Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Mjk/Hjk

Guest

Mjk/Hjk

Hei sann....bare lurer pa en ting. Jeg har hort av noen venner at det gar ann og ta marinejeger som forstegangstjeneste, stemmer det egentlig??? Men i sa fall hvist det er riktig, hva er hardest av det og fallskjermjeger?

-- Edited by SpesJeg at 21:46, 2004-09-23

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

RE: Mjk/Hjk

Jada, det går an å ta Marinejeger som førstegangstjeneste. Marinejegerne er en miks av førstegangstjeneste-personell, og personell på kontrakt. (Yrkessoldater). Mens Fallskjermjegerne består KUN av vernepliktig personell, bortsett fra patruljefører som er yrkesbefal.

Hva er hardest av MJ og FJ? Godt spørsmål, vanskelig å svare på. Tror jeg nøyer meg med å si at begge er ca. like tøffe å stille på opptak til... Har et inntrykk av at dette temaet har vært diskutert "tusen ganger før", og jeg tror at dette er en sånn noenlunde grei konklusjon:)

-- Edited by Crazy_K at 22:22, 2004-09-23

Guest

Hmm.....ok, jo tusen takk for hjelpen i vertfall :-) er du inne i milen du ell? eller skal du inn...i sa fall hva skal du prove a komme inn pa? har engelsk tastatur visst du lurer hehe...

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

RE: RE: Mjk/Hjk

quote:
    Originally posted by: SpesJeg

"Hmm.....ok, jo tusen takk for hjelpen i vertfall :-) er du inne i milen du ell? eller skal du inn...i sa fall hva skal du prove a komme inn pa? har engelsk tastatur visst du lurer hehe...

"

Hehe, ser det:)

Jeg er ikke inne nei. Jeg skal etter planen inn i 2006, og da skal jeg prøve Fallskjermjeger.

Jeg har derimot lest mye på Hæren sine hjemmesider og funnet ut om Fallskjermjegere/ Marinejegere, samt at jeg har lært utrolig mye av å lese på dette forumet.

Utrolig mange kunnskapsrike personer her:)

Guest

Enig og da fungerer Forumet som forventet. Mye bra folk der ute - både tidligere skogens konger og andre med stor kunnskap. Flott at dere som skal inn på sikt fremstår som gode ambassadører for forumet! Spread the word!

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •