Milforum

Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Treningsdagbok - kystjegeropptak 2021

Collapse

Annonse før emne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Hvordan gikk pakningsløpet forresten? Glemte å spørre om det.

    Kommentér

    • Trådstarter

      #62
      Opprinnelig skrevet av EyesOnThePrice Vis post

      Ligger godt over på alle fysiske krav og løpeformen er bra, så hovedfokuset er på å gå mye med sekk. Tenker også det kan være lurt å gå en del med kart og kompass også, men det har jeg ikke begynt med enda.
      Hvor ofte går du med sekk? Jeg håper at jeg gjør det "ofte nok" Hvor langt går du og hvor tung er sekken din vanligvis?

      Kommentér


      • #63
        Opprinnelig skrevet av SanderAK Vis post

        Hvor ofte går du med sekk? Jeg håper at jeg gjør det "ofte nok" Hvor langt går du og hvor tung er sekken din vanligvis?
        Prøver å gå to ganger i uka nå, med 20kg. Går som regel et par timer, men tenker å øke litt på lengden fremover på hvertfall en av turene.

        Kommentér

        • Trådstarter

          #64
          Opprinnelig skrevet av EyesOnThePrice Vis post
          Hvordan gikk pakningsløpet forresten? Glemte å spørre om det.
          Skal teste pakningsløp litt senere i dag, etter middag og slik. Skal selvfølgelig komme med en oppdatering på hvordan ting gikk i kveld

          Kommentér


          • #65
            Et tips fra sidelinjen her. Skal man trene på kart og kompass så har ofte de lokale orienteringsklubbene turorientering til en rimelig penge. Men kjøp også turkart i 1:50000 over området dere går i. Forsvarets kart er 1:50000, og turkartene er ganske like forsvarets kart. Når dere har kontroll på å gå til poster etter ledelinjer (stier, kraftgater, steingjerder etc), forsøk kompasskurs og andre mer direkte måter (følge høydekurver eller følge forsenkninger i terrenget) å finne frem på. Mulig det er noe stier å gå på i opptaket, men senere så blir stier ganske fy-fy.
            TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

            Kommentér

            • Trådstarter

              #66
              Søndag 04.04.2021

              Ålreit folkens! Da har jeg kommet hjem fra pakningsløp. Her er loggen for dagen:

              Før middag:

              Pull-ups: 2x8 reps (har økt repetisjoner), deretter 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 2 - 1 reps (pyramide)
              Push-ups: 4x22-30 godkjente reps
              Lateral raises: 3x20 reps
              Arnold press: 2x18-20 reps
              Sit-ups: 2x maks (2 min)

              Utover kvelden:

              Gjennomførte pakningsløp på landevei (asfalt) i ganske sterk motvind jevnt gjennom løpet (nøyaktig 22kg sekk).
              Tiden ble 45:55

              Vet ikke om jeg er så veldig fornøyd med resultatet, men er ikke kjempe skuffa.

              Synes dere at det er et greit resultat, eller? Er litt mindre enn 3 måneder igjen med trening, så jeg har tid til å forbedre meg litt

              Kommentér


              • #67
                Opprinnelig skrevet av SanderAK Vis post
                Søndag 04.04.2021

                Ålreit folkens! Da har jeg kommet hjem fra pakningsløp. Her er loggen for dagen:

                Før middag:

                Pull-ups: 2x8 reps (har økt repetisjoner), deretter 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 2 - 1 reps (pyramide)
                Push-ups: 4x22-30 godkjente reps
                Lateral raises: 3x20 reps
                Arnold press: 2x18-20 reps
                Sit-ups: 2x maks (2 min)

                Utover kvelden:

                Gjennomførte pakningsløp på landevei (asfalt) i ganske sterk motvind jevnt gjennom løpet (nøyaktig 22kg sekk).
                Tiden ble 45:55

                Vet ikke om jeg er så veldig fornøyd med resultatet, men er ikke kjempe skuffa.

                Synes dere at det er et greit resultat, eller? Er litt mindre enn 3 måneder igjen med trening, så jeg har tid til å forbedre meg litt
                Er jo bra det, godt innafor kravet og med bedre løpeforhold og mer trening så er du nok nærme 40 om ikke så lenge

                Kommentér

                • Trådstarter

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av EyesOnThePrice Vis post

                  Er jo bra det, godt innafor kravet og med bedre løpeforhold og mer trening så er du nok nærme 40 om ikke så lenge
                  Hmm, jeg vet ikke helt jeg.

                  Litt usikker på hvordan jeg forbedrer meg på det kravet.

                  Jeg har jo to marsjøkter i øka, og jeg tror kanskje at jeg skal bytte ut en av de med øping med litt lettere sekk + kjapp gåing.
                  Tror jeg kan forbedre meg ganske greit hvis jeg gjør det i 2 måneder.

                  Kommentér

                  • Trådstarter

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av EyesOnThePrice Vis post

                    Er jo bra det, godt innafor kravet og med bedre løpeforhold og mer trening så er du nok nærme 40 om ikke så lenge
                    Har du testet pakningsløp enda? Kan jeg spørre om hva du fikk?

                    Kommentér


                    • #70
                      Opprinnelig skrevet av SanderAK Vis post

                      Har du testet pakningsløp enda? Kan jeg spørre om hva du fikk?
                      Tenker å teste neste uke en gang, kan si ifra. Er veldig stor belastning å løpe med sekk, så man bør passe på underlaget. Ville ikke løpt så mye med sekk på asfalt f.eks.

                      Kommentér

                      • Trådstarter

                        #71
                        Mandag 05.04.2021

                        Ålreit, da var det en ny dag - mer trening!

                        Ble en god styrkeøkt i dag:

                        To runder:
                        Skull crushers - 18 reps
                        Close grip bench press (manualer) - 20 reps
                        Diamond push-ups - 20 reps
                        French press - 20 reps
                        (fokus på hypertrofi)

                        To runder:
                        Hammer curls (til utmattelse)
                        Chin-ups: 10 reps

                        + ekstra sett med hammer curls

                        Som dere legger merke til, er ikke antallet repetisjoner helt like hver gang jeg har denne økta, nemlig fordi jeg utvikler meg og tåler mer og det føles digg

                        MEN, før jeg startet selve økta, valgte jeg å teste meg på max pull-ups. Allerede før jeg startet og på første rep, følte jeg at kroppen var litt "slækk" og var ganske nervøs, men jeg klarte 16 repetisjoner Veldig fornøyd med det!

                        Tenker ikke det er altfor nødvendig å fokusere veldig mye på å forbedre meg her, men skal uansett fortsette med det jeg har gjort, også blir det spennende å se hvor mange repetisjoner jeg klarer på opptaket!

                        Kommentér

                        • Trådstarter

                          #72
                          Tirsdag 06.04.2021

                          Ble litt løpetrening i dag.

                          Går jo forresten idrettslinja, og siden det er hjemmeskole får vi økter hver uke som vi skal gjennomføre. Derfor gjennomførte jeg idag en økt som gikk ut på å løpe i 30-60 minutter mens du plukker søppel.
                          Ble faktisk en skikkelig bra økt. Var en god del oppoverbakker. Holdt på i 50 minutter og holdt en ganske grei fart gjennom hele økta

                          Det var alt for i dag. Over og ut!

                          Kommentér

                          • Trådstarter

                            #73
                            Noen andre her inne som har søkt kystjegeropptak? Vet at denne tråden er en treningsdagbok, men hadde vært artig å høre fra dere andre. Har ikke sett altfor mye aktivitet fra folk her på forumet som også har søkt kystjegeropptak

                            Kommentér

                            • Trådstarter

                              #74
                              Onsdag 07.04.2021

                              Før middag:

                              Gjennomførte et "Duatlon" (et triatlon uten svømming) der jeg sykla i 30 minutter og løp i 30 minutter.
                              Begynte med sykling, deretter løping. Tilbakela 12 km på syklinga og over 5,5 km på løpinga.
                              Var ikke slik at jeg skulle pushe meg skikkelig, men jeg holdt ihvertfall et godt og jevnt tempo - fornøyd med økta!

                              Utover kvelden:

                              Senere ble det litt styrketrening.

                              Pull-ups: 2x8 reps (har økt repetisjoner), deretter 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 2 - 1 reps (pyramide)
                              Push-ups: 4x22-30 godkjente reps
                              Lateral raises: 3x25 reps
                              Arnold press: 2x20 reps
                              Sit-ups: 2x maks (2 min)

                              (P.S: På pull-ups prøver jeg å ta så korte pauser som mulig, nemlig for å utvikle meg)

                              I morra blir det tur med sekk! Gleder meg

                              Kommentér


                              • #75
                                Opprinnelig skrevet av SanderAK Vis post
                                I morra blir det tur med sekk! Gleder meg
                                Det er veldig viktig at du trives med treningen og turene, da klarer man lettere å holde opp motivasjonen. Ta med kart og kompass om mulig, om ikke annet så for å følge litt med. Det er god mestringsfølelse å se at man får til å følge med på hvor man er. Å lese kart mens man er i bevegelse er også en treningssak, det er overraskende vanskelig å lese kart mens man går, jogger eller løper.
                                TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

                                Kommentér

                                • Trådstarter

                                  #76
                                  Torsdag 08.04.2021

                                  Ny dag, mer trening I dag ble det litt av hvert!

                                  Før middag:

                                  To runder:
                                  Skull crushers - 18 reps
                                  Close grip bench press (manualer) - 20 reps
                                  Diamond push-ups - 20 reps
                                  French press - 20 reps
                                  (fokus på hypertrofi)

                                  To runder:
                                  Hammer curls (til utmattelse)
                                  Chin-ups: 10 reps

                                  + ekstra sett med hammer curls

                                  Litt pause, deretter en 8 minutters "ab workout"

                                  Etter middag / utover kvelden:

                                  3,5 timers tur med 30 kg sekk i litt regn og vind. Fokuserte selvsagt å holde et greit tempo. Tok en drikkepause etter litt over 2 timer.

                                  I morgen tar jeg det litt rolig. Viktig det og

                                  Kommentér

                                  • Trådstarter

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av aquila Vis post

                                    Det er veldig viktig at du trives med treningen og turene, da klarer man lettere å holde opp motivasjonen. Ta med kart og kompass om mulig, om ikke annet så for å følge litt med. Det er god mestringsfølelse å se at man får til å følge med på hvor man er. Å lese kart mens man er i bevegelse er også en treningssak, det er overraskende vanskelig å lese kart mens man går, jogger eller løper.
                                    Er ihvertfall ikke slik at jeg gruer meg til at jeg skal gå tur Men det er ikke akkurat det morsomste i verden heller. Blir litt langtekkelig etterhvert, men er en UTROLIG digg følelse når jeg er ferdig, når jeg vet at jeg har gjort en god innsats! Når jeg sier "gleder meg" er det mest med tanke på at jeg liker å trene generelt, og forbedre meg

                                    Kommentér

                                    • Trådstarter

                                      #78
                                      Fredag 09.04.2021

                                      Tok det veldig rolig i dag. Gjorde ikke noe annet enn å fortsette å ta en del set med pull-ups gjennom dagen. Tok også og gjennomførte noen set med sakte (5 sek opp) rygghev på bakken. Hører at rygghevsøvelsen som blir gjort på opptaket er ganske utfordrende, så jeg får gjøre det jeg kan for å forberede meg

                                      I morgen blir det løping og styrke

                                      Kommentér

                                      • Trådstarter

                                        #79
                                        Lørdag 10.04.2021

                                        En fin dag med trening!

                                        Før middag:

                                        Pull-ups: 2x8 reps, deretter 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 2 - 1 reps (pyramide)
                                        Push-ups: 4x25 godkjente reps
                                        Lateral raises: 3x25 reps
                                        Arnold press: 2x20 reps
                                        Sit-ups: 2x maks (2 min)

                                        (P.S: På pull-ups prøver jeg å ta så korte pauser som mulig, nemlig for å utvikle meg)

                                        Etter middag:

                                        Ble litt løpetrening

                                        Oppvarming - 1km rolig jogg
                                        4x4 intervall på landevei - I-sone 5 (Rundt 90% av makspuls)

                                        Fikk egentlig skikkelig hold på drag 1, men jeg fikk likevel holdt en god hastighet. Ble bedre etterhvert og da følte jeg meg meget bra!

                                        Det at jeg fikk hold var jo fordi økta ikke var noe særlig lenge etter middag. Ville bare gjøre den fort, siden jeg trengte tid til å jobbe med en skoleoppgave (ja, selv på en lørdag... )

                                        Kommentér

                                        • Trådstarter

                                          #80
                                          Søndag 11.04.2021

                                          Glemte å loggføre treningen samme dagen, men her er altså loggen for i går.

                                          Før middag:

                                          Løp / gikk 7 km med 15kg sekk, der jeg løp omtrent 60% av strekningen med høyt tempo. De andre 40% gikk jeg så fort jeg kunne.
                                          Formålet er å altså forbedre meg på pakningsløp, og jeg ser på dette som en god måte å gjøre det på. Kan variere litt med distanse.

                                          Utover kvelden:

                                          To runder:
                                          Skull crushers - 18 reps
                                          Close grip bench press (manualer) - 20 reps
                                          Diamond push-ups - 20 reps
                                          French press - 20 reps
                                          (fokus på hypertrofi)

                                          To runder:
                                          Hammer curls (til utmattelse)
                                          Chin-ups: 10 reps

                                          + ekstra sett med hammer curls

                                          Kommentér

                                          • Trådstarter

                                            #81
                                            Mandag 12.04.2021

                                            I dag gjaldt det å ta det litt rolig.

                                            Gjennomførte en 30 minutters løpetur (ikke på tid) med middels - høy intensitet. Ikke noe annet å si enn det egentlig. Fornøyd med økta!

                                            Tatt en del pull-ups idag også, som vanlig

                                            Er ikke akkurat noe trening, men brodern og jeg valgte å terpe på litt bålfyring i skogen i dag Har faktisk kommet en del snø (skikkelig vått) i dag / i natt. Gjorde det altså ekstra vanskelig å få fyr.

                                            Kommentér

                                            • Trådstarter

                                              #82
                                              Tirsdag 13.04.2021

                                              På skolen:

                                              8km lett jogging (lav-middels intensitet) i variert terreng (skog, grus, asfalt). Gikk en del oppover

                                              Utover kvelden:

                                              Pull-ups: 2x8 reps, deretter 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 2 - 1 reps (pyramide)
                                              Push-ups: 4x25-30 godkjente reps
                                              Lateral raises: 3x25 reps
                                              Arnold press: 2x20 reps
                                              Sit-ups: 2x maks (2 min)

                                              (Prøver å ta så korte pauser som mulig mellom hvert pull-ups set)

                                              I morgen blir det tur med sekk

                                              Kommentér

                                              • Trådstarter

                                                #83
                                                Onsdag 14.04.2021

                                                Før middag:

                                                Skull crushers - 18 reps
                                                Close grip bench press (manualer) - 20 reps
                                                Diamond push-ups - 20 reps
                                                French press - 20 reps
                                                (fokus på hypertrofi)

                                                To runder:
                                                Hammer curls (til utmattelse)
                                                Chin-ups: 10 reps

                                                + ekstra sett med hammer curls

                                                Etter middag:

                                                Litt over 2,5 timers kontinuerlig gåing med 30kg sekk. Gikk ikke så altfor lenge, siden planen er å også gå en topptur i morgen (med litt lettere sekk)

                                                Kommentér

                                                • Trådstarter

                                                  #84
                                                  Torsdag 15.04.2021

                                                  Ble ikke noe mer enn en liten topptur på omtrent 2 timer (uten pause) med 22-23kg sekk. Litt usikker når det gjelder vekta i sekken. Gikk også igår, så det ble ikke altfor mye belastning i dag.

                                                  Pluss en del pull-ups

                                                  Kommentér

                                                  Working...
                                                  X
                                                  Besøksstatistikk