Kunngjøring
Collapse
No announcement yet.
Tåler SAS Braathens flere streiker?
Collapse
Annonse før emne
Collapse
X
-
Snakket forøvrig med en x dame av meg her forleden som har vært cabin Attended-nå purser og bare så vidt over 50 og hun bare håpet på å kunne gå av i løpet av en 5 års periode var så sliten sa hun og arbeidsklimaet var ifølge xen slitsomt ,elendig osv ,men oppe i dette må jeg nevne at hun også har ca 500,000 i året ,men bevares unner jeg hun lønna ,selv om jeg i min jobb måtte jobbe 360 timer overtid på en lønn på ca 420.000.Men nå det er nevnnt så stortrives jeg i min jobb og står gjerne til 66 så sant legenenemda godkjenner meg =)
-
Jeg synes det er en trist historie å se hva SaS er redusert til nå både hva personellpolitikk angår ,rutenett samt rennomee,det er ikke så mange tiår siden dette selskap ble valgt til Airline of the year ,og i tidligere år var selskapet pioner på mange fronter som :først over Nordpolen og videre stadig utvidelse av rutenettet var temmelig globale på dette området ,dyktige folk som Bernt Balchen,Riise Larsen satt i styret,videre var dem langt fremme på forskning-Flymetrologitjenste for transatlantiske flyvninger gode rådskomiter som var sammensatt av metrologer og piloter.
Leave a comment:
-
På'n igjen:
http://e24.no/boers-og-finans/article1790655.ece
Problemene rir SAS (SAS-NOK) som en mare.
Mandag meldte de kabinansatte i organisert i fagforeningen HTF i Sverige om streik fra 25. mai.
Onsdag svarer SAS-ledelsen med lockout allerede fra 28. mai for de HTF-organiserte som omfattes av streiken. Den tøffe linjen i arbeidskonflikter blir dermed opprettholdt.
Leave a comment:
-
For all del, dette er nok noe som er mye enklere å akseptere for oss som reiser i jobb og ikke privat. Privat reiser jeg Norwegian så sant det er mulig, men som du selv sier, monopolet ødelegger ofte dette. Heldigvis skal norwegian igjen inn på den strekningen jeg reiser mest privat nå i løpet av året.
Leave a comment:
-
Greia er bare det at NSB Komfort koster 75,- ekstra uansett hvor lang strekning. Skal jeg sitte på toget i 5-6 timer synes jeg det er helt greit å betale litt over ti kroner i timen for å få litt bedre plass (er som oftest mindre folk på Komfort) og strømuttak så jeg får brukt pc'en mer enn 2-3 timer.
Det blir noe annet når en Norwegian-billett koster 3-4-500 kroner hver vei mens en SAS-billett koster det tredobbelte. Jeg flyr konsekvent ikke SAS der det kan unngås, men dessverre har de monopol på enkelte strekninger innenlands. Om jeg skal sitte på flyet i to timer er det helt uaktuelt å betale noe som helst for et par tørre brødskiver og en boks brus..
Greia er som sagt hvor mye ekstra det koster. Når det er snakk om et påslag som er så ubetydelig i forhold til billettprisen som NSB Komfort er det helt greit, ikke når billettprisen tredobles. Dyrere flybilletter betyr dårlige tider for oss som liker å reise privat og ikke reiser i jobben med noen arbeidsgiver som betaler det det koster "no matter what"..
Leave a comment:
-
Dette har sammenheng med den veldig gode økonomien generelt som gjør at selskaper også blir mindre prisbevisste og også det at folk er blitt mer villige til å betale litt ekstra for ekstra service. Et godt eksempel er NSB's comfortklasse. Kjempesuksess, hvor de tar litt ekstra for ting som koster dem ingen verdens ting.
Leave a comment:
-
Nå er visst krisen over i Sas ,og folk er visst ikke så opptatt av det å få billige flybiletter lengre ble det nevnnt igår på dagsrevyen og en er tilbake til tida med utdeling av gratis smørbrød og kaffe=) pluss lansering av en ny buisness klasse.
Leave a comment:
-
Guest repliedTipper at de strakk seg ganske langt i forhandlingene for å unngå å få samme stempel som SAS...
Leave a comment:
-
Opprinnelig skrevet av BravoTwoZeroSit. rap fra Ålesund og omegn.
Før hadde vi alternativet ColorAir, resultat SAS skrudde ned prisene for å konkurere. ColorAir ble en flop. Så kom Norwegian på banen, varte ca. 1 år. SAS skrudde ned prisene, Norwegian klarte ikke å konkurere, SAS sto igjenn som "vinner". SAS lovte at prisene ikke skulle økes dramatisk, kort tid etterpå økte prisene da de hadde "store underskudd".
Så lenge SAS har monopol, betaler du mye for lite. Når du får en konkurent på banen, er folk "lojale" mot det selskapet de alltid har brukt, og konkurenten klarer ikke å opprettholde tilbudet over tid og må legge ned.
Leave a comment:
-
Sit. rap fra Ålesund og omegn.
Før hadde vi alternativet ColorAir, resultat SAS skrudde ned prisene for å konkurere. ColorAir ble en flop. Så kom Norwegian på banen, varte ca. 1 år. SAS skrudde ned prisene, Norwegian klarte ikke å konkurere, SAS sto igjenn som "vinner". SAS lovte at prisene ikke skulle økes dramatisk, kort tid etterpå økte prisene da de hadde "store underskudd".
Så lenge SAS har monopol, betaler du mye for lite. Når du får en konkurent på banen, er folk "lojale" mot det selskapet de alltid har brukt, og konkurenten klarer ikke å opprettholde tilbudet over tid og må legge ned.
Leave a comment:
-
Opprinnelig skrevet av gigolo82Blir ikke billettene enda dyrere hos SAS til Island, hvis Icelandair skulle blitt kjøpt opp?
Tja, om SAS har monopol fra Norge, og vil tjene penger så..
Leave a comment:
-
Fryktelig frustrerende for gutta og jentene i Bardufoss / Skjold / Setermoen som har belaget seg på å fly fra BDU. Som kjent er det kun SAS som flyr derfra. Kjedelig å måtte busse i 1,5 timer til Tromsø for en flight som varer ca. like lenge - om de i det hele tatt får plass hos andre selskaper.
Jeg flyr av prinsipp ikke med SAS lenger, de har lagt beslag på et uhorvelig antall timer jeg aldri får tilbake igjen.
Sa forsvaret opp kontrakten med SAS etter forrige streik?
Leave a comment:
-
Guest repliedBlir ikke billettene enda dyrere hos SAS til Island, hvis Icelandair skulle blitt kjøpt opp?
Leave a comment:
-
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article888477.ece
SAS opplyser at det ikke er snakk om konkrete forhandlinger med Icelandairs storaksjonær FL Group, men selskapet avviser heller ikke at Icelandair kan være av interesse.
Leave a comment:
-
Guest repliedHar du link til den Infanterist? Jeg blei litt nysgjerrig nå
Leave a comment:
-
Ops ja ,og samtidig vil dem ekspandere videre ser at dem tenker på å kjøpe Iceland air ,og da er det vel duket for nye personell konflikter .
Leave a comment:
-
-
Jeg veit ihvertfall det at jeg takker nei til SAS i fremtiden.. - Klarer meg fint uten.. selvom jeg kanskje må ta toget..
Leave a comment:
-
Kommer vel flere streiker etter hvert som lønnsforhandlingene kommer.
Var en liste på Dagbladet over kommende lønnsforhandlinger i BRAASTANS
Leave a comment:
-
Opprinnelig skrevet av adminIflg Nrk Alltid Nyheter setter SAS ned priser på tre millioner billetter etter påske for å bli oppfattet som et lavprisselskap.
Leave a comment:
-
Iflg Nrk Alltid Nyheter setter SAS ned priser på tre millioner billetter etter påske for å bli oppfattet som et lavprisselskap.
Leave a comment:
-
Opprinnelig skrevet av adminOpprinnelig skrevet av vaskebjSAS suger.. Nå har jeg sitti på den fordømte flyplassen her i snart 26 timer.. Jeg slår noen i hjæl snart..
Hadde det ikke vært for vimenn, og combat & survival så hadde jeg flydd på veggen. Jajja.. Kos dere i ferien folkens.. Selv blir det ferie på gardermoen..heheh.
Dere får unnskylde meg, jeg skal gå å kreve middag på sas sin regning nå! - kos dere videre ikveld
Leave a comment:
-
Opprinnelig skrevet av vaskebjSAS suger.. Nå har jeg sitti på den fordømte flyplassen her i snart 26 timer.. Jeg slår noen i hjæl snart..
Hadde det ikke vært for vimenn, og combat & survival så hadde jeg flydd på veggen. Jajja.. Kos dere i ferien folkens.. Selv blir det ferie på gardermoen..
Leave a comment:
-
SAS suger.. Nå har jeg sitti på den fordømte flyplassen her i snart 26 timer.. Jeg slår noen i hjæl snart..
Hadde det ikke vært for vimenn, og combat & survival så hadde jeg flydd på veggen. Jajja.. Kos dere i ferien folkens.. Selv blir det ferie på gardermoen..
Leave a comment:
-
de det er synd i er jo alle dem som ikke kommer seg hjem på påskeperm. I tillegg står jo lassevis med folk på vei på ferie. SAS/Br. skyter seg jo i begge føttene; nå rammer de vanlige folk, i en ferie/høytid, det kan ikke ende bra.
Jeg skal selv hjem på påskeferie, fikk heldigvis hoppa over på en av widerøe sine fly. Håper virkelig de får ordnet opp med de ansatte snart, ellers må jo disse stakkars ansatte ta med seg lønnskravene i køen på aetat når selskapet tipper over.
Så forresten en bra melding som kom inn på tabloid nå nettopp:
"SAS Braathens nye slagord: SAS Braathens - når du ikke skal noen steder"
Leave a comment:
-
Sikkerheten må jo ha første pri som du sier infanterist, det er ingen ting å gå på der. Men tror nok ikke f.eks at Norvegian er noe dårligere enn SAS B på det området.
Og som "daglig" togpendler med NSB, så skal jeg ikke gå videre med det temaet, det er ikke bra for helsa, men tilliten min til NSB er ikke mye å skryte av, men de har jo monopol så det er lite å få gjort. Dyrt og dårlig burde vært logoen deres. De skryter jo så mye om punktlighet, men lurer på hvilke linjer de togene går, det gjelder desverre ikke de avgangene jeg bruker. Fortsetter det sånn blir vil vel snart avkrevd husleie på Oslo S siden vi er så mye der.
Leave a comment:
-
ikke synd på oss andre forummedlemmer som blir rammet da?hadde noe fete toppturer i romsdalsalpene på listen jeg..
Leave a comment:
Leave a comment: