Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Spørsmpl om innrykk Sanitetsbataljonen og utdanning etter førstegangstjeneste.

Rekrutt
    Ble medlem
    Jul 2014
    Pondusfaktor
    0

Spørsmpl om innrykk Sanitetsbataljonen og utdanning etter førstegangstjeneste.

Hei allesammen!
    Beklager om dette havnet på feil tråd. Er en gutt på snart 21 som har fullført vg3 helsefagarbeider. Og har jobbet på sykehus de siste 2,5 årene (siste 1,5 år på akutt kirurgisk sengepost). Sliter med å finne konkret hva som regelmessig skjer under de første dagene ved innrykk i Sanitetsbataljonen. Har et par spørsmål, som jeg gjerne kunne fått klarhet med tanke på tjenesten underveis.

Første jeg har på hjertet er om noen kunne gi meg noe veiledende informasjon om hva som skjer ved innrykk. Har fått beskjed om oppmøte dato og klokkeslett på Sessvollmoen. Og lurer på om en skal reise videre til Setermoen samme dag eller om rekrutten utføres her. Da jeg har kamerater som tjenestegjør tjenestegjør på Setermoen eller skal til Rena leir selv.

Har i lang tid vært svært interessert i traume/akutt sykepleie å SAN.Bn passer meg ypperlig. Har dermed mye kursing både igjennom jobb og vært mye aktiv i røde kors. Noen som vet om jeg har mulighet til å få nivå 3 førstehjelp eller om det finnes eventuelt høyere for de med yrkeserfaring innen helsevesenet? Ønsker selvsagt med tanke på mine utdanningsmål å få en medic-rolle eller tilsvarende.

Ønsker også å videre utdanne meg til Paramedic/Anestesi sykepleier med mål om å jobbe på luftforsvarets 330 skvadron. Har full forståelse for at dette er et nåløye som er svært vanskelig og komme igjennom. Men spørsmålet er da igjen mulighetene til å få sponset utdanning som er relevant for jobben med sikret jobb i for eksempel (helst) 330 skvadronen som Redningsmann. Etter endt utdanneing selvfølgelig er jeg inneforstått at det vil være en viss "binningstid" om tjenestegjøring i Forsvaret etter utdanning. Det har alltid vært en drøm å nå som innrykk datoen nærmer seg ønsker jeg å bare få tips/klarhet i noen av disse spørsmålene.

All relevant informasjon settes stor pris på, når det kommer til både Sanitetsbataljonen, 330 og få utdanning igjennom Forsvaret som de ikke har selv innad i utdanningsprogramet og muligheter
    Sist endret av B.Knudsen; 22-10-17 kl 23:21 Begrunnelse: Endring av skrive feil.

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2015
    Pondusfaktor
    6

Sv: Spørsmpl om innrykk Sanitetsbataljonen og utdanning etter førstegangstjeneste.

Sessvoll : Normalen har vore at medisinsk utsjekk 1 til 2 dager. også avreise nordover.

Sanitet nivå 3. les denne tråden : http://milforum.net/showthread.php/5...hlight=sanitet

redningsmann : sjå her først https://forsvaret.no/redningsmann.

uannett så seie du på innrykks intervjuet kva du ønsker å jobbe med.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. Førstegangstjeneste og Utdanning
    By StavangerD in forum Rekruttering og Opptak til tjeneste i Forsvaret
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 18-02-12, 13:37
  2. Førstegangstjeneste i sanitetsbataljonen
    By Kjønnsorgan92 in forum Generelle diskusjoner om avdelinger
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 15-02-11, 20:54
  3. ADHD og førstegangstjeneste/utdanning i Forsvaret
    By E_S in forum Tips før opptak
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 25-09-08, 08:37
  4. Utdanning etter Fallskjermjeger???
    By in forum Spesialstyrker - Forsvaret og Politiet - FSK, MJK, Beredskapstroppen
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 24-02-05, 17:30
  5. Utdanning etter Fallskjermjeger???
    By Tigergutt20 in forum Spesialstyrker - Forsvaret og Politiet - FSK, MJK, Beredskapstroppen
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 24-02-05, 17:30

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •