Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Minstekrav

Guest

Minstekrav

Hva er de fysiske minstekravene for å bli spesialjeger?

*

Mvh

Pauli

Guest

RE: Minstekrav

...og husk... du skal ikke "vinne" Grovuttaket eller Hovedopptaket. Er du blant de 10-15 gutta på slutten av Hovedopptaket har du antakeligvis tilbud om plass. Klar kravene og kanskje litt til, men ikke press 3-4 hangups unødvendig som du så får igjen for når du skal gjøre pushups. Minstekrav = bestått.

Guest

Jeg tror du tar feil på enkelte av kravene. På grovuttak:

6 hang-ups
    8 km pakningsløp på 59 min

Og jeg tror det er 40 push-ups og 45 sit-ups, og de har visst sluttet å kjøre 15 km på grovuttaket.

På selve opptaket gjelder vel de kravene du listet opp, med 7 hang-ups osv.

Guest

Jeg vet ikke hva som står i de forskjellige papirene, men jeg har dette fra en rimelig sikker kilde.

Guest

Takk for svar!

Guest

Ang. svømming/stuping er det vel fra 5m og både for/baklengs stup. Uansett forvent alltid overraskelser i form av høyere krav enn offentliggjort! Dette seff for å psyke ut;-)

Guest

Angåande krav til opptak; fins det noko som innebærer svømming i basseng på opptaket til FJ? Meiner eg leste om det ein plass, men det står ikkje noko om det i brosjyren eg har mottatt fra HJK...

Guest

Ja, har lest da samma, opptil fleire gonger pr. dag! Hehe...men på treningsprogrammet for FJ-opptak, er svømming ein viktig del av treninga. Som det står :

"NB! De formelle opptakskravene til svømming er ikke mer enn å vise at du kan svømme og i tillegg svømme en kort distanse under vann. Svømmetrening er lagt inn i programmet fordi det gir god trening uten å belaste kroppen for mye."

Da eg vil veta, e kor langt denna såkalla "korte" distansen under vatn e...

Guest

Har søkt FJ-opptak ja, men da foregår vel i juli så vidt eg veit...har ikkje fått bekreftelse på å møta opp endo, så eg regne med søknaden e under evaluering, og vente på svar i begynnelsen av juni. Har trent målretta fram mot detta opptaket, så eg håpe virkelig dei vil ha meg til opptak..!

Om eg ikkje får innkalling t FJ-opptaket, vente Garden og Heistadmoen leir 20. juli...

BTW : takk for raske og gode svar!

Guest

Veit ærlig talt ikkje så mykje om KJK. Enten va da MJK, eller FJ eg skulle søka på under 1. gangstjenesta. Men av da vetla eg veit om KJK, e da garantert noke som friste. Virke som ei veldig heftig tjenesta!

Men må nesten slutta av her no..ska på fussballtrening...

Bye for now

Guest

Noken andre der ute som har søkt FJ-opptak i år?

spec0016 : driver og lese om KJK no...

Guest

Deal. Ska ikkje ødelegga spes. jeger linken =)

Guest

På grovopptaket så må du klare å svømme 25m under vann....

Men har nå hørt noen feltrykter om diverse svømme under vann tester fra både hjk og mjk.... Så man bør vel være forberedt på å skulle presse sine egne grenser endel.

Guest

Det er riktig, Ugl. Man må tenke "ut av boksen" når det gjelder opptak. Finnes mange varianter av ulike øvelser. Å stole blindt på opptakskravene betyr ofte ulykke. Tren variert og med god margin på flere forskjellige måter...

Guest

RE: RE: Minstekrav

quote:

Originally posted by:

"...og husk... du skal ikke "vinne" Grovuttaket eller Hovedopptaket. Er du blant de 10-15 gutta på slutten av Hovedopptaket har du antakeligvis tilbud om plass. Klar kravene og kanskje litt til, men ikke press 3-4 hangups unødvendig som du så får igjen for når du skal gjøre pushups. Minstekrav = bestått."

Med den innstillingen kommer du aldri*gjennom nåløyet. Kan du evne og bli nr.1 skal du selvfølgelig bli det. De 10-15 beste er på ingen måte sikret tilbud om plass. FSK gir ikke folk tilbud om stilling bare fordi de behøver folk. Er ikke noen vanlig bedrift som har bruk for x antall sommervikarer. Til opplysning var det kun*6 stykker som ble tilbudt stilling etter et spesialjeger opptak.*Et av de siste 4 årene.*

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •