Viser resultatene 1 til 3 av 3
    Moderator
    Ble medlem
    Jul 2008
    Pondusfaktor
    10

Sambandsskolen i Hærens Våpenskole

Er Hærens kompetanse- og utviklingsavdeling, og inkluderer markørstyrken Kampeskadronen.

Våpenskolens viktigste oppgave er å støtte Hærens operative leveranser med videreutvikling og oppdatert utdanningsdokumentasjon, samt bidra til struktur- og materiellutvikling. Gjennom sitt arbeid skal Hærens våpenskole bidra til økt operativ evne ved å komme med nyskapende tanker og gjennomføring av kurs og trening. Skolen kartlegger også ferdighetsnivå og sertifiserer enkeltsoldater på alle nivå, fra lag til brigadestab.

Sambandsskolen er en underavdeling av HVS som skal ivareta Hærens behov innen sambandstjeneste, primært ved å gjennomføre instruktørutdanning på VHF/HF/K2-systemer for Hærens kampavdelinger samt spesialiseringskurs for personell uteksaminert fra Krigsskolen.

Jobbmuligheter:
    HVS Sambandsskolen har ikke vernepliktig mannskap fast tilknyttet sine avdelinger. Å være en del av OR-søylen (ansatt i forsvaret på kontrakt etter endt førstegangstjeneste), å gjennomføre Forsvarets ingeniørhøyskole eller Hærens befalsskole innen samband er minimumskrav.
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

Moderator
    Ble medlem
    Jul 2008
    Pondusfaktor
    10

Sv: Sambandsskolen i Hærens Våpenskole

Ny fagsjef samband er på plass ved Hærens våpenskole

Oberst Stein Hammer

Fagsjef Samband ved HVS med støtte av sin Sjefssersjant leder Sambandsskolen i HVS.

Sambandsskolen er ansvarlig for utvikling og implementering av fagkurs som Troppssjef Fagkurs samt materiellprosjekter innen fagfeltet.
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

Moderator
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    21

Sv: Sambandsskolen i Hærens Våpenskole

Fra Facebook (https://www.facebook.com/Norwegianar...069586/?type=3)

Navn:		22852898_1713365282069586_1817517705384701880_n.jpg
Visninger:	0
Størrelse:	61,5 KB
    – Jeg ser frem til å ta over som fagsjef samband. Det blir rett i mitt fagfelt og jeg gleder meg veldig til å starte skikkelig, sa oberst Hammer.
    Svolten og tyst, samband fyst

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter