Milforum

Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Kondisjon - Generell styrke før fgt

Collapse

Annonse før emne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trådstarter

    Kondisjon - Generell styrke før fgt

    Heisann! Jeg har startet å jogge annenhver dag, for å forbedre kondisen og har også startet å tatt noen armhevinger annenhver kveld. Det jeg lurer på er, har dere noen tips for kondisjonstrening og eventuelt for trening på "forsvarets baseøvelser" som kan "fremskynde" prosessen litt? Leter rett og slett etter ett program eller noe slikt som kan hjelpe meg å sette mål!

    Til nå jogger jeg bare så lenge/så tungt så jeg klarer, og kjører samme taktikk på armhevingene.

    Har lest litt om 4x4 intervaller og vurderer dette sterkt 1-2 ganger i uka.
    Lignende tråder

  • #2
    Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

    Jeg anbefaler deg å se her:
    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Kommentér


    • #3
      Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

      Eller se på denne:
      >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<

      Når det gjelder push ups , hang ups, pull ups så er Google din beste venn for å øke


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Kommentér


      • #4
        Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

        Jeg har hatt god effekt av å følge programmet til løplabbet som ligger her >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<< . Det er beregnet til 3 ganger i uken. Jeg er også fan av 4x4 så bytter litt på.

        Kommentér


        • #5
          Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

          Tips fra Forsvaret:
          >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Kommentér


          • #6
            Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

            Tips til å sette seg mål:

            Tenk at mål og delmålene du setter for deg selv skal være målbart, det vil si feks. et vist antall kg i benk eller xx minutter på 3.000m. Da kan du kjøre tester underveis og se sånn ca hvordan du ligger an.

            Mitt beste tips som tidligere basketspiller og gikk bla. 3 år på idrettslinja på videregående (et tips som jeg er ræva på å følge sjøl, men som jeg vet at fungerer fordi jeg har sett det når jeg har tatt meg sammen i perioder) er å lage seg en plan, og gjerne bryte denne ned til hva du skal gjøre hver uke. På den måten så har du satt opp at "torsdag trene intervall 4x4 etterfulgt av styrke" feks., og da utgår både kino med dama eller øl med gutta den dagen. Du har nemlig både et mål og en plan, og da blir det med en gang mye lettere å ta de "tunge" øktene fremfor å velge enkle snarveier som pils&fotball fremfor trening (nå snakker jeg om meg).

            Masse lykke til

            Kommentér

            • Trådstarter

              #7
              Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

              Hadde vært greit med ett enkelt program, som ikke er altfor vanskelig å sette seg inn i, takker for alle svar!

              Kommentér

              • Trådstarter

                #8
                Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

                Tror dere dette vil ha noen effekt? Kombinert med turgåing(med sekk)?

                Kommentér

                • Trådstarter

                  #9
                  Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

                  Glemte å legge til link på den siste der...

                  >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<

                  Kommentér


                  • #10
                    Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

                    Opprinnelig skrevet av Bjorhusdal Vis post
                    Glemte å legge til link på den siste der...

                    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<
                    Skal se på den nå. Men har akuratt laget en av samling av treningsplaner av forsvaret.


                    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker, Trykk her for å bli medlem av Milforum <<<<<

                    Kommentér


                    • #11
                      Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

                      Tror den du posta er vel grei Viktigste er at du klarer uke etter uke å pushe på.
                      Velg en plan du har tro på, vis du ikke har tro på den har den ingen nytte

                      Kommentér

                      • Trådstarter

                        #12
                        Sv: Kondisjon - Generell styrke før fgt

                        Opprinnelig skrevet av Gammlingen Vis post
                        Tror den du posta er vel grei Viktigste er at du klarer uke etter uke å pushe på.
                        Velg en plan du har tro på, vis du ikke har tro på den har den ingen nytte
                        Skjønner, takk for tipsene! Gledes til FGT!

                        Kommentér

                        Working...
                        X
                        Besøksstatistikk