Milforum - militært diskusjonsforum. Forsvaret, Luftforsvaret, Etterretningstjenesten, Hæren, Marinen, Sjøforsvaret, debatt, Geopolitikk

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Side 18 av 20 FørsteFørste ... 81617181920 SisteSiste
Viser resultatene 681 til 720 av 788

Tråd: Den STORE President Trump-tråden

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    59

Sv: Den STORE President Trump-tråden

McMaster ut, John Bolton kommer inn.

Da får vi endelig klarhet i om atomkrig er så ille som vi hele tiden har hørt.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Oversersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    20

Han som insistere på at han egentlig mener Irak krigen ikke var en god ider ansetter han som mente at det var helt briljant..

Bare å ta frem popkorn skålen og sette seg godt tilbake i sofaen..

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    59

Vanskelig å spise popcorn i CRBN bekledning.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

Bolton og Haspel, ja blir nok mye rart.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Minsk, det nye Utopia

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

Blir ikke krig.

«According to CNN’s Kaitlan Collins, Bolton “promised Trump ‘he wouldn’t start any wars’” on the job.»

https://www.vox.com/2018/3/22/171538...ton-tweet-iraq

Minsk, det nye Utopia

Oversersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    20

Litt av en trist reise Rudolph (Rudy) Giuliani har gjennomført de siste par årene fra å være hele USA sin Borgemester til en løs kanon på dekk med skeive briller (ok, nå har han alltids vært litt frittalende men snakk om skru av bryteren helt).

Vedlagte bilder Vedlagte bilder  

Sersjant
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    9

Virker ikke som det bare er brillene han har problemer med. Han sliter tydeligvis med gebisset også.
    Si vis pacem, para bellum

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    112

Hvis jeg skulle skrytt av de nære båndene mellom USA og Tyskland, tror jeg kanskje jeg ville valgt et litt annet eksempel enn D-dagen, som Trumps talsperson gjorde...

“Looking back in the history books, today is the 71st anniversary of the speech that announced the Marshall Plan. Tomorrow is the anniversary of the D-Day invasion. We obviously have a very long history with the government of Germany, and we have a strong relationship with the government of Germany.”
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    96

Er det mulig?
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Banned
    Ble medlem
    Jun 2018
    Pondusfaktor
    0

Dette høres kansje litt rip ut. Men en man som kommer rett fra business miljøet og rett in i politikken. Og klare å omstille seg så bra. Jeg synes han gjør en god job for å vere president. Han er jordnær og samtidig flink med å lufte opp andre som ønsker å spille på lag. Du ser en helt annen person en det du så for 1 år siden. Spør du meg så levere han varene.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25

Jordnær faktisk. Så ikke den komme...

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    67

Sitat Opprinnelig skrevet av Yngling Vis post
    Dette høres kansje litt rip ut. Men en man som kommer rett fra business miljøet og rett in i politikken. Og klare å omstille seg så bra. Jeg synes han gjør en god job for å vere president. Han er jordnær og samtidig flink med å lufte opp andre som ønsker å spille på lag. Du ser en helt annen person en det du så for 1 år siden. Spør du meg så levere han varene.
    Ja, jøss her leveres det varer. USA trekkes ut av alt som er etablert av avtaler, det være seg Paris-avtalen, Iran, og x antall handelsavtaler, kun fordi Trump har fått det for seg at han skal markere seg som en tough deal maker. Resultatet er, utover en fullstendig erodering av tillit til USA som avtalemotpart, en fullstendig fremmedgjøring av USA overfor samtlige allierte med unntak av Israel - hvor han til gjengjeld får den glupe ideen å flytte ambassaden til Jerusalem. Dette utelukkende av innenrikspolitiske grunner, og uten interesse for de åpenbare problemene dette vil skape. Hjemme i USA innleder han presidentkarrieren med å ljuge om oppmøtet til sin egen innsettelse - en løgn som etterpå forsøkes rettferdiggjort som "alternative fakta" - og gir egentlig bare mer gass derfra. Det er ikke bare det at fyren fremstår som ignorant - og det gjør han gud hjelpe meg så til de grader - han ser i det hele tatt ikke ut til å bry seg om objektive fakta, og serverer til stadighet de mest åpenbare løgner som burde kunne avsløres på flekken av alle som har fullført barneskolen. Og den hyppigste grunnen til løgnaktigheten ser ikke ut til å være mer sofistikert enn ren selvskryt. Dette er mannen du mener er "jordnær"?

Styringsplattformen er tilsynelatende en miks av trass, selvgodhet, og enhver tilfeldig impuls som måtte fly inn i hodet hans idet munnen åpner seg. Og ideen om at han løfter opp andre som ønsker å spille på lag er rett ut det dummeste jeg har lest på denne siden av milleniumsskillet. Har du registrert hva som skjer med medarbeidere som våger å føle lojalitet overfor noe som helst annet enn Trump (eksempelvis grunnloven, folkestyret, etc)? Eksempelvis Jeff Sessions? James Comey? Med Trump er du inne så lenge du yter blind, ukritisk lojalitet. Ytrer du ett kritisk spørsmål er du ikke bare ute, da bærer det rett i kloakken. Hvis du kaller dette å løfte opp folk som spiller på lag, så kan du umulig ha noe begrep om hva lagspill faktisk er.

I Trump har amerikanerne fått det som må være den mest ignorante, løgnerske, splittende og uegnede presidenten noensinne - ihvertfall i moderne tid. Omkvedet siden valget har vært at dette har vært elitenes skyld, fordi disse ikke har klart å forholde seg til hvermannsen. Det kan det sikkert være noe i - men det gjør ikke valget av Trump noe mer rasjonelt. Hovedårsaken til katastrofen amerikanerne har klart å velge til president ligger i velgermassen selv. Det er ikke tilfeldig at Trump velges i et land hvor skapelsesberetningen blant store deler av befolkningen vurderes som en seriøs konkurrent til evolusjonsteorien.
    Sist endret av Bestefar; 11-06-18 kl 22:45
    Beidh a lá leo

Oversersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    20

Og ikke forstår han hva handelsbalanse faktisk betyr.. og nei, handels underskudd til ett land betyr ikke at det landet stjeler fra deg eller at du taper.

Ikke for å ødlegge ett episk bra innlegg fra @Bestefar :-)

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    9

Jordnær er ikke det uttrykket jeg ville brukt om Trump med mindre utpreget drittsekk uten sidestykke har fått en ny definisjon i nyere tid.

Som kyniker er jeg rett og slett forferdet når mine egne dystre forventninger blir overgått i slik grad.

Ser du bruker uttrykket rip. Om memes er det du vil uttrykke deg med så må en vel svare med samme mynt.

https://www.reddit.com/r/polandball/...us_trade_wars/

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    13

Trump er for meg en gåte all den tid jeg ikke ser gevinsten i det han holder på med. Det jeg ser i media om Trump er sjeldent noe bra og jeg hadde aldri trodd etter 6 måneder at han fortsatt skulle være president. Jeg tror fortsatt at USA går på tidenes smell med Trump som president, men når det skjer blir som å spille yatzy. Formuleringer, ordbruk og diplomatisk håndverk passer mer for et talkshow i statene en den globale arena, han framstår for meg som en idiot godt ut i pansjonsalder.
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Banned
    Ble medlem
    Jun 2018
    Pondusfaktor
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av Bestefar Vis post
    Ja, jøss her leveres det varer. USA trekkes ut av alt som er etablert av avtaler, det være seg Paris-avtalen, Iran, og x antall handelsavtaler, kun fordi Trump har fått det for seg at han skal markere seg som en tough deal maker. Resultatet er, utover en fullstendig erodering av tillit til USA som avtalemotpart, en fullstendig fremmedgjøring av USA overfor samtlige allierte med unntak av Israel - hvor han til gjengjeld får den glupe ideen å flytte ambassaden til Jerusalem. Dette utelukkende av innenrikspolitiske grunner, og uten interesse for de åpenbare problemene dette vil skape. Hjemme i USA innleder han presidentkarrieren med å ljuge om oppmøtet til sin egen innsettelse - en løgn som etterpå forsøkes rettferdiggjort som "alternative fakta" - og gir egentlig bare mer gass derfra. Det er ikke bare det at fyren fremstår som ignorant - og det gjør han gud hjelpe meg så til de grader - han ser i det hele tatt ikke ut til å bry seg om objektive fakta, og serverer til stadighet de mest åpenbare løgner som burde kunne avsløres på flekken av alle som har fullført barneskolen. Og den hyppigste grunnen til løgnaktigheten ser ikke ut til å være mer sofistikert enn ren selvskryt. Dette er mannen du mener er "jordnær"?

Styringsplattformen er tilsynelatende en miks av trass, selvgodhet, og enhver tilfeldig impuls som måtte fly inn i hodet hans idet munnen åpner seg. Og ideen om at han løfter opp andre som ønsker å spille på lag er rett ut det dummeste jeg har lest på denne siden av milleniumsskillet. Har du registrert hva som skjer med medarbeidere som våger å føle lojalitet overfor noe som helst annet enn Trump (eksempelvis grunnloven, folkestyret, etc)? Eksempelvis Jeff Sessions? James Comey? Med Trump er du inne så lenge du yter blind, ukritisk lojalitet. Ytrer du ett kritisk spørsmål er du ikke bare ute, da bærer det rett i kloakken. Hvis du kaller dette å løfte opp folk som spiller på lag, så kan du umulig ha noe begrep om hva lagspill faktisk er.

I Trump har amerikanerne fått det som må være den mest ignorante, løgnerske, splittende og uegnede presidenten noensinne - ihvertfall i moderne tid. Omkvedet siden valget har vært at dette har vært elitenes skyld, fordi disse ikke har klart å forholde seg til hvermannsen. Det kan det sikkert være noe i - men det gjør ikke valget av Trump noe mer rasjonelt. Hovedårsaken til katastrofen amerikanerne har klart å velge til president ligger i velgermassen selv. Det er ikke tilfeldig at Trump velges i et land hvor skapelsesberetningen blant store deler av befolkningen vurderes som en seriøs konkurrent til evolusjonsteorien.
    Jeg synes det du beskriver kan vi sammenligne i Norsk politikk også. Så kan vi spørre hvorfor er det sån? Mitt personlig syn, så har jeg blitt vant med det. Trump er det eneste presidenten i historien som leverer flere ting han har lovet.

Ta en titt på denne videoen. Så ser du hva jeg mener og hvorfor jeg synes at han er flink og gjør det bra som president skal gjøre.

Se denne videoen også. Viser hvor flink han er når det gjelder å plukke de rette folkene til rett job.

Men igjen så har du noe poeng. Men vi kan ikke finne perekte folk. Ingen er perfekte.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    13

Nå er jeg såpass gammel at jeg husker forrige president Over There. Han leverte mer enn han lovet.
    I must kill all free radicals

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    31

«Peace in our time» ?

Sent from my iPad using Tapatalk
    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    9

Sitat Opprinnelig skrevet av Gehenna Vis post
    Nå er jeg såpass gammel at jeg husker forrige president Over There. Han leverte mer enn han lovet.
    Hva da?

Den arabiske "våren", med midtøsten i tilnærmet fullstendig kaos?

Å signere Paris-avtalen etter at demokratene hadde tapt valget?

Å la IS og affiliates herje rundt tilnærmet uten konsekvenser?

Å la Russland overta Krim og "invadere" Ukraina uten nevneverdige konsekvenser https://snl.no/Budapest-memorandumet

Jeg er ingen stor Trump-tilhenger, men jeg er sjeleglad for at det ikke ble Hillary.
    two to the heart, one to the mind...

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    9

Sitat Opprinnelig skrevet av aquila Vis post

«Peace in our time» ?

Og hvem er Chamberlain her i så tilfelle?

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    31

Sitat Opprinnelig skrevet av dobrodan Vis post
    Og hvem er Chamberlain her i så tilfelle?
    Begge?

Kommer Nord-Korea til å faktisk kvitte seg med alle atomvåpen? Jeg hadde ikke satt 100 % på det i FFI- prediksjonsturneringen i alle fall.

Kommer USA til å oppheve alle sanksjoner? Tja, spør Iran.

TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    13

det var no med folk i arbeid, helsereform ut til almuen og ikke bare den 1%-gjengen som betaler inn sine presidenter samt litt til. Detaljer.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    9

Sitat Opprinnelig skrevet av aquila Vis post
    Begge?

Kommer Nord-Korea til å faktisk kvitte seg med alle atomvåpen? Jeg hadde ikke satt 100 % på det i FFI- prediksjonsturneringen i alle fall.

Kommer USA til å oppheve alle sanksjoner? Tja, spør Iran.

Nei, kanskje ikke. Men da er de fortsatt i faresonen for å bli selvlysende.

Iran er et land som sponser terrorisme over halve verden, og som også har hjulpet NK med atom og missilteknologi.

Og etter at USA gikk ut av Iran-avtalen, så fikk Iran det fryktelig travelt med å anrike uran igjen... Hvorfor det? De sier jo selv at de ikke har noen planer om å anskaffe atomvåpen fordi det er "uislamsk". Trump gjorde rett i å innføre sanksjoner igjen, og samtidig gjør han rett i å innføre toll på stål og aluminium mot et Europa som i større og større grad skyver fra seg USA, ved å gjøre ting som går imot USAs interesser, men som samtidig ikke føler at de behøver å betale 2% av BNP for å holde forsvarene sine på et fornuftig nivå...

Samtidig er det heller ingen som ser ut til å forstå hvorfor USA innfører toll på stål og aluminium. De kan jo bare importere det billigere fra Kina eller Europa?

For det fungerer jo flott helt til en større krig oppstår, der USA av forskjellige årsaker plutselig ikke får tak i stål eller aluminium? Jaja, men da kan de jo bare skru på en bryter og begynne å produsere stål og aluminium selv igjen da. Eller?!?

Eller er det da kanskje litt problematisk å få i gang maskiner og smelteverk som har stått ubrukt i årevis, og ikke minst å få tak i folk som vet hva de holder på med, slik at man får skikkelige materialer ut i andre enden? Det kan fort ta svært lang tid, og ikke minst kreve svært store ressurser.

Oversersjant
    Ble medlem
    Oct 2006
    Pondusfaktor
    22

det var no med folk i arbeid, helsereform ut til almuen og ikke bare den 1%-gjengen som betaler inn sine presidenter samt litt til. Detaljer.
    Detaljer....13 sider med oppfylte løfter, 7 med brutte...http://www.politifact.com/truth-o-me.../promise-kept/
    http://www.politifact.com/truth-o-me...romise-broken/

PolitiFact has tracked all of Obama’s campaign promises (533, to be exact) over two elections, issuing ratings of Promise Kept, Compromise, Stalled, In the Works or Promise Broken.
    It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    9

https://data.bls.gov/timeseries/LNS14000000

Helsereformen er nok ikke noe Obama nødvendigvis blir husket positivt for. Selv om vi her i Norge gjerne tror det.

https://www.usnews.com/news/health-c...ge#close-modal

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    13

OK; fake news.

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    96

At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    13

Etter siste tids hendelser så tipper jeg slutten for Trump nærmer seg, bare for å ha sagt det så er slutten av August da jeg tror Donald får sparken.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    112

Du kan ikke bare 'sparke' en president.

Det er tre måter å bli kvitt en som ikke vil gå frivillig:
    1) Riksrett, eller på amerikansk, impeachment. Dersom presidenten har gjort seg skyldig i forræderi eller andre alvorlige forbrytelser, kan Representantenes hus vedta dette med alminnelig flertall. Så går saken videre til Senatet, som må stadfeste med to tredels flertall. Dette har aldri skjedd, men Richard Nixon trakk seg fordi han ville ha blitt dømt.
    2) Presidenten kan bli erklært ute av stand til å utføre sitt embete, vanligvis på grunn av alvorlig sykdom eller sinnslidelse. Da må visepresidenten, med støtte av et flertall av ministrene, erklære at så har skjedd, og overta. Hvis presidenten bestrider dette, er det opp til Kongressen å avgjøre.
    3) Du kan skyte ham. Det er ulovlig.

Personlig tror jeg Trump fint kan finne på å sitte til han må gå i 2025. For at han ikke skal bli gjenvalgt må republikanerne eller demokratene hoste opp en troverdig kandidat som er karismatisk og har overveldende støtte i sitt eget parti, samtidig som en del i det andre partiet også må synes han er sympatisk. 'Han', ja, jeg tror ikke en kvinne ennå vil klare dette. Og dersom republikanerne lager vanskeligheter for et gjenvalg, kan Trump også stille som uavhengig kandidat.

Oversersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    20

En ting som er ett «demokratisk» problem for USA er den stille moderate grupperingen som ikke stemmer ved valg i USA.

55.7% av stemmeberettigete Amerikanere stemte ved 2016 valget (https://www.google.no/amp/www.pewres...tries/%3famp=1)

Utfordingen er hvordan de som ikke stemmer fordeler seg; ofte er engasjement størst ute ved fløyene mens store mengder av de mer urbane og moderate stemmeberettiget avstår fra å stemme for «this candidate don’t do it for me»

Jeg tror at nøkkelen til om Trump vinner gjenvalg er om denne store gruppering fortsatt forblir passiv i søken etter den perfekte rednings mann/kvinne eller om de vil klare å mobilisere rundt en kandidat.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    13

Skjønner at han ikke kan få sparken som i en vanlig jobb, men han kommer til å gå eller bli avsatt på en eller annen måte i nær framtid.

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    10

Han kommer til å bli sittende. Han ble valgt for å få jobben gjort, og han får den gjort likegyldig av om utførelse og utfall står til 10 i stil eller ikke. Det er sånn amerikanerne tenker per i dag, og de har ingen problemer med at resten av verden synger en annen sang.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    67

Jeg tviler også på at dette ender med avgang, men det er likevel et farlig spill for Trump. Velgerbasen hans har vist en helt utrolig evne til å ignorere turbulens før, det er sant. Men det er også alt Trump egentlig har å fare med - at han kan gå fra fadese til fadese uten at basen hans gir ham opp. Dersom denne blinde og ukritiske støtten ryker, lever han farlig. Han er åpenbart inkompetent, så dersom det kommer til et punkt hvor også hans egen base begynner å bli skeptiske, har han null sjanse til å hente seg inn igjen - han er helt avhengig av blind lojalitet. Er det noe som kan komme til å føre til det, så er det ideen om at Trump egentlig spiller for Russland. Fester den ideen seg, ser det stygt ut selv for den hardeste kjernen i basen hans. Dette er noe helt annet enn pussygrabbing, og diverse andre fadeser som neppe egentlig går på tvers av basen hans. Her har han potensialet til å ende på en skikkelig kollisjonskurs.
    Beidh a lá leo

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    67

For øvrig, i følge Trump utgjør visstnok Montenegro en betydelig trussel mot verdensfreden:

I et intervju med Fox-news gjort før avreise fra den finske hovedstaden mandag, svarer Trump på et spørsmål om Natos ferskeste medlemsland, Montenegro, som ble medlem av Nato i fjor. Intervjueren spør om hvorfor hans sønn skal måtte dra for å forsvare Montenegro hvis landet skulle bli angrepet, underforstått slik at alliansens paragraf 5 trer i kraft. Trump svarer:

Jeg skjønner hva du sier. Jeg har stilt det samme spørsmålet. Montenegro, vet du, er et bitte lite land med et veldig sterkt folk, sa Trump. Så fortsatte han:

- Forresten, de er et veldig sterkt folk, de er et veldig aggressivt folk. De kan bli aggressive, og gratulerer, du har 3. verdenskrig.
    https://www.dagbladet.no/nyheter/tru...skrig/70027750

Konteksten for diskusjonen er altså NATO-traktatens art V, en artikkel som har blitt utløst én gang, og da av USA. Historikken her bør være kjent nok til at det er unødvendig å gjenta; de etterfølgende operasjonene har omfattet en lang rekke land som har blitt involvert i konflikten i Afghanistan som et resultat av angrepene mot USA 11. september 2001. Selv om langt fra alle operasjonene er direkte utløst av artikkel V i NATO-traktaten, er det vanskelig å benekte den faktiske årsakssammenhengen. Jeg har ikke noen fullstendig oppdatert tapsoversikt over disse operasjonene for hånden, men våger likevel påstanden at et betydelig antall soldater fra en lang rekke land har blitt drept og såret i disse operasjonene, som en konsekvens av resten av verdens støtte til USA etter angrepene 11. september 2001. Dette ser ikke ut til å ha noen betydning hos den nåværende amerikanske administrasjonen, som ikke bare stiller spørsmålstegn ved om det i det hele tatt er verdt å risikere egne soldater for å forsvare europeiske medlemsland, men som i tillegg også ser ut til å bekymre seg over at montenegrisk "aggresjon" kan være det som utløser 3. verdenskrig...dette er virkelighetsforståelsen hos USAs høyeste ledelse. Og folk har i tilsynelatende fullt alvor fremholdt Trump som det "minste av to onder", fordi Hillary sendte e-poster fra en privat konto...
    Beidh a lá leo

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    13

Jeg tror Bestefar er inne på essensen av hva som kan velte Trump. Han velges på "America first" da kan konspirasjons teorier velte Trump.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    112

Til innlegget til @Bestefar, bittelille Montenegro er vel blant de minst opplagte kandidatene til å starte tredje verdenskrig med sin aggresjon. Så hvorfor fremhever Trump nettopp dette landet? Kan det ha noe å gjøre med at Putin og Russland har brukt ganske aggressiv retorikk mot dem, og at GRU i 2016 etter sigende forsøkte å styrte regjeringen og drepe statsministeren? https://usa.spectator.co.uk/2018/07/...on-montenegro/

Oversersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    20

Da det er rolige tider under fellesferien leker jeg meg litt med Hoaxy;

morsom greie når en ser på hvem som er den største sprederen av "nyheten" om at Trump vill gå ned i historien som en av de største presidenter..

Use Hoaxy to see how this spreads online: Director David Lynch: Trump ‘Could Go Down as One of the Greatest Presidents in History’

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    25

Kunne ikke dy meg.

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    27

«Beyond the mutual disdain though, Obama and Trump do agree on one thing: When it comes to foreign policy, the United States supports too many “free rider” NATO allies who benefit from American military support without contributing enough to their own defense. While questioning the importance of NATO to the United States is anathema to much of the Washington foreign policy establishment, there are valid reasons to question the extent to which NATO truly promotes American national interests.»

https://www.reuters.com/article/us-n...-idUSKCN0Z72OW

Etter Helsingfors så virker det også som dem er enige om at det er hyggelig å ha møten med Putin.

I svært mye er Obama og Trump antiteser, ikke minst når det handler om respekt for ordene som kommer ut av munnen. Obama er ikke kun veltalende, han har en grunnleggende overbevisning om at det er viktig å være nøye i detaljene når han snakker offentlig. Trump er ikke kun alt annet enn veltalende, han fremstår som genuint uinteressert i detaljer i sitt språk når han snakker offentlig.

Men begge har noe til felles, dem plasserer seg selve i den realpolitiske retningen i utenrikspolitikk. Sånn sett er Trump mer nær Obama enn hva Clinton er.

Minsk, det nye Utopia

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    67

Clinton er, i motsetning til Trump, en kompetent og erfaren politiker. Sånn sett er hun mye, mye nærmere Obama en hva Trump er.

Jeg har ganske store problemer med å se for meg verken Obama eller Clinton feste mer lit til Putin enn egen etterretning, eller uttale at montenegrisk aggresjon er en potensiell utløsende faktor for tredje verdenskrig. Trump kan plassere seg selv i realpolitikken så mye han bare ønsker, det gjør ham ikke til en kompetent realpolitiker - ihvertfall ikke så lenge han tilsynelatende setter egne interesser over landets.
    Beidh a lá leo

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

2 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 2 er gjester)

Lignende tråder

1. Den store CBRNE tråden
    By cwo-kp4 in forum Mannskapsmessa
    Svar: 255
    Nyeste innlegg: 10-11-18, 12:42
  2. Den store, evt lille IS/Daesh-tråden
    By pioff in forum Fagdiskusjoner - DIS
    Svar: 25
    Nyeste innlegg: 22-07-18, 14:30
  3. Den store DIMMEFILM-tråden!
    By camrillem in forum Mannskapsmessa
    Svar: 2