Milforum

Globalt toppbanner

Collapse

Liten reklamesnutt

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

CV90 - svensk pansret kjøretøy

Collapse

Annonse før emne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Gehenna
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Der har vi en av de mulige STING-vognene, i min bok.

    Leave a comment:


  • essal
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<
    The Global Combat Systems sector of Britain's BAE Systems will reveal the new Armadillo concept of its CV90 armored combat vehicle family at the Eurosatory 2010 trade show outside Paris.
    Edit:
    Nå med tænks porn:

    Leave a comment:


  • Frost
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Opprinnelig skrevet av Bestefar
    Er ikke så ekstremt bekymra for fremkommeligheten, jeg ville vært mer bekymra for slitestyrken, muligheten til å reparere en beltesplitt, og ikke minst bremselengde på glatt underlag med den vekta. Siden de har satt gummibelter på, er det vel noen som har funnet ut at det fungerer på et vis, men jeg kjenner at jeg nærer en god del skepsis til prosjektet...
    De tester gummibleter til CV90 fordi gummibelter er mer økonomisk billigere også holder dem visstnok lengre.


    Opprinnelig skrevet av Guderian
    Hva mener du? At vognførerens ferdigheter ikke er så viktig for om vogna kommer seg frem eller ikke?

    Den sammenligningen din får du stå for selv. Selvsagt er M-113F3 en annen vogn enn CV-90. Har vel aldri sagt noe annet. Bare konstatert at det fungerer bra med kombinasjonen heftig oppgradert kraftpakke, gummibelter og snøkjettinger. Faktum er at framkommelighetsutfordringene for M-113 mtp å holde følge med CV-90 i teig, er betydelig redusert etter at F3 ble introdusert. M-113F3 totalt overlegen M-113A2 med stålbelter og gammel Detroit Diesel V6.
    Det jeg mente med VF kommentaren, er at fremkommelighet måles etter VFen ferdigheter.
    Beklager hvis det jeg skrev var uforståelig.

    Og jeg står for den sammenligningen, F3 kommer seg bedre frem i terrenget enn CV90, men CV90 er raskere enn F3 i terrenget.

    Leave a comment:


  • Bestefar
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Er ikke så ekstremt bekymra for fremkommeligheten, jeg ville vært mer bekymra for slitestyrken, muligheten til å reparere en beltesplitt, og ikke minst bremselengde på glatt underlag med den vekta. Siden de har satt gummibelter på, er det vel noen som har funnet ut at det fungerer på et vis, men jeg kjenner at jeg nærer en god del skepsis til prosjektet...

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Opprinnelig skrevet av Frost
    For fremkomelighet, så har det mest å si for VFen om man kommer frem eller ikke.

    Men M-113 F3 er lettere og en helt annen vogn en CV90.
    Å sammenligne F3 opp mot CV90 i fremkommelighet, er som å sammenligne Landcruiser mot rullatoren til en 90år gammel kvinne, med pukkelrygg.

    ...
    Hva mener du? At vognførerens ferdigheter ikke er så viktig for om vogna kommer seg frem eller ikke?

    Den sammenligningen din får du stå for selv. Selvsagt er M-113F3 en annen vogn enn CV-90. Har vel aldri sagt noe annet. Bare konstatert at det fungerer bra med kombinasjonen heftig oppgradert kraftpakke, gummibelter og snøkjettinger. Faktum er at framkommelighetsutfordringene for M-113 mtp å holde følge med CV-90 i teig, er betydelig redusert etter at F3 ble introdusert. M-113F3 totalt overlegen M-113A2 med stålbelter og gammel Detroit Diesel V6.

    Leave a comment:


  • Frost
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Opprinnelig skrevet av Guderian
    På stålis og hellinger er jeg enig i at snøsko på stålbelter er tingen.
    På hard snø står neppe kjettingene og gummibeltene tilbake for stålbelter med snøsko. På M-113F3 (i ARTBN NM-201)er fremkommeligheten utmerket med gummibelter på vinterføre. Har selvsagt også en sammenheng med kraftpakka, som er mye mer trøkk i enn på eldre M-113.

    Vil tro pax med mer erfaring enn meg på fagfeltet kan si mer om dette.

    Fortsatt er dog vognkommandørens valg av trasè og vognførerens ferdigheter bak spakene like viktig.
    For fremkomelighet, så har det mest å si for VFen om man kommer frem eller ikke.

    Men M-113 F3 er lettere og en helt annen vogn en CV90.
    Å sammenligne F3 opp mot CV90 i fremkommelighet, er som å sammenligne Landcruiser mot rullatoren til en 90år gammel kvinne, med pukkelrygg.

    Jeg håper de tester gummibeltene til CV90 aktivt gjennom vinteren, dette for å se om de holder mål.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    På stålis og hellinger er jeg enig i at snøsko på stålbelter er tingen.
    På hard snø står neppe kjettingene og gummibeltene tilbake for stålbelter med snøsko. På M-113F3 (i ARTBN NM-201)er fremkommeligheten utmerket med gummibelter på vinterføre. Har selvsagt også en sammenheng med kraftpakka, som er mye mer trøkk i enn på eldre M-113.

    Vil tro pax med mer erfaring enn meg på fagfeltet kan si mer om dette.

    Fortsatt er dog vognkommandørens valg av trasè og vognførerens ferdigheter bak spakene like viktig.

    Leave a comment:


  • MemorY
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Opprinnelig skrevet av Guderian
    Opprinnelig skrevet av MemorY
    Funker sikkert greit om sommeren, men har mine tvil på vinteren med tanke på snøsko.
    På de vognene i M-113 serien som har gummibelter, er det en egen avtagbar snøkjetting. Vil sterkt tro at det er laget tilsvarende til CV-90.

    Jeg har en sterk tro at det funker dårligre enn de snøsko og belter som brukes i dag..

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Opprinnelig skrevet av MemorY
    Funker sikkert greit om sommeren, men har mine tvil på vinteren med tanke på snøsko.
    På de vognene i M-113 serien som har gummibelter, er det en egen avtagbar snøkjetting. Vil sterkt tro at det er laget tilsvarende til CV-90.

    Leave a comment:


  • frodrigo
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    må si meg enig med alt dere sier om STING her. var i PBN i 07 og da støtta STING os mye på øvelser bla Blåtind. der rullet de forbi egene fremste med MBer og AG3. er ikke mye beskyttelse de gutta der har nei så CV90 eller ihvertfall M113 burde være selskrevet.
    Når det gjelder gummibelter tror jeg dette har mange fordeler med dess fler ulemper. mer skånsomt på vei, mindre støy osv.....
    men på vinterstid er dert nok håpløst når vogna kan skli nok som det er med 11 snøsko pr belte. jernbeltene er jo også mer slitesterke vil jeg tro mtp på hvordan vogna kjøres i lendet. gummibelter blir nok revet i filler mye fortere en jern...

    Leave a comment:


  • MemorY
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Funker sikkert greit om sommeren, men har mine tvil på vinteren med tanke på snøsko. Jeg lurer også på høy beltestramming.

    Leave a comment:


  • Kaapee
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Spennande!
    Tru kor sterk dei e, og korleis det blir med beltestramming etc.

    Leave a comment:


  • Frost
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy


    Hæren tester gummibelter på CV90.

    Noen tanker?

    Leave a comment:


  • Vannglass
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<< tanksside.
    22 bilder av CV9040. Litt forskjellige versjoner, men det får panserskallene ta seg av.

    Leave a comment:


  • Frost
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Opprinnelig skrevet av Kaapee
    Har svenskane CV9040 i Afghanistan?
    Ja, den er visstnok flittig i bruk etter det jeg har hørt.

    Leave a comment:


  • Kaapee
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Har svenskane CV9040 i Afghanistan?
    Va ikkje der når ej va der i -06, men prata med nokre svensker som dreiv med utvikling etc. av vogna, som var interrissert i korleis den fungerte.
    Super vogn!

    Leave a comment:


  • STING
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Opprinnelig skrevet av Frost


    Husker første gangen jeg så STING rulle forbi, så hadde de bare AG3 som bevæpning.
    Helt riktig det som du beskriver. Noen ganger skal faktisk sting rulle forbi mek eller strv. Da begynner det å bli hårete å rusle rundt i den kassa vi nå har.

    Leave a comment:


  • Frost
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Opprinnelig skrevet av STING
    Ja med bakgrunn i den jobben og det miljøet som sting opererer i, vil jeg støtte meg til det som du sier, nemlig at det er en liten skandale. Dog ser jeg mange utfordringer dersom sting får CV, men det er i hovedsak mot de "gamle gutta" som vet best og som har fått noen kjepphester av stort kaliber. Det er likevell en annen diskusjon.

    Når det gjelder AMOS på CV så hadde det vært nesten julekvelden og nyttårsaften på samme kvelden.
    Husker første gangen jeg så STING rulle forbi, så hadde de bare AG3 som bevæpning.

    Leave a comment:


  • Eeo
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Hvor mange CV90 har egentlig en mekanisert infanteribataljon i henhold til KOP? Eller er det gradert informasjon?

    Leave a comment:


  • STING
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Ja med bakgrunn i den jobben og det miljøet som sting opererer i, vil jeg støtte meg til det som du sier, nemlig at det er en liten skandale. Dog ser jeg mange utfordringer dersom sting får CV, men det er i hovedsak mot de "gamle gutta" som vet best og som har fått noen kjepphester av stort kaliber. Det er likevell en annen diskusjon.

    Når det gjelder AMOS på CV så hadde det vært nesten julekvelden og nyttårsaften på samme kvelden.

    Leave a comment:


  • Bestefar
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Opprinnelig skrevet av Clutch
    Hva er dette for et opplegg? Noen som forsøker å gjenskape Heavy-tanken fra «Command and Conquer: Red Alert» her?
    Det er en AMOS bombekaster...

    Leave a comment:


  • Dommern
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    AMOS er vel et bombekastersystem på CV90-plattform.

    Leave a comment:


  • Clutch
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Opprinnelig skrevet av Frost


    Hva er dette for et opplegg? Noen som forsøker å gjenskape Heavy-tanken fra «Command and Conquer: Red Alert» her?

    Leave a comment:


  • Frost
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    At STING ikke har CV90 er rett og slett en skandale, med tanke på den jobben som stingere gjør.

    Leave a comment:


  • STING
    replied
    re: CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Som stormingeniør og etterhvert noe inne i MEP prosjektet samt ny stingvogn håper jeg virkelig at noen tar til vett og sørger for at MEP (middelstung enhetsplattform) blir CV90 av ymse konfigurasjoner.

    Rent subjektivt og fullstendig uten høyere helhetsforståelse enn løytnant vil jeg ønske meg CV9035 til kampavdelingene og at stormingeniørene overtar de gamle cv9030 med tårn. Kan argumentere mer for dette om jeg skulle bli utfordret, men stikkord er jo beskyttelse i form av pansring og ildkraft.

    Eneste utfordring jeg ser med cv er at den er noe utsatt for belteavsporing i sidehelling. Men det er jo alle kjt med fritthengende belter.

    Leave a comment:


  • Frost
    started a topic CV90 - svensk pansret kjøretøy

    CV90 - svensk pansret kjøretøy

    Igjen slår jeg til.

    CV90

    Info:
    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<

    Bilder:












    Videoer:

    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<
    Amos

    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<
    CV90120

    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<
    CV9040

    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<
    CV90 mobilitets video

    Diskuter hvorfor CV90 er best, dårligst, hatet, kjærligheten og ikke minst variasjoner.
Working...
X
Besøksstatistikk