Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Ekstern lagring til iPad

OF-2 Rittmester
    Ble medlem
    2005

Ekstern lagring til iPad

Jeg har just bestilt meg en iPad Pro 3. generasjon, til hjemmebruk (Surfacen skal få ta seg av "skikkelig" jobb), og er på utkikk etter mulighet for ekstern lagring og filoverføring. Det er ikke snakk om så mange gigabytes, men jeg liker å ha muligheten til å overføre ting mellom enheter ved hjelp av minnepinner etc. Før brukte jeg Sandisk-minnepinner med lightning-utgang, men siden iPad Pro nå har gått over til USB C går ikke DET lengre...

Jeg har da lett etter alternativer til dette. Minnepinner til 3. generasjons iPad Pro ser rett og slett ikke ut til å ha kommet på markedet enda, og det er uklart for meg om det vil være mulig å bruke adaptere fra de lightning-minnepinnene jeg har. Jeg fant en mulig løsning i Ravpower Filehub, men de er tilsynelatende helt umulige å få tak i i Norge.

Er det noen andre som har innspill på hvilke muligheter som finnes for dette? En eller annen mulighet må det vel være mulig å få fatt på for å komme rundt Apples selvpålagte funksjonshemminger....
    Beidh a lá leo

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2013

Sv: Ekstern lagring til iPad

https://www.apple.com/shop/product/M...sd-card-reader

Dette kan se ut som den beste løsningen. Anbefaler bruk av SD kort til den slags bruk.

Rekrutt
    Ble medlem
    2014

Jeg bruker kun iCloud Drive og Filer-appen, og det fungerer strålende!

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2015

Eg liker å bruke 3 parts leverandør til lagring. Jottacloud, dropbox funke fint.

Icloud, one drive, Google føler eg er vanskelig å få god flyt på på windows/Ios.

For meg er det synk styring hos dropbox som holde meg der.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

Uhm, dumbass question - betyr dette at jeg kan bistå EARLYBIRDs iPad (muligens en 2) med å flytte filer fra planken til versveva/sky, og så frigi plass der men samtidig hente ved behov ? Isf... panneklask.

Jeg googler meg opp på dette. Lagring via "lightening"-port.
    I must kill all free radicals

OR-3 Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    2015

Sitat Opprinnelig skrevet av Gehenna Vis post
    Uhm, dumbass question - betyr dette at jeg kan bistå EARLYBIRDs iPad (muligens en 2) med å flytte filer fra planken til versveva/sky, og så frigi plass der men samtidig hente ved behov ? Isf... panneklask.

Jeg googler meg opp på dette. Lagring via "lightening"-port.
    Korrekt. Full lagring i apple sky, er den vanligaste grunnen til at oppgradering av IOS ikkje funke. Så å fjerne bilde backup fra apple sky. Og flytte til lokal disk/ sky lagring er ein god medisin. alternativ er å betale for å utvide plassen. Då samme konto ofte benyttes på fleire apple enheter. Og sikkerhets kopi av Ipad 2,3 4,4 osv flytte ca 1 til 2 Gb til sky for kvar backup.

OR-4+ Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    2005

fanmeg mottatt (insert yuge thumbs up here)
    I must kill all free radicals

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Lignende tråder

1. Vann og støtsikker beskyttelse for iPad mini
    By Mason in forum 08 Sivile sambandsløsninger
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 13-06-16, 12:58
  2. Ipad som militær utrustning
    By Din_Laban in forum 08 Sivile sambandsløsninger
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 02-07-11, 21:00

Regler for innlegg