Støtt Milforum på Vipps #587 879

5.11 Stryke TDU Pant - Terningkast 6

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • onkel smerte
    Trådstarter
    OR-5+ Sersjant 1.klasse

    • 2006
    • 2106

    5.11 Stryke TDU Pant - Terningkast 6

    Har brukt denne buksen nå i over 2 år og er altfor fornøyd med den! Passform er helt perfekt, den er herlig å bevege seg i, lommene er sterke og buksen er full i nydelige løsninger.
    De vanlige lommene på buksen er romslige og man kan faktisk gå med en del mynt i og legge seg ned uten at det ramler utav, samtidig som man kommer veldig lett til. De er også forsterket i "inngangspartiet", så tåler ekstra hard bruk.

    Lårlommene er store, romslige og har i tillegg to innerlommer. Er plass til to magasiner i hver lårlomme (STANAG 4179 og Hk 416) og man får fint lukket klaffen over de. Jeg klarte ikke å motstå fristelsen til å prøve denne buksen på skytebanen med magasinbytte fra disse lommene og ble veldig overrasket! Det funket faktisk helt greit! De tomme gikk rett ned i selve lårlommen og man hentet ut et fullt et fra de indre lårlommene, relativt effektivt. Det å gå med fulle magasiner i de indre lommene bidro til et behov for belte på buksen selvsagt, men bortsett fra det så var det overraskende greit å gå med den vekten i de lommene.
    Det er også lommer over knærne til kneputer. Har ikke brukt de fra 5.11 inni der, men noen andre jeg hadde liggende. Det fungerte fantastisk bra!
    Nederst på buksebenet er det snøring som man knyter en gang også sitter de jaggu meg! Ikke slik som mange andre bukser der de løsner hver gang man hoster.
    Stoffet i buksen er tacticool så det holder! Det er tilnærmet lydløst, vannavvisende (helt til fruen vasket buksene med altfor mye skyllemiddel, men det løste seg med en vask på 90 grader etterfulgt av intens varme i tørketrommelen).

    Det er også vanvittig slitesterkt! Har brukt disse buksene til absolutt alt og de bærer ikke preg av noe skade eller slitasje. På den ene buksen så klarte jeg faktisk å få et ørlite hull framme ved kneet, men det er nesten lov å få hull når man tryner over gammel piggtråd i skauen (helsikes bønder som ikke har ryddet opp etter seg eller noe).
    Hullet ble reparert selv med sterkt tråd og noen enkle sting. Ripstop så det holder, dette stoffet der!
    Rundt livet er det sterke beltehemper.
    Savner du uniformsbukse i det sivile h*¤#%, så tar denne buksen deg trygt tilbake på trygg grunn!




    Click image for larger version

Name:	511 Stryke TDU Pant.jpg
Views:	1
Size:	19,7 KB
ID:	873659

    Oppsummering:
    Pluss-siden:
    Buksen er bare helt fantastisk! Den kan virkelig anbefales på det sterkeste. Det at prisen er relativt lav i forhold til kvaliteten trekker også godt opp!
    Borrelås-løsningen på alle lommene fungerer veldig godt (ingen problemer på over 2 år). Overraskende slitesterkt og helt nydelig å ha på seg.
    Savner du uniformsbukse i det sivile h*¤#%, så tar denne buksen deg trygt tilbake på trygg grunn!

    Minus-siden:
    Kommer faktisk ikke på noe.

    Click image for larger version

Name:	terning-6.png
Views:	1
Size:	79,3 KB
ID:	873660

    Link til buksen: https://www.norsegear.no/5.11-stryke...ant-black.html




    NB!
    Gjør oppmerksom på at denne produkttesten er totalt uavhengig og basert på egne erfaringer. Den er ikke sponset eller oppfordret av produsenten.
    *smerte er midlertidig, ære varer evig*
  • West
    Reservebefal
    RESERVEBEFAL
    • 2014
    • 778

    #2
    Sv: 5.11 Stryke TDU Pant - Terningkast 6

    Flott review, og 100% i enig alle konklusjoner du har kommet til.
    Har brukt denne buksen utelukkende til dynamisk sportsskyting og NSF feltskyting i ca 2 1/2 år nå, ingen synlig slitasje.
    På sist dynamiske riflestevne for et par uker siden så brukte jeg ikke rigg, men hadde kun et ekstra magasin i lommen slik du selv nevnte og det fungerte strålende.
    Eneste minus jeg kan komme på er hvis du bruker 5.11s egne knebeskyttere, så "flytter de seg litt" rundt i lommen som er til disse. Har en tendens til å bli liggende ute til siden slik at du får litt rar profil om noen ser på deg. Ser ut som du har Forrest Gump knær. Men rent praktisk betyr det ingenting. Tror kanskje en egen tilpasset knebeskytter av f.eks Forsvarets liggeunderlag e.l. er en bedre løsning.
    Last edited by West; DTG 081235 Jan 19, 12:35. Begrunnelse: liten skrivefeil
    "The shitter was full" - Eddie

    Kommentér

    • Slettet02
      RESERVIST
      • 2020
      • 14

      #3
      Ikke for å "nekroe" gamle tråder (hvis folk misliker dette, her inne - da dropper jeg det fremover). Men jeg anskaffet noen av disse buksene ifra 5.11. Knallbra til sivilt bruk også, men jeg opplever at skrittet/setet kan få slitasje over tid (på hver side av hovedsømmen, innerst "bak skrotum"). På den annen side kan jeg ha forårsaket dette selv ved økt kroppsvekt (og midje), eller mitt individuelle hverdagsbruk. Så det er mulig dette ikke er et større problem ved "riktig/optimal bruk".

      Kommentér

      • 93A
        OF-3 Major
        NK

        Sponsor
        • 2014
        • 5620

        #4
        Tråden er ikke så gammel og mer informasjon om utstyr som gjør en kjøpsbeslutning bedre er alltid velkomment.
        Svolten og tyst, samband fyst
        Administrator

        Kommentér

        • onkel smerte
          Trådstarter
          OR-5+ Sersjant 1.klasse

          • 2006
          • 2106

          #5
          Opprinnelig skrevet av Madolite
          Ikke for å "nekroe" gamle tråder (hvis folk misliker dette, her inne - da dropper jeg det fremover). Men jeg anskaffet noen av disse buksene ifra 5.11. Knallbra til sivilt bruk også, men jeg opplever at skrittet/setet kan få slitasje over tid (på hver side av hovedsømmen, innerst "bak skrotum"). På den annen side kan jeg ha forårsaket dette selv ved økt kroppsvekt (og midje), eller mitt individuelle hverdagsbruk. Så det er mulig dette ikke er et større problem ved "riktig/optimal bruk".
          <br/><br/>Jeg har omtrent bare 5.11 bukser i daglig drift hjemme, til fruens frustrasjon innimellom... <br/>Jeg har også merket mye til skritt-slitasje, men det er omtrent ikke merkbart i de TDU-variantene. Dette er jo et annet stoff. Jeg har ingen modellkropp og er vel det man kan kalle «aerodynamisk utformet» og «gravitasjonsutfordret», men etter at kroppsvekt og omkrets har redusert seg så tar det lenger tid å få slitasje. De eldstew TDU-buksene mine er kanskje snart 4 år gamle, og det er såvidt tegn til slitasje der. De andre varte ikke så lenge, men rundt 6-8 mnd kanskje, før slitasjen i skrittet ble merkbart.
          *smerte er midlertidig, ære varer evig*

          Kommentér

          • Slettet02
            RESERVIST
            • 2020
            • 14

            #6
            Opprinnelig skrevet av onkel smerte
            Jeg har også merket mye til skritt-slitasje, men det er omtrent ikke merkbart i de TDU-variantene.
            Jeg mener å huske at slitasjen kom rundt 12-15 måneder etter kjøp. Så jeg synes forsåvidt at det er greit innafor. Mye som kan skje på et år, tross alt.

            Kommentér

            • MWD
              OR-6* Oversersjant
              Mestersersjant samband

              • 2005
              • 1730

              #7
              Hva er forskjellen med og uten TDU?
              Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

              Kommentér

              • onkel smerte
                Trådstarter
                OR-5+ Sersjant 1.klasse

                • 2006
                • 2106

                #8
                Opprinnelig skrevet av MWD
                Hva er forskjellen med og uten TDU?
                <br/><br/>TDU er en stofftype som ikke er ulik den man finner i M04, mens den vanlige er en lettere ripstop-variant.
                *smerte er midlertidig, ære varer evig*

                Kommentér

                • Slettet02
                  RESERVIST
                  • 2020
                  • 14

                  #9
                  Med TDU kan du, med andre ord, trygt slenges veggimellom.

                  Kommentér

                  Googleannonse

                  Collapse

                  Forumstruktur

                  Collapse

                  Working...