Milforum

Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tips til treningsfokus og opplegg

Collapse

Annonse før emne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trådstarter

    Tips til treningsfokus og opplegg

    Hei, jeg er en gutt født i 92 som ønsker å prøve meg på fallskjermjeger 12, da jeg ser på det som en god erfaring og noe jeg kan ta med meg videre. Evnt. om jeg trives veldig godt i troppen bli yrkessoldat.

    Jeg har kommet litt tregt igang med treningen og vurderer om jeg er for seint ute eller om det fortsatt er mulighet til å komme meg opp på respektabelt nivå. Jeg kommer uansett til å prøve meg på opptaket for å se hvor hardt det er, men hadde vært aller morsomst om jeg kom meg inn i troppen.

    Testresultater:
    -Pushups: 45
    -Hangups: 12
    -Situps (60sek uten festa bein, 90 grader med tilsyn): 71
    -Benk 97,5 kg (har vel ingenting å si iforhold til opptak og er ikke akkurat en pers å skryte av :P )
    -3000m: 12,03 min
    -10 000m: 52 min

    Fysikk: (tok det i tilfelle det kan være av interesse)
    Vekt: 90-93kg
    Høyde: 195

    Har gått en del med sekk og liker generelt turer i skogen med blant anna jakting.

    Jeg lurer på i den forbindelse om det er noen her på forumet som har noen tips til hva jeg burde fokusere/bli bedre på utifra testresultater?
    Skjønner at det kan være vanskelig å si, men alle tips til treningsopplegg eller fokus tas imot med takk.

    Er det også noen som veit om ett bra sekketreningsprogram? Ettersom jeg har forstått er det alfa omega med god sekkekondis (om det kan kalles det).
    Lignende tråder

  • #2
    Re: Tips til treningsfokus og opplegg

    Hei og velkommen til forumet!
    Imponerende tall må jeg si!

    Last ned PDFen "Forberedende trening til Kystjegerkurs" på denne linken:
    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker <<<<<, [TRYKK HER FOR Å BLI MEDLEM AV MILFORUM]
    Masse gode råd og tips'n'triks som er gode å ha før et jegeropptak!

    Sekketrening? Noen tips om trening og økning i vekt fra nijmegenmarsjen.info:
    >>>>> Bare registrerte brukere kan se lenker <<<<<, [TRYKK HER FOR Å BLI MEDLEM AV MILFORUM]

    Kommentér


    • #3
      Mitt tips: Gå med sekk, gå med sekk, gå med sekk, og gå litt til med sekk.
      Jobb med kondisjonen enda mer og prøv å komme ned på rundt en 10 min på 3000m, og om du klarer, under dette også.
      Fortsett å jobbe med styrken også selvfølgelig. Det kan være meget lurt å være vandt med å stå i en halv evighet i ferdigstilling også...

      Jo bedre utgangspunkt du har fysisk, jo lenger tid tar det før det begynner å tære på psyken.
      På et slikt opptak er uansett psyken langt viktigere en hvordan fysikken din er. Man må VILLE klare det. Vil man ikke nok, ryker man fort ut.

      Kommentér

      Working...
      X
      Besøksstatistikk