Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Forsidebilde og kalenderbilde

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Forsidebilde og kalenderbilde

Hepp. Jeg tenkte jeg skulle forsøke meg på å lage noen bakgrunnsbilder med kalender hver måned, inspirert av Smashing Magazine, men med militært motiv hentet fra Forsvarets mediesenter.

Første forsøk for september 2010 ser slik ut:

Full størrelse (1920x1200) ligger her:
    http://dl.dropbox.com/u/7680016/092010_ ... 0_rev1.jpg

Jeg ser at tallene er litt vel sammentrykt og trenger litt mer luft, så det er vel det første jeg skal rette på. Andre innspill mottas med takk.

Jeg skal lage for andre oppløsninger enn 1920x1200 også, men jeg tenkte jeg prøve denne først, og høre deres meninger/innspill før jeg setter meg ned med den jobben.
    Tidligere medlem av Norsk Luftwaffel.
    Nåværende medlem av Norsk Stolsliterforbund.

Re: Bakgrunnsbilde med kalender.

Ser veldig bra ut det der!

Hvis du lager den i 1280x1024 så blir den mitt nye bakgrunnsbilde på jobb

Comment

Veldig kult!

Synes det kunne være litt større "kalender" på bildet. Dette kan jo fort vise seg å bli et problem med noen bilder, kan jeg tenke meg? Der hvor motivet dekker et mye større område på bildet. Et alternativ vil jo være å ha to sider på hver måned. En side med bilde og en side med "kalender".

Forresten et meget kult bilde.
      "Bli det du kan bli"

Comment

Revisjon 2:

Tilgjengelig i:
        1920x1200
        1680x1050
        1280x1024
        1024x768

Bildeteksten er "NORNAVEOD bruker en liten fjernstyrt robot til å rydde en "dummy" bombe Meymaneh, Afghanistan".

Comment

Meget bra, men slitsomt å bytte hver mnd?

Utfordring: Tilpass med en aktiv kalender som legges over bakgrunnsbildet.

Comment

Nei, nei, nei. Keep it simple. Den der er gull.
            Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Comment

I really like - keep up og du vet jo nå at du har fått deg "fast jobb i mange år" fremover.

God stemning!

Comment

Opprinnelig skrevet av Rittmester
                Nei, nei, nei. Keep it simple. Den der er gull.
                Simple ja, men man kan jo ikke bruke september hele året? :-) En aktiv kalender kan se HELT likens ut, bare at kalenderen blar om til neste mnd. Litt usikker hvordan dette gjøres, men har hatt det tidligere..Veldig praktisk ihvertfall.

Comment

Konge, takk for ny bakgrunn!

Comment

Opprinnelig skrevet av njetnjet
                    Simple ja, men man kan jo ikke bruke september hele året? :-)
                    Exactly, og derfor kommer det en ny til oktober (hvis jeg ikke glemmer det da), med nytt motiv og nye muligheter! )

Har du et eksempel på en slik aktiv kalender (jeg regner med det finnes en drøss forskjellige)? Så skal jeg ta en kikk og se om det er noe jeg føler for å bruke litt tid på.

Til alle andre:
                    Skulle det ønskes andre oppløsninger, eller andre forbedringer så får dere bare si i fra her, så skal jeg mekke litt på bakrommet.

Comment

Hehe. Jeg misforstod visst alt her nå.

Så nå når jeg skjønner at det er for desktop-bruk, synes jeg den er konge!
                      "Bli det du kan bli"

Comment

Dette var brillefint.

Comment

Til alle andre:
                          Skulle det ønskes andre oppløsninger, eller andre forbedringer så får dere bare si i fra her, så skal jeg mekke litt på bakrommet.
                          Jeg vil ha 1280x800 for laptopen min!
                          Det der må jo bety at han er litt tam - han skrelte i det minste grensejegeren før han spiste ham
                          -Lille Arne

Comment

Værsågo': 1280x800

Comment

Det ser forresten enda kulere ut som bakgrunnsbilde! Magisk!
                              "Bli det du kan bli"

Comment

Veldig bra i 1680x1050. Du må nok regne med litt mas på oktober-kalender i slutten av måneden, lumted...

Comment

Veldig bra! Kommer det bakgrunner i 1920x1080 også nå så snakker vi lunch:-)

Comment

Lunsj: 1920x1080

Comment

Lunch spanderes herved!

:-)

Comment

Oktober 2010:

Tilgjengelig i:
                                        1920x1200
                                        1920x1080
                                        1680x1050
                                        1280x1024
                                        1280x800
                                        1024x768

Comment

Takk!

Har du tweaket på fokuset her, eller var bildet slik opprinnelig? Either way ser det veldig kult ut:-)

Comment

Fokuset er originalt.

Det jeg har gjort er å speilvende bildet slik at det skulle bli lettere å plassere kalenderen oppe til høyre (der jeg vil ha den). I tillegg har jeg klippet litt i høyde og bredde på enkelte oppløsninger for å få det til å passe.

En av kravene for bruk av FMS' mediearkiv er at det ikke skal skje noen manipulering av bildene, så derfor er det minimalt som kan gjøres før man bryter vilkårene )

Comment

Forslag:
                                              Hva med å hver måned tilby et bilde fra hver av de tre Forsvarsgrenene? Er ikke alle som liker seg magen i teig!

Dessuten synes jeg oktoberkalenderen var litt vanskelig å se tydelig i den litt rotete bakgrunnen. Du ser jo ut til å ha godt kjennskap med bilderedigeringsprogram så går på en måte ut for at du prøvde et mer tydelig hvitt omriss rundt tallene/bokstavene, men ble misfornøyd med hvordan det ble?
                                              Det der må jo bety at han er litt tam - han skrelte i det minste grensejegeren før han spiste ham
                                              -Lille Arne

Comment

Jeg har ikke tenkt å lage 3 hver måned, det tar for lang tid, klart slutt )

Motivene vil variere mye, jeg har så langt plukket ut 116 motiver fra mediearkivet til FMS som jeg kan tenke meg å bruke. Jeg kan love deg at neste måned ikke blir fra bakken )

Jeg synes at det hvite omrisset fungerer greit på min primære skjerm, men jeg har også sett at det ikke ser helt bra ut på et par andre jeg har testet på.
                                                Jeg skal forsøke å huske dette til neste gang, og se om jeg ikke finner på noe litt bedre på dette området.

Comment

Kalenderen funker fint på min skjerm.
                                                  Keep it up!

Comment

Bra arbeid, likte den godt!

Comment

konge.. keep up

Comment

En ny kommer i ..... morgen. Litt i siste lita, men det er først da jeg har satt av litt tid )

Comment

Hei!
                                                          Likte godt den forige kalenderen, Kommer det en for november ?

Bratlin..
                                                          Bratlin
                                                          BHFS

Comment

1920 x 1200 -> 1680 x 1050 -> 1280 x 800
                                                            1920 x 1080 -> 1280 x 720
                                                            1600 x 1200 -> 1024 x 768
                                                            1280 x 1024

Har ikke laget for alle oppløsningene som tidligere, rett og slett fordi det ikke er nødvendig.
                                                            Et bilde med høyere oppløsning skalerer fint nedover.

Enjoy!

Comment

• Filter
                                                            • Tid
                                                            • Show
                                                            • New Topics
                                                            Clear All
                                                            new posts
                                                            No content found
                                                            Show More

• Filter
                                                            • Tid
                                                            • Show
                                                            • New Topics
                                                            Clear All
                                                            new posts
                                                            Please log in to your account to view your subscribed posts.
                                                            Underforum Tråder Innlegg Nyeste innlegg
                                                            Oppstillingsplassen
                                                            Tekniske driftsmeldinger
                                                            Tekniske driftsmeldinger.
                                                            Tråder: 8 Innlegg: 661
                                                            Nyeste innlegg: Milforum: Driftsmeldinger
                                                            8 661
                                                            Kunngjøringer fra ledelsen
                                                            Kunngjøringer og informasjon fra forumledelsen.
                                                            Tråder: 15 Innlegg: 1.086
                                                            Nyeste innlegg: Meldinger til/fra S-1
                                                            15 1.086
                                                            Kommentarer fra rekkene
                                                            Stedet for korte spørsmål og kommentarer om forumet. Faglige diskusjoner tar vi på andre tråder under fagforumene.
                                                            Tråder: 3 Innlegg: 461
                                                            Nyeste innlegg: NYE BRUKERE - POST HER!
                                                            3 461
                                                            93A
                                                            NYE BRUKERE - POST HER!
                                                            av 93A
                                                            Fagforum S-1: Personell & administrasjon
                                                            S-1 1. Førstegangstjeneste, opptak og trening
                                                            Rekruttering, opptak og trening til førstegangstjeneste. Livet som vernepliktig etter førstegangstjenesten.
                                                            Tråder: 2.453 Innlegg: 41.955
                                                            Nyeste innlegg: Livet i tjeneste
                                                            2.453 41.955
                                                            Rittmester
                                                            Livet i tjeneste
                                                            Underforum:
                                                            Treningsdagbøker (11/1.130)
                                                            S-1 2. Utdanning og tjeneste
                                                            Utdanning og tjeneste som offiser, befal og spesialist, herunder diskusjoner rundt OMT (Ordning for Militært Tilsatte).
                                                            Tråder: 67 Innlegg: 2.914
                                                            67 2.914
                                                            Underforum:
                                                            S-1 3. Ledige stillinger innen totalforsvaret
                                                            Se annonseringer av ledige stillinger i Forsvaret, Politiet, NSM, Sivilforsvaret og andre forsvars- og sikkerhetsrelaterte næringer.
                                                            Tråder: 30 Innlegg: 492
                                                            30 492
                                                            S-1 4. Utnevnelser, utmerkelser og administrative forhold
                                                            Alt om utnevnelser, utmerkelser og annet administrativt.
                                                            Tråder: 8 Innlegg: 283
                                                            8 283
                                                            Fagforum S-2: Etterretning & sikkerhet
                                                            S-2 1. Generelle nyheter.
                                                            Her følger vi det generelle nyhetsbilde, hovedsaklig sikkerhets og militærrelaterte temaer, verden over.
                                                            Tråder: 1.054 Innlegg: 33.845
                                                            Nyeste innlegg: Interessante nyhetslinker
                                                            1.054 33.845
                                                            Znuddel
                                                            Interessante nyhetslinker
                                                            av Znuddel
                                                            S-2 2. Etterretning
                                                            Følg utviklingen i ulike deler av verden, regioner, land og konfliktområder.
                                                            Underinndeling og innhold er tilpasset Etterretningstjenestens fokusområder.
                                                            Tråder: 395 Innlegg: 28.355
                                                            Nyeste innlegg: Fokus: Mali
                                                            395 28.355
                                                            Znuddel
                                                            Fokus: Mali
                                                            av Znuddel
                                                            Underforum:
                                                            Tema: Russland (58/6.884)
                                                            Tema: Asia (102/4.214)
                                                            S-2 3. Sikkerhet
                                                            Terrorisme, spionasje, sabotasje, subversjon og organisert kriminalitet.
                                                            Underinndeling og innhold er tilpasset PSTs trusselvurderinger.
                                                            Tråder: 59 Innlegg: 5.302
                                                            59 5.302
                                                            Underforum:
                                                            22.juli 2011 (32/4.562)
                                                            S-2 4. Nyhetsfeed
                                                            Automatiske nyhetsfeeder. NB! Slettes automatisk etter en tid, så diskusjoner bør føres videre på andre tråder.
                                                            Tråder: 210 Innlegg: 265
                                                            210 265
                                                            Fagforum S-3: Operasjoner & avdelinger
                                                            S-3 1. Forsvarets avdelinger, øvelser og operasjoner
                                                            Forsvarets ulike forsvarsgrener, våpengrener og avdelinger.
                                                            Tråder: 2.549 Innlegg: 62.550
                                                            Nyeste innlegg: FN Mali: Operasjon MINUSMA
                                                            2.549 62.550
                                                            Underforum:
                                                            Hæren (41/1.518)
                                                            Sjøforsvaret (36/1.959)
                                                            Luftforsvaret (62/1.285)
                                                            Heimevernet (564/17.509)
                                                            S-3 2. Totalforsvaret
                                                            Diskuter totalforsvaret unntatt Forsvaret, herunder Sivilforsvaret, Redningstjenesten og Politiet.
                                                            Tråder: 584 Innlegg: 19.529
                                                            Nyeste innlegg: Rettssaken mot Erik Jensen
                                                            584 19.529
                                                            Underforum:
                                                            Politiet (235/12.996)
                                                            S-3 3. Ledelse
                                                            Diskuter ledelse, strategi, operasjonskunst og taktikk.
                                                            Tråder: 9 Innlegg: 179
                                                            Nyeste innlegg:
                                                            9 179
                                                            Blåfugl
                                                            S-3 4. Militære fag og stridsteknikk
                                                            Stridsteknikk, skyting, feltarbeider, sprengning, vintertjeneste og andre militære fag.
                                                            Tråder: 21 Innlegg: 2.271
                                                            Nyeste innlegg: Den store PI-tråden
                                                            21 2.271
                                                            pioff
                                                            Den store PI-tråden
                                                            av pioff
                                                            Fagforum S-4: Logistikk & materiell
                                                            S-4 1. Kjøretøy, fartøy og fly
                                                            Alt om militære kjøretøy, fartøy og flymaskiner.
                                                            Tråder: 109 Innlegg: 10.281
                                                            109 10.281
                                                            S-4 4. Forsvarets anskaffelser, annet materiell
                                                            Analyser og diskusjoner om ulike anskaffelser av militært materiell til Forsvaret i Norge, samt generelle diskusjoner rundt materiell som ikke er dekket andre plasser.
                                                            Tråder: 65 Innlegg: 827
                                                            65 827
                                                            Underforum:
                                                            Landsystemer (28/624)
                                                            Sjøsystemer (4/5)
                                                            Luftsystemer (6/41)
                                                            INI-systemer (23/128)
                                                            Fagforum S-5: Planer & policy
                                                            S-5 1. Forsvarsbudsjett, planer og doktriner
                                                            Forsvarsbudsjett og langtidsplaner, doktriner og militærmakt. Debatt rundt politiske føringer for Forsvaret, samt Forsvarets egne strategier og planer.
                                                            Tråder: 93 Innlegg: 6.071
                                                            Nyeste innlegg: Strategier for en småstat
                                                            93 6.071
                                                            S-5 3. Militærhistorie
                                                            Her diskuterer vi norsk og internasjonal militærhistorie, avdelingstradisjoner og militaria.
                                                            Tråder: 411 Innlegg: 10.512
                                                            411 10.512
                                                            Underforum:
                                                            S-5 4. Veteranforum
                                                            Informasjon om veteraner og reservister og aktiviteter landet rundt. FN-tjeneste, NATO-Veteraner, NROF etc.
                                                            Tråder: 89 Innlegg: 1.564
                                                            Nyeste innlegg: Team Rubicon.
                                                            89 1.564
                                                            magskor
                                                            Team Rubicon.
                                                            av magskor
                                                            Fagforum S-6: Samband & IKT
                                                            S-6 1. Fagforum Samband
                                                            Dette formet skal være for alle innlegg om sambandsmidler, relaterte systemer, erfaringer, utdanning, avdelinger og historikk samles. Tråden vil være ugradert, noe som er en selvfølge på dette forumet.
                                                            Tråder: 119 Innlegg: 1.706
                                                            Nyeste innlegg: Alternativ til kontorkasse
                                                            119 1.706
                                                            Underforum:
                                                            01 Fagområder (16/297)
                                                            02 Felttriks (23/301)
                                                            S-6 2. Tekniske forum
                                                            Her diskuterer vi tekniske saker innenfor IKT og data, som ikke er dekket av fagforum samband.
                                                            Tråder: 170 Innlegg: 3.017
                                                            170 3.017
                                                            Markedsplassen
                                                            Kjøp og salg
                                                            Her kjøper og selger du utstyr. Kun for privatpersoner.
                                                            Buy and sell kit. Non-commercial use only.
                                                            Tråder: 537 Innlegg: 2.182
                                                            537 2.182
                                                            Milforums testarena
                                                            Tester med terningkast på forskjellige typer utstyr. Det forutsettes at tester ikke har noen tilknytning til produsent eller forhandler av utstyret.
                                                            Tråder: 3 Innlegg: 16
                                                            3 16
                                                            Bedriftspresentasjoner
                                                            Bedrifter som mener de har noe å tilby Milforums lesere, enten i form av produkter eller jobb, kan her legge inn en tråd med informasjon og relevante lenker.
                                                            Tråder: 2 Innlegg: 2
                                                            2 2
                                                            Working...
                                                            X