Milforum

Globalt toppbanner

Collapse

Liten reklamesnutt

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvordan forbedre prestasjonen i pakningsløp?

Collapse

Annonse før emne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trådstarter

    Hvordan forbedre prestasjonen i pakningsløp?

    Hei folkens!

    Testet meg på 7km pakningsløp (på landevei) m/22kg sekk i går. Tiden min ble 45:55.
    Har søkt kystjegeropptak og har lyst til å komme meg på under 44 min før opptaket.

    Føler at det skal være fult mulig, men er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan fremme prestasjonen i pakningsløp? Noen som har forbedret seg på dette før og har litt erfaring? Hva slags treningsmetoder tenker dere hadde vært lurt?

    Takker for svar på forhånd!
    Lignende tråder

  • #2
    Hei, trener selv til Artillerijeger opptak i august i år. Jeg testet for 1 måned siden 7km pakkningsløp med 22kg og endte på 40:32. Da løp/gikk jeg 17,5 runder på en løpebane (400m per runde) og ikke på en landevei.
    Taktikken min var å løpe 2 runder så gå 1 runde og sånn fortsatte jeg. Til slutt klarer du å løpe flere enn 2 runder før du blir sliten og trenger å gå igjen. Når jeg trener løper jeg veldig sjeldent med tung sekk da jeg har lest dette er veldig belastende for knær og ledd. Jeg har heller egne økter hvor jeg går med sekk og egne treninger hvor jeg løper.

    Kommentér


    • #3
      Løping med sekk er en veldig fin måte å få beinhinnebetennelse på,så ikke gjør det.
      Å gå i bratt terreng/vei med 10-12 kilo i sekken er det jeg gjør selv,og det fungerer bra.
      45 min på pakningsløpet er omtrent der jeg ligger selv på en klar dag,så du klarer helt sikkert å kommer deg ned på under 40 tallet med litt trening.
      When in doubt,empty your magazine.

      Kommentér

      • Trådstarter

        #4
        Opprinnelig skrevet av mailman Vis post
        Løping med sekk er en veldig fin måte å få beinhinnebetennelse på,så ikke gjør det.
        Å gå i bratt terreng/vei med 10-12 kilo i sekken er det jeg gjør selv,og det fungerer bra.
        45 min på pakningsløpet er omtrent der jeg ligger selv på en klar dag,så du klarer helt sikkert å kommer deg ned på under 40 tallet med litt trening.
        Det du sier at det vil være greit mulig å komme seg ned på under 40-tallet, høres jo ganske nice ut, men for meg høres det litt mye ut (5-6 minutters forbedring?). Er det nemlig slik at det er lett å forbedre seg på pakningsløp?

        Kommentér


        • #5
          Det er ikke noe vanskeligere enn å forbedre tiden det tar å løpe syv kilometer uten pakning.
          Vist du gjør som Mekk02 og kjører 7-10 km med løping uten sekk og lar fjellturer med 12-15 kilo sekk stå for andre delen,så er du der.
          Husk at KJK er langkjøring,så det er evnen og viljen til å gå den ekstra milen som får deg igjennom opptaket.
          When in doubt,empty your magazine.

          Kommentér

          • Trådstarter

            #6
            Opprinnelig skrevet av mailman Vis post
            Det er ikke noe vanskeligere enn å forbedre tiden det tar å løpe syv kilometer uten pakning.
            Vist du gjør som Mekk02 og kjører 7-10 km med løping uten sekk og lar fjellturer med 12-15 kilo sekk stå for andre delen,så er du der.
            Husk at KJK er langkjøring,så det er evnen og viljen til å gå den ekstra milen som får deg igjennom opptaket.
            Løper mye i løpet av uka, plus at jeg går jevnlig 3+ timers turer med 30kg (er ikke for tungt) sekk med greit tempo. Får vel fortsette med det, tenker jeg Det bør vel fungere godt på prestasjonen i pakningsløp.

            Kommentér

            Working...
            X
            Besøksstatistikk