Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Side 2 av 20 FørsteFørste 123412 ... SisteSiste
Viser resultatene 41 til 80 av 779

Tråd: Den STORE President Trump-tråden

Oversersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    21

Sv: Den STORE President Trump tråden

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Nå er ikke jeg noen økonom, så folk må gjerne forklare dette her, men altså, i følge media så har Trump et al en plan om å innføre importskatt på alt fra Mexico av varer, slik at Mexico betaler muren. Altså, jeg trodde importskatt ble betalt av stakkaren som importerte, men hva vet nå jeg...

https://www.yahoo.com/news/trump-mex...140843415.html
    Tanken kan vere at Mexico må senke prisane for å selje produkta sine.

Oversersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    20

Sv: Election2016 US Kandidater med fokus på utenriks- og sikkerhetspolitikk

Tanken er vel å skremme bedrifter som ønsker å selge i USA til å flytte produksjonen sin dit, og på den måten får USA økt arbeidsplasser, flere skattebetalere, mer skatt osv og hvor total positiv effekt overgår den kostnaden det vil være å bygge denne muren.

Alternativt, bedriftene forblir i Mexico og USA får en 20% økning i inntektene på importen som igjen kan brukes til å finansiere muren.

Bare for å være helt klar: IMHO er det helt natta å starte en slik handelskrig med sin nærmeste nabo og 3 største handelspartner...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    66

Tanken er vel å gjøre hvasomføkkingshelst så lenge det kan spinnes på en slik måte at Trump fortsatt kan hevde at han har fått meksikanerne til å betale for muren, som han lovet - helt uavhengig av hvor den reelle regningen til slutt ender...

Dette er Trump vi snakker om. Mexicans will pay, period. Illusjoner > realiteter.
    Beidh a lá leo

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    23

Hvis dette stemmer, så blir det interessant fremover.
    http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7546826.html

Det er vel til og med en sak ute nå med en agent i Secret service som skrev på facebooken sin at hun ikke kom til å ta en kule for Trump. Selv ikke Tatcher var så dum at hun støtte i fra seg sikkerhetsvaktene, men så lærte hun vel av hva som skjedde med Indira Gandhi....
    Lions led by donkeys...

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    13

Trump er litt spesiell, jeg skal ikke dømme han for det media skriver, men for handlinger å resultat. Trump har skrevet president ordrer på løpende bånd og twitret litt. Trump sine handlinger blir til et resultat, hvilke resultat har han oppnådd denne uken?
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Oversersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    20

Den STORE President Trump tråden

Det er egentlig ganske sykt hvor mange relativt komplekse og omfattende president ordre han har skrevet på under en uke. Med det mener jeg at de skal ha jobbet ganske bra for å klare å komme igjennom tunge problemstillinger og konsekvenser ett par flytt fremover på veldig kort tid; evt. så er dette "strakarms løsninger" og tiden vil vise hvordan det hele spiller seg ut...

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    66

Seniorrådgivere flykter fra amerikansk UD etter at Trump ble innsatt:

http://www.dn.no/nyheter/2017/01/26/...obbe-for-trump
    Beidh a lá leo

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    66

...og litt mer om pressedekningen av innsettelsen - Trump ringte selv direktøren i National Park Service for å få tak i bilder som kunne "bevise" at pressen løy om oppmøtet under innsettelsen:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/do...de/a/23908803/

Her fremgår det også at bildene fra Trumps innsettelse var tatt kl 12.01, mens bildet av Obamas innsettelse var tatt mellom kl 12.07 og 12.26, om noen skulle mene at det har betydning for saken.

Beidh a lá leo

Kommandérsersjant

Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    65

Kunne han ikke bare vært fornøyd med å slå fast at alle de liberale snylterne og dagdriverne som Washington er full av selvfølgelig ikke møtte, mens skikkelige hardt arbeidende amerikanere holdt seg nær jobb og familie og så innsettingen på TV og nett?
    "They must have the people to whom research and rigorous thought are the breath of life, and they must accordingly have tolerance for the queer bird and the eccentric with a unique talent."

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2007
    Pondusfaktor
    0

De som foretrekker en litt avventende holdning for å vurdere faktiske resultat, vil kanskje finne glede i å fordrive tiden under den innledende fasen av Trumpageddon med litt sarkastisk, ironisk og ikke minst, selvironisk, nederlandsk humor:

http://mashable.com/2017/01/24/nethe...k#38TZJZHvTaq5

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    23

Måtte bare:
    Lions led by donkeys...

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    95

Jo mer jeg leser av kommentarer i amerikanske medier, både anti-Trump og pro-Trump, er det i hvert fall en ting som er klart: Trump ser alle relasjoner som et nullsumspill der den ene taper og den andre vinner, og det gjelder at Trump/USA hver gang skal være den som vinner og motparten den som taper. Win-win finnes ikke i hans hode. Slik har han alltid agert i forretningslivet, og slik agerer han som president. Når det gjelder handel, er det viktige at alle avtaler er mellom USA og ett annet land alene, slik at USA kan mest mulig tvinge den andre parten til å godta betingelser der USA vil være vinneren og det andre landet taperen. Store avtaler med mange andre land samtidig, der de andre landene kan stå sammen og være en styrkemotvekt, må bekjempes med alle midler. Derfor er også EU en stor uting som må motarbeides mest mulig, det er mye enklere å kunne tvinge hvert enkelt medlemsland alene til vilkår som favoriserer USA enn et EU som står sammen. Dette å se alt som nullsumspill har han jo svært mye til felles med Putin. Det er jo interessant at flere av de ledende rådgiverne han har satt inn, spesielt Stephen Bannon, nettopp har fremført dette: I relasjoner til andre stater spiller langsiktig diplomati, felles ideologi (demokrati, rettsstat etc.), langsiktige holdninger liten rolle. Det viktige er at i relasjoner til andre stater skal USA ha økonomisk gevinst på kort sikt (og alle andre stater skal tape økonomisk).
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    95

Interessant om Michael Flynn, Trumps sikkerhetspolitiske rådgiver: Michael Flynn's former colleagues describe him as volatile and 'unbelievably arrogant'
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    108

På den annen side, til innlegg #52, Trump er en forretningsmann, og selv om han prøver å skaffe økonomisk gevinst i hver enkelt transaksjon, er han smart nok til å tenke mer langsiktig også. Samarbeid med konkurrenter kan være lurt i noen tilfeller, og det er dumt å la alle potensielle underleverandører gå konk fordi de skvises for hardt. Så jeg vil tro at han fortsatt vil være vennligsinnet overfor f eks UK, men er enig i at det i hans tankegang er best å forhandle med én og en.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    23

Men er det nødvendigvis bare sunt å se på "bunnlinja" rent økonomisk sett?
    Lions led by donkeys...

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    95

Så lenge Storbritannia kan være et nyttig verktøy for f.eks. å bryte opp EU og europeisk samarbeid, vil han nok være svært vennlig mot Storbritannia. Splitt og hersk.

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2008
    Pondusfaktor
    8

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Nå er ikke jeg noen økonom, så folk må gjerne forklare dette her, men altså, i følge media så har Trump et al en plan om å innføre importskatt på alt fra Mexico av varer, slik at Mexico betaler muren. Altså, jeg trodde importskatt ble betalt av stakkaren som importerte, men hva vet nå jeg...

https://www.yahoo.com/news/trump-mex...140843415.html
    Tja, det vil vel bety at konkurrenter plutselig blir mer attraktive, og at de som importerer fra Mexico commer til å legge press på mexicanske firma for å få de til å redusere prisene, noe som vil gi de mexicanske firmaene mindre avanse.

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    29

Sitat Opprinnelig skrevet av loke2 Vis post
    Tja, det vil vel bety at konkurrenter plutselig blir mer attraktive, og at de som importerer fra Mexico commer til å legge press på mexicanske firma for å få de til å redusere prisene, noe som vil gi de mexicanske firmaene mindre avanse.
    Og det vanlige mottrekket er å innføre minst like saftig toll på varer kun fra USA. Da vinner Kina og Japan og de på det, og USA saker akterut.

TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9

Et lite Nederlansk spark på leggen til Trump
    What happens in the garage, stays in the garage

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

Sitat Opprinnelig skrevet av hvlt Vis post
    det er jo vist i andre media at Trump forlangte å ha med ca 40 egne folk til besøket hos CIA. De satt på alle de første plassene, og det var de som applauderte.
    At media kjører historier som dette, det er det som gjør hele forholdet mellom media og Trump vanskelig.

Anonyme kilder i CIA.....

Hvilke i CIA har toppjournalister i sin kontaktliste, og kan komme på ideen å komme med lekkasjer til pressen? Hvis noen tror at det er "folk flest" i CIA, da må den organisasjonen være i behov for total restrukturering.

Minsk, det nye Utopia

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    66

Sitat Opprinnelig skrevet av lukman Vis post
    At media kjører historier som dette, det er det som gjør hele forholdet mellom media og Trump vanskelig.
    For å få klarhet i dette: betviler du at Trump-administrasjonen hadde egne folk blant publikum?
    Beidh a lá leo

Oversersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    20

Det er jo påfallende tilfeldig at det nå plutselig er helt vanlig med trampe klapp til hver punchline; var det så lite entusiasme og velvilje ovenfor Obama, Bush 43, Clinton, Bush 41, Reagan osv...?

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    23

For de som lurer litt på bakgrunnen til alle disse signaturene til Trump, så kan det jo være greit å lese her f.eks:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Executive_order

Han er på god vei til å nå FDR på 3522.
    Lions led by donkeys...

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2010
    Pondusfaktor
    8

Sitat Opprinnelig skrevet av 4312 Vis post
    Trump er litt spesiell, jeg skal ikke dømme han for det media skriver, men for handlinger å resultat. Trump har skrevet president ordrer på løpende bånd og twitret litt. Trump sine handlinger blir til et resultat, hvilke resultat har han oppnådd denne uken?
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Skal man ikke forholde seg til hva Trump sier? Hvilke holdninger og meninger han har? Skal man bare se på konkrete handlinger?

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    13

Sitat Opprinnelig skrevet av milvar Vis post
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Skal man ikke forholde seg til hva Trump sier? Hvilke holdninger og meninger han har? Skal man bare se på konkrete handlinger?
    Jeg tror Trump er en markedsfører som slengerut kommentarer som passer med det velgerne ønsker å høre, han skaper usikkerhet for å skaffe seg en fordel i forhandlinger og han virker mer som en bortskjemt dritt unge en politiker. Jeg håper han klarer og skape gode resultat så fort som mulig for USA og resultater som gagner oss. Når Trump snakker eller twitrer så kommuniserer han med sine mottakere, det som slår meg er at han ikke skjønner at hele verden hører det han sier. Så ja til en hvis grad tror jeg resultater vill bli mer representativt for Trump en støyen han bedriver i media. Media er ikke ubetinget positiv til Trump så jeg vil tippe på mye mer negativ omtale en positiv. At Trump ble president er for meg en stor gåte og et bevis på resultater, så det han sa nådde fram til de mottakerne det var ment å nå og resten av verden mottok støy. Etterpå klokskap blir vell den mest nøyaktige vitenskapen når Trump er ferdig som president.

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

Sitat Opprinnelig skrevet av Bestefar Vis post
    For å få klarhet i dette: betviler du at Trump-administrasjonen hadde egne folk blant publikum?
    Jeg vet like lite som deg vedrørende dette. Om han mannen på fjerde rad, som med kombinasjon av hår og hudfarve gjør at jeg tror at han har familjerøtter fra sørindia, om han etter god Russisk eller Ukrainsk metode har fått betalt for å bli kjørt til Langley av Trumps folk, eller om han faktisk jobber der..... nei jeg vet ikke hvordan jeg kan vite det.

Det er alltid et problem med anonyme kilder som kommer med uverifiserbare oppgifter. Uansett om det er angivelig bruk av droger av Obama eller at Trump ble filmet av FSB når han hadde prostituerende på sitt hotellrom.

Minsk, det nye Utopia

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    66

Det er alltid et problem med anonyme kilder som kommer med uverifiserbare oppgifter. Uansett om det er angivelig bruk av droger av Obama eller at Trump ble filmet av FSB når han hadde prostituerende på sitt hotellrom.
    Det jeg var ute etter var bakgrunnen for kritikken mot media i denne konkrete saken. At media bruker anonyme kilder er ikke noe ukjent fenomen, ikke akkurat noe som startet i forbindelse med Trump. Så jeg vil anta at det ikke er det som er bakgrunnen.

Dette er CBS News' artikkel om saken: http://www.cbsnews.com/news/sources-...ump-cia-visit/

Her henvises det blant annet til "an official/officials" som skal ha kjennskap til saken (uten nærmere spesifisering), samt "intelligence sources" og andre kilder. Er det slik at du mener at dette er fabrikkert, altså at CBS News selv har funnet opp påstandene og hevdet at de har fått dem fra ikke-eksisterende kilder?
    Beidh a lá leo

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

Det jeg var ute etter var bakgrunnen for kritikken mot media i denne konkrete saken. At media bruker anonyme kilder er ikke noe ukjent fenomen, ikke akkurat noe som startet i forbindelse med Trump. Så jeg vil anta at det ikke er det som er bakgrunnen.

Dette er CBS News' artikkel om saken: http://www.cbsnews.com/news/sources-...ump-cia-visit/

Her henvises det blant annet til "an official/officials" som skal ha kjennskap til saken (uten nærmere spesifisering), samt "intelligence sources" og andre kilder. Er det slik at du mener at dette er fabrikkert, altså at CBS News selv har funnet opp påstandene og hevdet at de har fått dem fra ikke-eksisterende kilder?
    Jeg bruker av og til alt for mye tid på uvesentligheter. Som hvordan denne saken gradvis utviklet seg i media og på sosiale medier. Selvfølgelig har CBS, CNN, med flere fått informasjonen fra kilder innenfra CIA. Men betyr det at det er sant? Det vet ikke du, jeg, eller journalisten.

Minsk, det nye Utopia

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    66

Kan du da konkretisere hva kritikken mot cbs news består i? Hva er det du mener de burde gjort annerledes?
    Beidh a lá leo

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    95

Det vi vet er at de solide media som CBS bruker mye energi på kildekritikk, i motsetning til en rekke såkalte nyhetssider på internett.

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

Kan du da konkretisere hva kritikken mot cbs news består i? Hva er det du mener de burde gjort annerledes?
    Dem skulle ikke ha publisert oppgifter som dem ikke kan bekrefte. Det er normal journalistisk praksis. Et problem med journalister som jobber mot CIA eller for den del presidentadministrasjonen, det er at dem ikke har så mye å komme med hvis dem ikke aksepterer å bli brukt av sine kilder. Jeg håper at det er ingen som tror at CIA har en mediapolicy som gjør at folk flest i organisasjonen har kontakt med media, og at dette kom fra noen av fotfolket som ble frustrert.

Mye av media trenger å roe seg ned, puste med nesen, og jobbe systematisk etter gamle gode journalistisk prinsipper. Det CBS, CNN, med flere har gjort i denne saken, er å skape aksept for alternative sanningar.

Minsk, det nye Utopia

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

Hvis det er slik at team-Trump har etablert et system med betalte heiagjeng som infiltrerer ulike forsamlinger der Presidenten opptrer. Da er det et kjempe scoop, som man borde ha prioritert å jobbe med langsiktig. Hvordan organiseres dette, hvem er det man bruker, hvilke metoder brukes for å få dem inn i de ulike settingene. Hvem betaler, opptrer disse under falsk ID.... med mer. Mye for seriøse gravende journalister å ta tak i.

Minsk, det nye Utopia

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    66

Hvis det er slik at team-Trump har etablert et system med betalte heiagjeng som infiltrerer ulike forsamlinger der Presidenten opptrer. Da er det et kjempe scoop, som man borde ha prioritert å jobbe med langsiktg
    Så du er ikke kjent med at Trump hverken nå eller tidligere har sendt inn eget publikum? Og slik jeg skjønner det ville du blitt overrasket om så var tilfellet?
    Beidh a lá leo

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

https://www.bloomberg.com/graphics/2...t-of-interest/

Det er egentlig fritt valg når man evner å se hvor hodeløst deler av media er i relasjon til Trump.

"His proposed list doesn’t include Muslim-majority countries where his Trump Organization has done business or pursued potential deals. Properties include golf courses in the United Arab Emirates and two luxury towers operating in Turkey."

Det at Tyrkia er en viktig alliert til USA, med forhåndslagrede kjernevåpen på den store amerikanske basen i landet, med mer.... det er ikke grunnen til at landet ikke er med på listen... OMG som kidsen sier.

Minsk, det nye Utopia

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

@RoguePOTUSStaff (på Trumps favoritt i sosiale medier) har i hvert fall humor elementer

Minsk, det nye Utopia

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

"Die Bundeskanzlerin und der Präsident sind sich auch über die fundamentale Bedeutung einig, die das NATO-Bündnis für die transatlantischen Beziehungen hat und über die wichtige Rolle, die es bei der Bewahrung von Frieden und Stabilität spielt. Beide sind überzeugt, dass die NATO sich den Herausforderungen des 21. Jahrhunderts stellen muss und dass eine gemeinsame Verteidigung angemessene Investitionen in die militärischen Fähigkeiten und einen fairen Beitrag aller Verbündeten zur kollektiven Sicherheit erfordert."

https://m.bundesregierung.de/Content...D63026B1D.s4t1

Felles pressemelding fra Merkel og Trump. Enighet om NATO's fundementale rolle i det transatlantiske samarbeidet og at alle NATO-medlemer må bidra til at NATO kan løse sine oppgaver.

Minsk, det nye Utopia

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    17

Sitat Opprinnelig skrevet av Viking80 Vis post
    320 mil.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mexico..._States_border

(Ikke besserwisser - ble bare nysgjerrig)
    Typisk deg å være sånn besserwisser, altså!

Neida... Bra med oppklaring! Muren er altså planlagt å bli på 320 mil. Du får si fra hvis jeg husker feil nå, men mener at Norge på langs (strekningen Lindesnes - Nordkapp) er på ca 170 mil i luftlinje, sånn til sammenligning.
    Ihr trugt die Schande nicht. Ihr wehrtet Euch.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    13

Den kinesiske muren er 880mil lang hvis jeg ikke husker helt feil.

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

Den STORE President Trump tråden

Full retard modus hos media.

Http://www.telegraph.co.uk/news/2017...-donald-trump/

An ex-KGB chief suspected of helping the former MI6 spy Christopher Steele to compile his dossier on Donald Trump may have been murdered by the Kremlin and his death covered up. it has been claimed."

Ok, en for de fleste i verden ukjent kar fra Bulgaria har blogget at Putin personlig gav ordre om å drepe Erovinkin, men det betyr ikke noe annet enn at en kar fra Bulgaria har blogget det.

Hvorfor blir vanlige journalister kopier av Alex Jones (alternativ tokmedia guru i USA, som sprer diverse konspirasjonsteorier) når saken gjelder Trump?

Alternative sanninger er farlige når vi vil tro på dem, det er da de kan omformes til å bli vår sanning.

Minsk, det nye Utopia

Oversersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    20

https://www.bloomberg.com/graphics/2...t-of-interest/

Det er egentlig fritt valg når man evner å se hvor hodeløst deler av media er i relasjon til Trump.

"His proposed list doesn’t include Muslim-majority countries where his Trump Organization has done business or pursued potential deals. Properties include golf courses in the United Arab Emirates and two luxury towers operating in Turkey."

Det at Tyrkia er en viktig alliert til USA, med forhåndslagrede kjernevåpen på den store amerikanske basen i landet, med mer.... det er ikke grunnen til at landet ikke er med på listen... OMG som kidsen sier.

Nå er nok vi ganske langt unna hverandre i hvordan vi ser verden @lukman men det er helt legitimt at media stille spørsmål for hva som er bakgrunnen for denne listen.

Jeg mener også det er relativt spesielt at ikke ett eneste av landene hvor 9/11 terroristene kom fra er på denne listen....

Begrepet Alternative fakta var det Trump organisasjon som fant opp, ikke (de seriøse) journalistene.

Side 2 av 20 FørsteFørste 123412 ... SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. Den store, evt lille IS/Daesh-tråden
    By pioff in forum Fagdiskusjoner - DIS
    Svar: 25
    Nyeste innlegg: 22-07-18, 14:30
  2. Den store CBRNE tråden
    By cwo-kp4 in forum Mannskapsmessa
    Svar: 252
    Nyeste innlegg: 05-07-18, 19:31
  3. Den store DIMMEFILM-tråden!
    By camrillem in forum Mannskapsmessa
    Svar: 2