Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: FJ og syn

Guest

FJ og syn

Driver nå*og trener for fult for fj opptaket 2005. Alle fysiske krav er godt innenfor minstemargin og driver nå med lange joggeturere over 1 time etc.

Det eneste som bekymrere meg er at synet mitt kan innholde en svakhet. Klarte riktignok synstetsten med 9 på sesjonen men det føltes som om det gikk såvidt. Helvete er løs hvis jeg stiller på opptaket og ryker rett ut igjen pga. synet.

Er det noen her på forumet som vet om steder hvor man kan ta synstester tilsvarende det man tar i forsvaret? Misstenker at hvis jeg stikker til Brilleland eller*andre opptikkere*at jeg blir prakket på briller/linser.

Kan det med syn bli vurdert indviduelt eller er kravet 9 uten unntak?

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

RE: FJ og syn

Det står at man må ha perfekt syn på FJK sine hjemmesider, hva nå enn det er...

Men jeg ser ikke helt problemet her, hvis det er slik at du allerede har bestått en synstest på sesjonen.

Men på generelt grunnlag tror jeg syn er en av tingene det ikke gjøres unntak på.

Sikkert noen som vet litt mer om dette her enn meg, så bare spytt ut.

Du kunne jo ta kontakt med HJK og høre med dem..Jeg tror det er det lureste.

Guest

RE: FJ og syn

Ikke bekymre deg for ting som ligger utenfor din kontroll. Tren og forbered deg så godt du kan, på opptaket får du vite om du duger eller ikke. Ser lite poeng i å begynne å skulle evaluere synet sitt selv, står du på prøvene på Rena så har du bra nok syn. Står du ikke og er ellers en bra kar så overføres du til en annen aktiv tjeneste.

Ble medlem
    Jan 1970
    Pondusfaktor
    0

RE: RE: FJ og syn

quote:

Originally posted by: solmann

"Ikke bekymre deg for ting som ligger utenfor din kontroll. Tren og forbered deg så godt du kan, på opptaket får du vite om du duger eller ikke. Ser lite poeng i å begynne å skulle evaluere synet sitt selv, står du på prøvene på Rena så har du bra nok syn. Står du ikke og er ellers en bra kar så overføres du til en annen aktiv tjeneste. "

Word. Tror du bør gjøre alt du kan opp mot opptak. Og igjen, hvis det er slik at du har bestått en synstest, har du det synet som trengs. Selv om du synes du klarte det med liten margin, så besto du. De tar nye prøver på rekruttskolen og under opptak. Men tren heller isteden for å tvile på synet ditt. Ville vært enda mer kjipt om du røk ut pga manglende fysiske kapasiteter, og samtidig fant ut synet ditt er bra nok...

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •