Milforum - militrt diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hren, Marinen, Sjforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Trd: Oppmte i Januar - mulig bli artillerijeger?

Menig
    Ble medlem
    Mar 2018
    Pondusfaktor
    0

Oppmte i Januar - mulig bli artillerijeger?

Heisann!
    Jeg skal snart p sesjon, og jeg starter mest sannsynlig tjenesten i frstegangstjenesten i januar fordi alle plassene til sommeren 2019 er fylt opp. Er det mulig bli artillerijeger eller kystjeger nr jeg mter i januar? Trodde at du mtte p opptaket om sommeren, for s starte i troppen? Gr det eventuelt an sprre sesjonsoffiseren om jeg heller kan komme inn sommeren 2020 fordi jeg nsker bli artillerijeger?

P forhnd takk!

Sersjant
    Ble medlem
    Aug 2014
    Pondusfaktor
    7

Sv: Oppmte i Januar - mulig bli artillerijeger?

Det skader aldri sprre, og jeg ser ikke bort ifra at det er mulig dersom sesjonsresultatene tilsier at du er aktuell for slik tjeneste.

Jeg m ta forbehold om at det er lenge siden jeg jobbet med slikt som dette, s jeg vet egentlig ikke hvor lett det er f slike nsker tatt til flge i dag. Hvor godt et nske er underbygget av faktisk kunnskap om den nskede tjenesten kan vre en faktor - mange slike nsker er ganske "lst" fundert.

Rekrutt
    Ble medlem
    Nov 2016
    Pondusfaktor
    0

Er i samme bt som deg, spurte sesjonsoffiseren om hvordan man sker artjeger p sesjon, han sa at det var bare si fra om det ved oppmte s er man med, ble s innkalt i januar, men fant ut i ettertid at det opptaket kun er i august.. (spurte via facebook-siden til forsvaret)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sersjant
    Ble medlem
    Aug 2014
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av lbr Vis post
    Er i samme bt som deg, spurte sesjonsoffiseren om hvordan man sker artjeger p sesjon, han sa at det var bare si fra om det ved oppmte s er man med, ble s innkalt i januar, men fant ut i ettertid at det opptaket kun er i august.. (spurte via facebook-siden til forsvaret)

Stol aldri p "bare ", det er som regel en del forbehold knyttet til det - enten disse blir uttalt eller ikke.

Sersjant
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    6

Du har mulighet til fremme nsker for frstegangstjeneste p sesjon. Testresultater og fagbakgrunn vil ogs bli tatt med i vurderingen nr Forsvaret avgjr hvor du skal plasseres. Enkelt sagt kan man si at jo bedre og mer relevante resultater og bakgrunn du har, jo mer er Forsvaret villig til strekke seg for imtekomme nsker om en spesifikk tjeneste. Til syvende og sist er det likevel Forsvarets behov som avgjr hvor og nr man blir innkalt.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Trdinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne trden n (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende trder

1. Dimmitering ved oppmte pga tidligere kneskade?
    By IngerS in forum Frstegangstjeneste, Verneplikt i Forsvaret
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 01-07-15, 12:17
  2. Oppmte frstegangstjeneste Sambandsbataljonen
    By Glajks in forum Frstegangstjeneste, Verneplikt i Forsvaret
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 17-06-13, 14:12
  3. Artillerijeger
    By Magnus87 in forum Tips fr opptak
    Svar: 26
    Nyeste innlegg: 10-07-08, 01:17
  4. Artillerijeger