søke på ny, antakeligvis siden det bare er et spørsmål om å trene.

Har du først kommet deg til fjøløy spørs det hvorfor du detter ut. Gir du deg frivillig så får du i utgangspunktet ikke lov til å prøve igjen. Men hvis du detter ut pga skader eller kollapser av overtrening osv så viser de sterk interesse i deg.

Guest

Hei sann daimen....Hvorfor datt du ut av kurset egentlig? pa grunn av skade eller no? ivertfall onsker deg lykke til neste gang hvis du skal prove igjen...Men jeg selv skal prove meg pa fj kurset sommer 2005...gleder meg absloutt :-) Og du sitter jo paa en del info...Men skal ikke sporre for mye...

Hva burde jeg trene meste pa egentlig? kondisjon eller....i sa fall hvordan burde jeg trene....

Guest

Har et spørsmål ang. MJ opptak..

Er det vanlig å bli kastet ut i løpet av opptaket, eller er det opp til en selv om man gir seg eller ikke?

Mvh Blitzen

Guest

Skal ikke si det for sikkert ang MJK. Men jeg tror det er policyen på alle opptakene i den norske forsvaret at du er med til du gir deg selv. Unntaket er om man blir skadet eller opptrer uforsvarlig

Men opptakene har absolutte krav og tester fra begynnelse til slutt. Om man ikke består er det slutt åkke som

På HJK er det hvert år enkelte deltakere som gjennomfører hele opptaket, men likevel ikke får bestådt; og enkelte ganger noen som får bestådt, men takker nei...

På MJk tror jeg alle som gjennomfører automatisk får tilbud om plass

Et opptak er ikke perfekt; det er mulig å bestå uten å være egnet, og det er mulig å falle fra selv om man er egnet. Derfor luker både MJK og HJK ut folk iløpet av grunnutdanningen, og likeledes er det som regel (og iallefall ved HJK) mulig å prøve om igjen

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •