Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

TU Forsvar: – Historisk: Kampfly fra fire forsvarsgrener på samme dekk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trådstarter

    TU Forsvar: – Historisk: Kampfly fra fire forsvarsgrener på samme dekk

    – Historisk: Kampfly fra fire forsvarsgrener på samme dekk



    > LOGG INN FOR Å SE LENKER <, [TRYKK HER FOR Å BLI MEDLEM AV MILFORUM]
    Ytringsfrihet, informasjonsfrihet og trykkefrihet er grunnelementer i et demokrati. En fri, uavhengig presse er blant de viktigste institusjoner i demokratiske samfunn.
    Lignende tråder

  • #2
    Er ikke dette en litt sær måte å bruke ordet "forsvarsgrener" på? Jeg teller to forsvarsgrener fra tre land.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.

    Kommentér


    • #3
      Og så jeg som et øyeblikk trodde at HV hadde fått kampfly.
      Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

      Kommentér


      • #4
        Det ville nok isåfall vært F-5, med planlagt ombevæpning til F16 i 2025

        Kommentér


        • #5
          Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
          Og så jeg som et øyeblikk trodde at HV hadde fått kampfly.
          Cyber er vel mer sannsynlig.
          "Gjør Ret, Frygt Intet"

          Kommentér


          • #6
            Opprinnelig skrevet av Sofakriger Vis post

            Cyber er vel mer sannsynlig.
            Microsoft Flight Simulator?
            All animals are equal, but some animals are more equal than others.

            Kommentér


            • #7
              Hva er det italienske argumentet for å ha F35B både i luft og sjø?
              Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

              Kommentér


              • #8
                RAF og Royal Navy har jo også det (kun B-variant), og de samarbeider meget tett (blandet mannskap i skvadronene).
                At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

                Kommentér


                • #9
                  Jo, men de skal jo ikke ha F35A, som det italienske luftforsvaret også har.
                  Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

                  Kommentér


                  • #10
                    Opprinnelig skrevet av MWD Vis post
                    Hva er det italienske argumentet for å ha F35B både i luft og sjø?
                    Etter sigende vil luftforsvaret ha B-varianten for å ha muligheten til å fly fra små flystriper under ev. utenlandsoperasjoner, slik Harrier var ment for i sin tid, og slik USMC benytter sine Harrier i dag. I tillegg får de jo selvfølgelig stordriftsfordelen sammen med marinen sine maskiner, men så vidt jeg vet skal ikke disse driftes i én felles avdeling slik britene gjør det (og gjorde, med stor suksess, med Harrier de siste ti årene de var i drift). Det har sågar visstnok vært intern krangling mellom de to grenene om hvem som får maskinene først, da marinens Harriere begynner å dra på årene.

                    "Whoever reads history with a mind free from prejudice cannot fail to arrive at a conviction that of all military virtues, energy in the conduct of operations has always contributed the most to the glory and success of arms"

                    Kommentér


                    • #11
                      Opprinnelig skrevet av Eisenhower Vis post

                      Etter sigende vil luftforsvaret ha B-varianten for å ha muligheten til å fly fra små flystriper under ev. utenlandsoperasjoner, slik Harrier var ment for i sin tid, og slik USMC benytter sine Harrier i dag. I tillegg får de jo selvfølgelig stordriftsfordelen sammen med marinen sine maskiner, men så vidt jeg vet skal ikke disse driftes i én felles avdeling slik britene gjør det (og gjorde, med stor suksess, med Harrier de siste ti årene de var i drift). Det har sågar visstnok vært intern krangling mellom de to grenene om hvem som får maskinene først, da marinens Harriere begynner å dra på årene.
                      Heller ikke å glemme at de senker enhetskostnadene ved å doble antallet bestilte B-modeller, og de kan strekke leveringen over tid og således kunne supplere tap fra spesielt marinehold.

                      Så godt som alle Italienske F-35 produseres i Italia, fordi de har koblet industripolitikk, distriktspolitikk og forsvarspolitikk så tett at man ikke kan se forskjell.
                      Død ved Kølle!
                      Bla bla... Hybrid warfare is easy

                      Kommentér

                      Heimevernet - historisk filmarkiv

                      Collapse

                      Working...
                      X