milforum.net - fra  sikkerhetspolitikk til stridsteknikk
Milforum - Fra sikkerhetspolitikk til stridsteknikk

milrab.no - gears you there
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Pondusfaktor

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2014
    Nevnt
    46 innlegg
    Sitert
    205 innlegg

Pondusfaktor

Hei, jeg vet ikke om dette er riktig sted å spørre - men jeg finner ikke noe annet sted som ser mer "passende" ut.

Spørsmålet er om det nylig har blitt foretatt en justering av skalaen for pondusfaktor?

Årsaken til at jeg spør er at jeg har observert at min egen nylig ble halvert, fra 8 til 4 - og jeg vet ikke om dette bare gjelder meg?

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2006
    Nevnt
    236 innlegg
    Sitert
    445 innlegg

Sv: Pondusfaktor

Du er i godt selvskap.Ser ut som @Admin kjører knallhardt på konvertering,også på pondusfaktor.
    When in doubt,empty your magazine.

3. Liker LVGRP99, Signal_m likte dette
    OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2014
    Nevnt
    46 innlegg
    Sitert
    205 innlegg

Det var noe slikt jeg hadde mistanke om, men det ville ha greit å få det bekreftet.

Regner med at "noen" var i ferd med å sprenge skalaen, slik den har vært.

OF-2 Rittmester
    Moderator
    S-3 Milforum

Ble medlem
    2005
    Nevnt
    219 innlegg
    Sitert
    356 innlegg

Ser ut til å gjelde alle? Det nærmer seg nyttår, kan være Y2K litt på etterskudd.
    Beidh a lá leo

6. Liker Gehenna likte dette
    OR-4+ Korporal 1.klasse
    Ble medlem
    2005
    Nevnt
    214 innlegg
    Sitert
    358 innlegg

Ah, golden oldie - Y2k, du.

Jeg har for øvrig en gogol pundusfaktor, så jeg kan sikkert gi bort litt til dere som er nødne.
    Shaking the ground with the force of a thousand guns

OF-2 Rittmester
    Moderator
    S-1 Milforum

Ble medlem
    2006
    Nevnt
    571 innlegg
    Sitert
    2497 innlegg

Det er visst noen justeringer på gang. Regner med vi får vite mer etter hvert.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

OF-3 Major
    Administrator
    Sjef Milforum

Ble medlem
    2018
    Nevnt
    36 innlegg
    Sitert
    67 innlegg

Ja, det ble gjort noen justeringer.

1) Rykte ("reputation"), som vises med de grønne prikkene under graden, og som gir en tekst om man holder musepekeren over den (f eks "Gehenna har et godt omdømme i avdelingen"), er ikke forandret, bortsett fra at den nevnte teksten er endret. Ryktet ditt går opp ett poeng hver gang noen trykker "like" på et av innleggene dine.
    2) Pondus ("reputation altering power") er en funksjon av eget rykte, hvor lenge siden det er man ble medlem og hvor mange poster man har postet. Dette ble til dels kraftig justert ned for de fleste, ved at lengde på medlemskap og antall poster fikk svært redusert betydning. Dette skal belønne aktive brukere som poster gode poster, og ikke kvantitet.
    3) Muligheten for å trykke "like" på innlegg ble fjernet fra en del mindre seriøse tråder, for å primært belønne gode faglige innlegg.
    4) Ved å bruke "stjerna" kan man gi spesielt gode innlegg flere likes på én gang, i et antall tilsvarende egen pondus. Fordi enkelte brukere var i ferd med å sprenge skalaen, ble maksgrensen for pondus satt til 100, noe som sammen med reduksjonen nevnt i 2) reduserer effekten noe.
    5) De grønne prikkene ble fjernet for moderatorene (offiserene), fordi deres rolle primært er å holde orden og disiplin på forumet; ikke å flashe ryktet sitt.

Se også tråden "Ris og ros på milforum" for mer om dette (https://milforum.net/showthread.php/...os-på-milforum).

User Tag List

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •