Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

"Fly klubben" - GPP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • "Fly klubben" - GPP

    Jeg kan tenke meg at om man flyr tilstrekkelig antall meter med MB, så har man fortjent denne... Jeg kjenner i såfall et par som har fortjent den...
    two to the heart, one to the mind...

  • #2
    Samt artellerisletta på setermoen vis a vis Fabn.

    Kommentér


    • #3
      Opprinnelig skrevet av ifanterist
      Samt artellerisletta på setermoen vis a vis Fabn.
      Pokker'n så kjappe folk var her da!

      Det kan nevnes et feltrykte at en Birddog valgte en rask nødlanding i det piloten hørte et kraftig smell i flyet under et take off fra Setermoen. Det viste seg at noen unger hadde kastet snøball på flyet mens det var i lufta... Ikke verdens raskeste fly, men et fly jeg gjerne skulle hatt sjøl. (Madammen har flysertifikat og jeg har flydilla!)

      Kommentér


      • #4
        Ja bare å fly en tur ifra setermoen til Bardufoss måtte være litt av enn opplevelse flotte fjell som storeAlla fin innflyvning til Brdu .

        Kommentér


        • #5
          Opprinnelig skrevet av ifanterist
          Ja bare å fly en tur ifra setermoen til Bardufoss måtte være litt av enn opplevelse flotte fjell som storeAlla fin innflyvning til Brdu .

          Opp med ei hånd de som har vært på Storala OG Istind på samme dag!


          HER!

          Kommentér


          • #6
            Hehe da må jeg holde handa nede=)

            Kommentér


            • #7
              Opprinnelig skrevet av dobrodan
              Jeg kan tenke meg at om man flyr tilstrekkelig antall meter med MB, så har man fortjent denne... Jeg kjenner i såfall et par som har fortjent den...
              Hvor mange meter snakker vi om? Ikke umulig jeg kvalifiserer til den selv

              Har hoppet et par meter med BV206 også, det er vel egentlig en større prestasjon. Det har jeg faktisk bilder av også tror jeg, hehe

              Kommentér


              • #8
                Opprinnelig skrevet av Lasan
                Opprinnelig skrevet av dobrodan
                Jeg kan tenke meg at om man flyr tilstrekkelig antall meter med MB, så har man fortjent denne... Jeg kjenner i såfall et par som har fortjent den...
                Hvor mange meter snakker vi om? Ikke umulig jeg kvalifiserer til den selv

                Har hoppet et par meter med BV206 også, det er vel egentlig en større prestasjon. Det har jeg faktisk bilder av også tror jeg, hehe

                Har konstatert at hverken BV206 eller Volvo felt kan fly. Men de lander ganske fort på siden. Det trengs ganske mange mann til å rette de opp, og enda flere til å holde kjeft om det etterpå!

                Kommentér


                • #9
                  12 meter med volvofelt her. Hadde det på film helt til gamlepc'n kræsja også. Får prøve å få det til igjen så fort jeg får satt i ny clutch, hehe
                  In the age of information, ignorance is a choice.

                  Kommentér


                  • #10
                    Opprinnelig skrevet av Kompressor
                    Opprinnelig skrevet av Lasan
                    Opprinnelig skrevet av dobrodan
                    Jeg kan tenke meg at om man flyr tilstrekkelig antall meter med MB, så har man fortjent denne... Jeg kjenner i såfall et par som har fortjent den...
                    Hvor mange meter snakker vi om? Ikke umulig jeg kvalifiserer til den selv

                    Har hoppet et par meter med BV206 også, det er vel egentlig en større prestasjon. Det har jeg faktisk bilder av også tror jeg, hehe

                    Har konstatert at hverken BV206 eller Volvo felt kan fly. Men de lander ganske fort på siden. Det trengs ganske mange mann til å rette de opp, og enda flere til å holde kjeft om det etterpå!
                    Det var nok til å rive motoren løs fra motorfestene... Om ikke det var noen vakker glideflukt, så tror jeg vi alle kan være enige i at det må ha vært en svært effektiv landing...
                    two to the heart, one to the mind...

                    Kommentér


                    • #11
                      Opprinnelig skrevet av Kompressor

                      Har konstatert at hverken BV206 eller Volvo felt kan fly. Men de lander ganske fort på siden. Det trengs ganske mange mann til å rette de opp, og enda flere til å holde kjeft om det etterpå!
                      Fly er nok en overdrivelse. Tror ikke vogna erstatter hercules med det første Men hoppa nå et par meter(minst 1, litt usikker på den faktiske lengden, er jo et par år siden). Gjorde det forøvrig to ganger, første gangen var ufrivillig og kom av skarp motsol som gjorde at jeg ikke så humpa, andre gangen var til ære for kamera

                      Kommentér


                      • #12
                        Aha, skjødesløs håndtering av forsvarsmateriell? mp_satan bør se på denne, hehe
                        In the age of information, ignorance is a choice.

                        Kommentér


                        • #13
                          Opprinnelig skrevet av Biggs
                          Aha, skjødesløs håndtering av forsvarsmateriell? mp_satan bør se på denne, hehe

                          DET FINNES INGEN VITNER!!!! He he!
                          -9 mann tilstede. Ingen så noe...

                          Kommentér


                          • #14
                            Typisk hysj-hysj VJK black-op.
                            In the age of information, ignorance is a choice.

                            Kommentér


                            • #15
                              Re: HærflyGERving, skrives det...

                              Opprinnelig skrevet av Gehenna
                              Som en digresjon kan jeg nevne at utførelsen av virket til OP-flygere kan beskues i filmen "We were Brothers" (...and young) hvor Mel Gibson spiller oberst i det "første slaget" i Vietnamkrigen.

                              Der kommer det susende en P-51 Mustang imellom noen åssider og rett etter legges det jern på åsen.
                              Soldiers og ikke Brothers, eller?

                              P-51 ble forresten utfaset fra amerikansk tjeneste i 1957. Det er det en stund siden jeg så filmen, husker ikke så forferdelig mye om det du nevner. Sikker på at det ikke var en annen propelldrevet type?

                              Kommentér


                              • #16
                                Mener det var disse var med i den filmen:
                                http://skyraider.org/skyassn/otherpics/ ... liottj.htm
                                Kan for forveksles med P51
                                Husker op flygerene ifra min tid mfa batt, det var noen spesielle karer. Som hadde peil på å fly, og ikke brydde seg så mye om annet.
                                Husker alle var happy når vi hadde de som daghavende på vakt.
                                Artillerymen believe the world consist of two types of people; other Artillerymen and targets

                                Kommentér


                                • #17
                                  flymas og spikk, spikk...

                                  Hva ph veit vel jeg om fly med propeller etter WW II, vel !

                                  Det som ikke har rød stjerne på sia og ligger i siktet, er uvesentlig i min sfære ;-D

                                  Det jeg dóg derimot er noget sikker på er at "brothers" er om Lt. Winters' eskapader fra Currahee til Rhinen og "soldiers" fra Sentral-Asia.

                                  Så det så !

                                  Diskutteres titler mere med meg nå, krever jeg å få "ordkampen" under Dag 3 i Nijmegen !
                                  Shaking the ground with the force of a thousand guns

                                  Kommentér


                                  • #18
                                    Må ikke blande Band of Brothers og We Were Soldiers! Førstnevnte er bedre etter min mening. Jeg synes sistnevnte blir tilsmusseet av alt det pompøse heltefokuset. Synd, trist, leit at Gibson skal holde på sånn.

                                    Kommentér


                                    • #19
                                      Tror alt båtmannskap i SHV-I har et par flytimer etterhvert. Sikkert en del av "lasten" i form av Bording og KYP også. :P

                                      Kommentér


                                      • #20
                                        Åh, er vi på båt nå ??

                                        Det sies etter et feltrykte fra den tid Kongeriket testet Stridsbåt 90 at det kom et nødanrop uti Vestfjorden en typisk vinterdag med hvite topper på "bårann", dvs lavt skydekke og du ser ikke Lofoten fra Bodø.

                                        Well, våre venner hos svabergindianerne ville teste fartøy og seg selv og la ivei utover fjorden. I t.d store bølger, med sitt testfartøy i hende - hva slags folk ville de være om de ikke rykket folk i nød en unnsetning !

                                        Well, historien vil ha det til at et fartøy som gjør 40 knop og er såpass lett og lite som S-90 er, fløy fra en bølgetopp... men ikke helt over til neste bølgetopp ;

                                        De gikk inn i neste bølge og fikk begge ruter i front bokstavelig talt i fanget.

                                        Men de ankom da havarist og fikk jobba som de hadde planlagt, noe våtere enn da be satte kurs dit. Så ble det landlov mens fartøy hadde teknikere på besøk.

                                        Noen som kan verifisere denne !??
                                        Shaking the ground with the force of a thousand guns

                                        Kommentér


                                        • #21
                                          Kan ikke verifisere, men det er nok god grunn til at Norge bruker en versjon mer tilpasset grisevær enn det svenskene gjør.

                                          Vet at de norske overlever svært mye hopp og sprett, men diverse kostbart påmontert utstyr som for eksempel HF-antenne har det med å bli ødelagt hvis man ikke avpasser farten etter forholdene.
                                          meh

                                          Kommentér


                                          • #22
                                            Re: Åh, er vi på båt nå ??

                                            Opprinnelig skrevet av Gehenna
                                            Det sies etter et feltrykte fra den tid Kongeriket testet Stridsbåt 90 at det kom et nødanrop uti Vestfjorden en typisk vinterdag med hvite topper på "bårann", dvs lavt skydekke og du ser ikke Lofoten fra Bodø.

                                            Well, våre venner hos svabergindianerne ville teste fartøy og seg selv og la ivei utover fjorden. I t.d store bølger, med sitt testfartøy i hende - hva slags folk ville de være om de ikke rykket folk i nød en unnsetning !

                                            Well, historien vil ha det til at et fartøy som gjør 40 knop og er såpass lett og lite som S-90 er, fløy fra en bølgetopp... men ikke helt over til neste bølgetopp ;

                                            De gikk inn i neste bølge og fikk begge ruter i front bokstavelig talt i fanget.

                                            Men de ankom da havarist og fikk jobba som de hadde planlagt, noe våtere enn da be satte kurs dit. Så ble det landlov mens fartøy hadde teknikere på besøk.

                                            Noen som kan verifisere denne !??
                                            Ehh..(kremt!) Er ikke dette et Luftforum? :-)

                                            Kommentér


                                            • #23
                                              Well, historien vil ha det til at et fartøy som gjør 40 knop og er såpass lett og lite som S-90 er, fløy fra en bølgetopp... men ikke helt over til neste bølgetopp ;
                                              Nuff said, hehe
                                              In the age of information, ignorance is a choice.

                                              Kommentér


                                              • #24
                                                Har pratet med en fhv. NK S90N, han sier at også de norske båtene kan få slått inn rutene hvis man treffer vannet godt nok og at de ble advart mot dette på grunn av en episode som hadde inntruffet da S90 var nytt i Norge, da kan det vel tenkes at det referes til samme sak.
                                                meh

                                                Kommentér


                                                • #25
                                                  Sjø i Luft

                                                  Yepp, detta er luftwaffelforumet.

                                                  Og når folk da begir seg i diskusjoner om Landfartøy og deres flyveevner så tok jeg opp en sak fra gammelt av.

                                                  Så klokt som det er sagt, nuff said ;-D
                                                  Shaking the ground with the force of a thousand guns

                                                  Kommentér


                                                  • #26
                                                    Noen som har vært ute å flydd i det siste?

                                                    Nå snakker jeg ikke om båter som hopper på bølger eller biler i fritt fall men;

                                                    "A power-driven, heavier-than-air aircraft, deriving its lift in flight chiefly from aerodynamic reactions on surfaces witch remain fixed under a given conditions of flight"

                                                    Kommentér


                                                    • #27
                                                      For de av dere som ikke kom inn på LFS. Postet denne tidligere, uten videre respons. Jeg personlig synes det er en av de beste oppfinnelsene noensinne, og fortjener å bli postet på så mange steder som overhodet mulig.
                                                      http://break.com/index/girl_tries_the_h ... gshot.html

                                                      Kommentér


                                                      • #28
                                                        Har ikke flydd nei, men fikk audiens i hangaren til 331 skv i dag. Fikk grundig gjennomgang av pilotene og sitte cockpit og kose seg. Er happy, jeg
                                                        We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

                                                        Kommentér


                                                        • #29
                                                          Opprinnelig skrevet av flyboy
                                                          Noen som har vært ute å flydd i det siste?

                                                          Nå snakker jeg ikke om båter som hopper på bølger eller biler i fritt fall men;

                                                          "A power-driven, heavier-than-air aircraft, deriving its lift in flight chiefly from aerodynamic reactions on surfaces witch remain fixed under a given conditions of flight"
                                                          Ikke siden tidlig desember (seilfly). Får håpe det blir på'n igjen innen noen uker. Og får virkelig håpe at NAC/UiTø får klargjort opplegget sitt snart.

                                                          Kommentér

                                                          Donasjoner

                                                          Collapse
                                                          Working...
                                                          X