Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Spørsmål om sesjon og videre utdannelse

Rekrutt
    Ble medlem
    2018

Spørsmål om sesjon og videre utdannelse

Hei.

Jeg er en gutt på 18 år og har blitt kalt inn til sesjon og venter på dato for del 2. Min drøm har alltid vært å bli flyger og jeg ønsker å prøve å utdanne meg gjennom forsvaret. Det som er problemet akkurat nå er at jeg er ikke i så god form som jeg har vært tidligere og jeg er svært bekymret på om jeg kommer til å score bra på testene på sesjon. Jeg har hørt veldig mye forskjellig om sesjon og har ikke alltid vært helt sikker på hva som er riktig.

Hvis jeg ikke scorer noe særlig bra på sesjonen, betyr det at jeg ikke vil kunne søke på flyskolen senere?

Takk for hjelpen.

OR-5 Sersjant
    Ble medlem
    2011

Sv: Spørsmål om sesjon og videre utdannelse

Hvorvidt det er skjær i sjøen eller ikke kan jeg dessverre ikke svare på. Men dette er en av de postene hvor jeg tror litt motivasjon kan være til hjelp:

Fysisk form er noe du har mulighet til å påvirke og råde over selv. Å komme inn på utdanning i Forsvaret krever en kombinasjon av faktorer du ikke kan påvirke (typiske eksempler er helseproblemer og størrelsen på nåløyet du prøver å komme gjennom) og faktorer du kan påvirke. Fysisk form kommer inn under sistnevnte, og er du usikker på hvor du står, så er det noe du bør ta tak i for å forbedre sjansene dine for å komme inn på det valget du ønsker. Spør om hjelp til treningstips, ta fatt på et strukturert treningsprogram, sett deg delmål, og vær disiplinert nok til å følge det til punkt og prikke. Det er aldri for sent, selv få uker kan utgjøre en stor forskjell. Dette usikkerhetsmomentet du spør om er noe du kan redusere betraktelig om du ønsker det, så her er det bare å kjøre på! Lykke til!

Rekrutt
    Ble medlem
    2018

Sv: Spørsmål om sesjon og videre utdannelse

Takk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Lignende tråder

1. Spørsmål sesjon 2
    By mattr.roland in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 12
    Nyeste innlegg: 11-06-15, 21:48
  2. Fra sivil IT utdannelse til karriere i forsvaret? hjelp til valg og veien videre
    By Rabz182 in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 28-11-11, 12:47
  3. Mulig å tjenestegjøre når ikke videre til sesjon del 2?
    By andersha in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 12-12-10, 00:49
  4. Spørsmål ang. sesjon
    By HLS in forum Førstegangstjeneste og verneplikt
    Svar: 39
    Nyeste innlegg: 09-05-10, 11:04
  5. Spørsmål ang Brannmann utdannelse
    By Arthem in forum S-3 2. Totalforsvaret
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 01-12-06, 06:56

Regler for innlegg