Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: ER DET BARE MEG, ELLER...

Guest

ER DET BARE MEG, ELLER...

Er det bare meg eller er det vanskeligere nå å få engasjementutenlandtjeneste. Det virker som om det var mye lettere før, mens nå må mann nesten drepe (no fun intended) for å få søknaden vurdert. Er det ikke rom for good guys (les dyktige)*lenger? Bortsett fra S-1 ol. hvem kan mann snakke med/hva kan mann gjøre for å få jobb i forvaret inn/utlandet?

Hilsen en fortvilet good guy som trolig må tilbake til det sivile livet i januar

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Guest

RE: ER DET BARE MEG, ELLER...

Du har nok satt deg selv i en litt vanskelig posisjon da kontrakten (eller plikttjenesten?) din går ut i januar. Dette er en tid på året da det er svært få ledige stillinger. For det første varer de aller fleste kontraktene til engasjerte 1 eller flere år, fra sommer til sommer, og for det andre har de aller fleste avdelingene innrykk i august, og det er vanskelig å hoppe inn i en stilling midt i soldatenes utdanning. Dessuten er alle januarinntak relativt små mtp antall soldater, og det trengs ikke så mye befal som på sommeren.

Det som gjelder er gode tjenesteuttalelser og/eller å kjenne folk i systemet. Kompanisjefer og en del andre offiserer rundt det nivået har ofte en del*å si når det skal ansettes befal i deres avdeling. Hvis du kjenner noen fra befalsskole, pliktår eller annen tjeneste som fortsatt jobber i Forsvaret, anbefaler jeg deg å ringe dem for*å spørre om de vet om noen ledige stillinger.

Ellers så anbefaler jeg deg å ringe til Personelloffiserer (S-1) på alle avdelingene du kan tenke deg å jobbe på. De som har innrykk i januar er HMKG, GSV (tror jeg), KNM HH, HVUV og alle UB-kursene: UBHV og UB-kursene i Luftforsvaret, men ring likevel til alle andre avdelinger og.

Det beste tipset jeg kan gi deg er det å ringe rundt, og hvis de sier at de ikke har noe ledig akkurat nå, må du overtale dem til å ta imot en søknad fra deg og la den ligge i tilfelle noe dukker opp. Vær litt "masete", ring til du får svar og ikke gi deg.*Ring etter noen uker og spør igjen om det har dukket opp noe.*Selv om personelloffiseren blir litt lei, innser han til slutt at det de trenger er*nettopp det: folk som aldri gir opp!

Lykke til!

Guest

RE: ER DET BARE MEG, ELLER...

OK :( Takk for hjelpen.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •