Milforum

Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Muskelvekst av armhevinger?

Collapse

Annonse før emne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trådstarter

    Muskelvekst av armhevinger?

    Hei!

    Vil du kunne å få bra muskler ved å trene masse armhevinger/kroppshevinger?

    Hvor mange ganger i uken burde jeg trene disse?

    På forhånd takk for svar!
    Lignende tråder

  • #2
    Re: Muskelvekst av armhevinger?

    Opprinnelig skrevet av Scouser
    Hei!

    Vil du kunne å få bra muskler ved å trene masse armhevinger/kroppshevinger?

    Hvor mange ganger i uken burde jeg trene disse?

    På forhånd takk for svar!
    Hva mener du med bra muskler? Mener du med tanke til opptak eller til stranda? Begge er jo rundt hjørne ; )
    Det vil uansett ikke være nok/bra for muskulaturen å trene det samme dag inn og dag ut med de samme øvelsene da de blir vant til den samme stimulusen og etterhvert ingen framgang. Over alt så tenk kvalitet istedenfor kvantitet. Det er bortkastet å trene utrolige lang økter når teknikken er feil eller halvveis og overskrider 1 1/2 time. Du kan ha en bra økt på 30 min også hvis du er effektiv. Men generelt så kan mann si at skal du trene styrke med tanke på opptak så er det alfa og omega å trene slik du blir testet i feks. situps, pushups, hangups, 3000 ol. Ved å trene med vekter ved siden av vil du stimulere mere av muskelen eller andre muskelgrupper rundt den aktuelle muskelen. Dette vil medføre økt styrke og at du tar flere repetisjoner. Styrketr. bør ikke vare i mer enn max 1 1/2 time for alt over det er overtrening (kvalitet framfor kvantitet). Styrketrening 3 ganger i uken er greit hvis du er i begynnerfasen. Dette må du tilpasse hvis du også driver med jogging/fotball da kroppen trenger hvile for å vokse. Jeg personlig tar styrkedelen (hangups, situps og pushups, men ikke vekter) etter joggeturen på ca. en time da kroppen er varm og jeg er gira. Styrketrening med vekter tar jeg andre dager, men nå trener jeg ca. 5-6 dager i uken så jeg må skvise litt mere inn i løpedelen hvis det skal gå. Og for at jeg skal få litt variasjon så trener jeg kampsport, og klatrer innendørs en gang i uken.
    Tenk litt på saken og lag en ukeplan så blir det litt lettere.
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

    Kommentér


    • #3
      Re: Muskelvekst av armhevinger?

      Opprinnelig skrevet av No fear
      Opprinnelig skrevet av Scouser
      Hei!

      Vil du kunne å få bra muskler ved å trene masse armhevinger/kroppshevinger?

      Hvor mange ganger i uken burde jeg trene disse?

      På forhånd takk for svar!
      Hva mener du med bra muskler? Mener du med tanke til opptak eller til stranda? Begge er jo rundt hjørne ; )
      Det vil uansett ikke være nok/bra for muskulaturen å trene det samme dag inn og dag ut med de samme øvelsene da de blir vant til den samme stimulusen og etterhvert ingen framgang. Over alt så tenk kvalitet istedenfor kvantitet. Det er bortkastet å trene utrolige lang økter når teknikken er feil eller halvveis og overskrider 1 1/2 time. Du kan ha en bra økt på 30 min også hvis du er effektiv. Men generelt så kan mann si at skal du trene styrke med tanke på opptak så er det alfa og omega å trene slik du blir testet i feks. situps, pushups, hangups, 3000 ol. Ved å trene med vekter ved siden av vil du stimulere mere av muskelen eller andre muskelgrupper rundt den aktuelle muskelen. Dette vil medføre økt styrke og at du tar flere repetisjoner. Styrketr. bør ikke vare i mer enn max 1 1/2 time for alt over det er overtrening (kvalitet framfor kvantitet). Styrketrening 3 ganger i uken er greit hvis du er i begynnerfasen. Dette må du tilpasse hvis du også driver med jogging/fotball da kroppen trenger hvile for å vokse. Jeg personlig tar styrkedelen (hangups, situps og pushups, men ikke vekter) etter joggeturen på ca. en time da kroppen er varm og jeg er gira. Styrketrening med vekter tar jeg andre dager, men nå trener jeg ca. 5-6 dager i uken så jeg må skvise litt mere inn i løpedelen hvis det skal gå. Og for at jeg skal få litt variasjon så trener jeg kampsport, svømmer og klatrer innendørs en gang i uken.
      Tenk litt på saken og lag en ukeplan så blir det litt lettere.
      Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

      Kommentér


      • #4
        Re: Muskelvekst av armhevinger?

        Opprinnelig skrevet av Scouser
        Hei!

        Vil du kunne å få bra muskler ved å trene masse armhevinger/kroppshevinger?

        Hvor mange ganger i uken burde jeg trene disse?

        På forhånd takk for svar!
        Mitt forslag er at du trener når du ikke er stiv og støl, dvs etter at du har fått nok hvile. Ikke unormalt med 48 timer, kanskje mer hvis du er utrent eller har belastet deg hardt.

        Sørg for at du er varm, det er med på å forhindre skader og tøy ut etter treningen.

        Du vil ikke få strandmuskler (som No Fear nevner), men du vil bli sprek som bare det alikevel. Strandmuskler er typisk få repetisjoner med høyere belastning. I militær sammenheng er kroppsvekt ideelt.

        Kommentér


        • #5
          vil man ikke få strandmuskler om man varierer øvelser? bred v.s. smal armhevning o.s.v

          Personlig har jeg merket at jeg har fått større armer av kroppshevnigner enn av biceps curl. kanskje jeg bare har trent feil.

          Kommentér


          • #6
            Nå har jeg kjørt et treningsprogram som, for det meste, baserer seg på basisøvelser av typen Pushups, situps, kroppsheving, dips osv. Har fulgt dette programmet i snart 5 mnd og har merket en klar økning i masse rundt armene og ikke minst brystmusklene.

            Kombinasjonen riktig kosthold, trening, hvile og god treningspartner er Alfa Omega!
            In canis veritas

            Kommentér


            • #7
              Opprinnelig skrevet av murre
              Nå har jeg kjørt et treningsprogram som, for det meste, baserer seg på basisøvelser av typen Pushups, situps, kroppsheving, dips osv.
              MJK-programmet eller noe annet?
              Jeg følger en religion og MJK-programmet er min bibel

              Kommentér


              • #8
                Opprinnelig skrevet av Hallingen
                MJK-programmet eller noe annet?
                Neida, får god hjelp fra min herre Henriksen hos HOU Den karen har skreddersydd og endret programmet mitt etter progresjonen min!
                In canis veritas

                Kommentér


                • #9
                  Opprinnelig skrevet av Hallingen
                  Jeg følger en religion og MJK-programmet er min bibel
                  Jeg hadde vurdert å konvertere til noe annet hvis jeg var deg :P

                  Kommentér


                  • #10
                    Var vel ikke jeg som skreiv det men.....
                    In canis veritas

                    Kommentér

                    • Trådstarter

                      #11
                      Når jeg trener med vekter, har jeg 3 forskjellige øvelser for bryst: Benkpress, flatbenk med manualer, skrå benk med manualer. Alle disse trener jeg på samme dag, 2 ganger i uken. Er dette nødvendig, eller kan jeg kvitte meg med noen øvelser?

                      Kommentér


                      • #12
                        Hvis du har holdt på med den i mer enn 2 mnd. så bør du bytte øvelse eller bruke stang der du brukte hantler før bare musklene får litt variasjon. Men trener du bare brystmusklene med vekter? Hva med ryggen?
                        Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

                        Kommentér

                        • Trådstarter

                          #13
                          Trener selvsagt rygg også. I tillegg armer og mage. Burde kanskje trene litt mer ben.... Til nå så så har jeg trent ben helst gjennom jogging.

                          Kommentér


                          • #14
                            Opprinnelig skrevet av murre
                            Var vel ikke jeg som skreiv det men.....
                            Nei, ble en feil quote der ja. Var vel en quote i quote først. Og jeg fjernet feil :P sorry mac

                            Kommentér


                            • #15
                              Scouser: En glimrende måte å trene beina på er jo å gå med (tung) sekk i vanskelig terreng. Husk å ikke starte med for tung sekk og bruk joggesko(/demping).

                              Kommentér


                              • #16
                                Øk dine anabole nivåer med mat

                                http://www.iform.no/pub/art.php?id=326
                                Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

                                Kommentér

                                Working...
                                X