Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

NYE BRUKERE - POST HER!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

NYE BRUKERE - POST HER!

Hei, du som nettopp har registrert deg på Milforum!

Du har nå lesetilgang på alle fagforumene, men før du får postet noe må du legge inn en veldig kort presentasjon av deg selv her, som svar på denne posten.

IKKE skriv navnet ditt eller noe annet som kan identifisere deg, men gjerne noe om hvor gammel du er, om du har noen militær erfaring, og hva du ønsker å få ut av din deltagelse på forumet.

Sv: NYE BRUKERE - POST HER!

Hei!

Jeg er 34 år og for tiden bosatt utenlands.
    Jeg gjorde min førstegangstjeneste på Porsangermoen og GSV for mange år siden, som UB.
    Har vært sivil siden den gang, men vurderer nå å søke meg inn på Politihøgskolen 2020, selvom jeg kanskje er litt gammel?
    Er medlem av forumet for å snuse rundt den muligheten.

:=)

Comment

Det er ingen øvre aldersgrense på Phs,så det er bare å kjøre på.
      When in doubt,empty your magazine.

Comment

Opprinnelig skrevet av bangkokbeast Vis post
        Hei!

Jeg er 34 år og for tiden bosatt utenlands.
        Jeg gjorde min førstegangstjeneste på Porsangermoen og GSV for mange år siden, som UB.
        Har vært sivil siden den gang, men vurderer nå å søke meg inn på Politihøgskolen 2020, selvom jeg kanskje er litt gammel?
        Er medlem av forumet for å snuse rundt den muligheten.

:=)
        Velkommen til forumet!

Tråden om PHS finner du her: https://milforum.net/showthread.php/...olen-%28PHS%29

Det finnes også haugevis med opptakstråder om PHS i underforumet til politiet: https://milforum.net/forumdisplay.php/91-Politiet

Det er også flere brukere med politibakgrunn på forumet her som kan svare deg på spørsmål.
        Svolten og tyst, samband fyst

Comment

Tusen takk!

Comment

Mann i 20-årene, psykologstudent, tidligere fallskjermjeger. vurderer å søke hv-i som aktivitet ved siden av studiene, og for å ha en fot innenfor dersom jeg skulle ønske å returnere til forsvaret ved endt studietid. Fikk råd om at det var gode muligheter på dette forumet for å få svar på eventuelle spørsmål jeg måtte ha om tjenesten der.

Comment

Velkommen til forumet!

Kjør på med spørsmål. Vi har flere aktive HV-Iere her.
              Odd objects attract fire. You are odd.

Comment

Mann, 35 år. Gikk i min tid befalsskolen for feltartilleriet, men gjorde ikke noen videre karriere der. Ble siden kalt inn til HV og er i dag troppssjef i områdestrukturen.

Meldte meg først og fremst inn for å smuglese tråder og skamløst stjele fra andres erfaring og kunnskap, men tar meg selv i å titte innom nesten daglig for å lese meg opp på en oppegående debatt om dagsaktuelle temaer jeg ikke finner mange andre steder.

Comment

Velkommen! Vi får aldri nok HV-folk.
                  There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Comment

Hei.

40 år gammel trønder som ble sivil i 2010 etter litt over 7 år i forsvaret. Vært innom hær og luft og en liten tur til sandkassa i 2009. Vurderer nå å hive meg med på et HV-opptak før jeg blir for gammel. Litt krutt igjen i kroppen.

Comment

Kjør på!

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

Comment

Hei, er hvu som etterhvert skal satse på karriere i forsvaret.
                        Bruker forumet for å lese meg opp til tips og triks til førstegangstjenesten og hvu.
                        Mvh.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Comment

Velkommen til forumet!

Comment

Velkommen!

Comment

Jeg er 39 år gammel, tjenestegjorde i HMKG, Kontigent 2000/01, 2.Gardekompani.
                              Var så noen år i HV15/16 før et par kneoperasjoner gjorde sitt til at jeg ble diskutert.
                              Jeg har en sterk interesse av å følge med på basenedleggelser og generell svak utnyttelse av pengene som bevilges og lignende.
                              MPA og Andøya er sentrale tema...

Mvh

Larsenio

Comment

Opprinnelig skrevet av Larsenio Vis post
                                Jeg er 39 år gammel, tjenestegjorde i HMKG, Kontigent 2000/01, 2.Gardekompani.
                                Var så noen år i HV15/16 før et par kneoperasjoner gjorde sitt til at jeg ble diskutert.
                                Jeg har en sterk interesse av å følge med på basenedleggelser og generell svak utnyttelse av pengene som bevilges og lignende.
                                MPA og Andøya er sentrale tema...

Mvh

Larsenio
                                jeg ble dimmitert ikke diskutert...

Comment

Velkommen!

Comment

Velkommen Larsenio. Tidligere HV-16 Claymore selv. Når var du i HV16?

Comment

Opprinnelig skrevet av Larsenio Vis post
                                      jeg ble dimmitert ikke diskutert...
                                      Eller det som verre er: Dissekert eller destruert! (*damn you autocorrect*)
                                      Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

Comment

Opprinnelig skrevet av Norseman-76 Vis post
                                        Når var du i HV16?
                                        Innrullert i 2002 og var et par ganger på AF for vakt og sikring, samt en tur opp i Skarsteindalen for innlevering av AG`en som vi ikke lengre kunne ha hjemme.
                                        Relativt kort "karriere" der.

Opprinnelig skrevet av Simplex Vis post
                                        Eller det som verre er: Dissekert eller destruert! (*damn you autocorrect*)
                                        Jupp, spesielt når man forsøker sette seg inn i forum-koder osv via telefonen...

Comment

Hei, ny her. Ønsker å se relevant info om HV tjeneste, spesielt utstyrsliste da jeg ikke har fått sett denne listen, og vet jeg ikke har fått utdelt det jeg skal

Comment

Velkommen!

Comment

Avtjener førstegangstjenesten nå, trives kjempe godt og har lyst til å fortsette. Laget denne profilen mest for tips og triks. Men har et stort spørsmål som er vanskelig å få svar på. Kan man ta allment evnenivå testen jeg tok på sesjon på nytt? Jeg vil søke på befalsskolen men har karater 4, og kravet er karakter 5?

Comment

Usikker, men tviler.

Spør Forsvaret på FB, de pleier å kunne være behjelpelige.

Comment

Hei,

Jeg har lest på milforum i ti års tid, og er generelt interessert i temaene som tas opp her. Bakgrunn fra Hæren og senere Heimevernet. et par kontigenter i Afghanistan for noen år siden.

Mvh meg

Comment

Velkommen, [MENTION=85763]NM-129[/MENTION] !
                                                    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Comment

Hei. Er aktiv HV mann, og har rundet 40. Ønsker relevant informasjon, samtidig bidra dersom jeg kan innen mitt fagfelt.

Comment

Velkommen!

Comment

Ta kontakt med ditt hv-distrikt for informasjon om utstyrslisten, alternativt ta dette opp med din adm.off ved neste øvelse.

Comment

Velkommen [MENTION=86438]Brastind[/MENTION] hva er fagfeltet ditt?
                                                            There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Comment

• Filter
                                                            • Tid
                                                            • Show
                                                            • New Topics
                                                            Clear All
                                                            new posts
                                                            No content found
                                                            Show More

• Filter
                                                            • Tid
                                                            • Show
                                                            • New Topics
                                                            Clear All
                                                            new posts
                                                            Please log in to your account to view your subscribed posts.
                                                            Underforum Tråder Innlegg Nyeste innlegg
                                                            Oppstillingsplassen
                                                            Tekniske driftsmeldinger
                                                            Tekniske driftsmeldinger.
                                                            Tråder: 8 Innlegg: 662
                                                            Nyeste innlegg: Milforum: Driftsmeldinger
                                                            8 662
                                                            Kunngjøringer fra ledelsen
                                                            Kunngjøringer og informasjon fra forumledelsen.
                                                            Tråder: 15 Innlegg: 1.086
                                                            Nyeste innlegg: Meldinger til/fra S-1
                                                            15 1.086
                                                            Kommentarer fra rekkene
                                                            Stedet for korte spørsmål og kommentarer om forumet. Faglige diskusjoner tar vi på andre tråder under fagforumene.
                                                            Tråder: 3 Innlegg: 466
                                                            Nyeste innlegg: NYE BRUKERE - POST HER!
                                                            3 466
                                                            Fagforum S-1: Personell & administrasjon
                                                            S-1 1. Førstegangstjeneste, opptak og trening
                                                            Rekruttering, opptak og trening til førstegangstjeneste. Livet som vernepliktig etter førstegangstjenesten.
                                                            Tråder: 2.453 Innlegg: 41.955
                                                            Nyeste innlegg: Livet i tjeneste
                                                            2.453 41.955
                                                            Underforum:
                                                            Treningsdagbøker (11/1.130)
                                                            S-1 2. Utdanning og tjeneste
                                                            Utdanning og tjeneste som offiser, befal og spesialist, herunder diskusjoner rundt OMT (Ordning for Militært Tilsatte).
                                                            Tråder: 67 Innlegg: 2.917
                                                            67 2.917
                                                            Underforum:
                                                            S-1 3. Ledige stillinger innen totalforsvaret
                                                            Se annonseringer av ledige stillinger i Forsvaret, Politiet, NSM, Sivilforsvaret og andre forsvars- og sikkerhetsrelaterte næringer.
                                                            Tråder: 30 Innlegg: 494
                                                            30 494
                                                            S-1 4. Utnevnelser, utmerkelser og administrative forhold
                                                            Alt om utnevnelser, utmerkelser og annet administrativt.
                                                            Tråder: 8 Innlegg: 283
                                                            8 283
                                                            Fagforum S-2: Etterretning & sikkerhet
                                                            S-2 1. Generelle nyheter.
                                                            Her følger vi det generelle nyhetsbilde, hovedsaklig sikkerhets og militærrelaterte temaer, verden over.
                                                            Tråder: 1.054 Innlegg: 33.847
                                                            1.054 33.847
                                                            S-2 2. Etterretning
                                                            Følg utviklingen i ulike deler av verden, regioner, land og konfliktområder.
                                                            Underinndeling og innhold er tilpasset Etterretningstjenestens fokusområder.
                                                            Tråder: 395 Innlegg: 28.355
                                                            Nyeste innlegg: Fokus: Mali
                                                            395 28.355
                                                            Znuddel
                                                            Fokus: Mali
                                                            av Znuddel
                                                            Underforum:
                                                            Tema: Russland (58/6.884)
                                                            Tema: Asia (102/4.214)
                                                            S-2 3. Sikkerhet
                                                            Terrorisme, spionasje, sabotasje, subversjon og organisert kriminalitet.
                                                            Underinndeling og innhold er tilpasset PSTs trusselvurderinger.
                                                            Tråder: 59 Innlegg: 5.302
                                                            59 5.302
                                                            Underforum:
                                                            22.juli 2011 (32/4.562)
                                                            S-2 4. Nyhetsfeed
                                                            Automatiske nyhetsfeeder. NB! Slettes automatisk etter en tid, så diskusjoner bør føres videre på andre tråder.
                                                            Tråder: 212 Innlegg: 268
                                                            212 268
                                                            Fagforum S-3: Operasjoner & avdelinger
                                                            S-3 1. Forsvarets avdelinger, øvelser og operasjoner
                                                            Forsvarets ulike forsvarsgrener, våpengrener og avdelinger.
                                                            Tråder: 2.549 Innlegg: 62.551
                                                            Nyeste innlegg: Tema: Luftforsvaret
                                                            2.549 62.551
                                                            Underforum:
                                                            Hæren (41/1.518)
                                                            Sjøforsvaret (36/1.959)
                                                            Luftforsvaret (62/1.286)
                                                            Heimevernet (564/17.509)
                                                            S-3 2. Totalforsvaret
                                                            Diskuter totalforsvaret unntatt Forsvaret, herunder Sivilforsvaret, Redningstjenesten og Politiet.
                                                            Tråder: 584 Innlegg: 19.529
                                                            Nyeste innlegg: Rettssaken mot Erik Jensen
                                                            584 19.529
                                                            Underforum:
                                                            Politiet (235/12.996)
                                                            S-3 3. Ledelse
                                                            Diskuter ledelse, strategi, operasjonskunst og taktikk.
                                                            Tråder: 9 Innlegg: 179
                                                            Nyeste innlegg:
                                                            9 179
                                                            Blåfugl
                                                            S-3 4. Militære fag og stridsteknikk
                                                            Stridsteknikk, skyting, feltarbeider, sprengning, vintertjeneste og andre militære fag.
                                                            Tråder: 21 Innlegg: 2.271
                                                            Nyeste innlegg: Den store PI-tråden
                                                            21 2.271
                                                            pioff
                                                            Den store PI-tråden
                                                            av pioff
                                                            Fagforum S-4: Logistikk & materiell
                                                            S-4 1. Kjøretøy, fartøy og fly
                                                            Alt om militære kjøretøy, fartøy og flymaskiner.
                                                            Tråder: 109 Innlegg: 10.285
                                                            109 10.285
                                                            S-4 4. Forsvarets anskaffelser, annet materiell
                                                            Analyser og diskusjoner om ulike anskaffelser av militært materiell til Forsvaret i Norge, samt generelle diskusjoner rundt materiell som ikke er dekket andre plasser.
                                                            Tråder: 65 Innlegg: 827
                                                            65 827
                                                            Underforum:
                                                            Landsystemer (28/624)
                                                            Sjøsystemer (4/5)
                                                            Luftsystemer (6/41)
                                                            INI-systemer (23/128)
                                                            Fagforum S-5: Planer & policy
                                                            S-5 1. Forsvarsbudsjett, planer og doktriner
                                                            Forsvarsbudsjett og langtidsplaner, doktriner og militærmakt. Debatt rundt politiske føringer for Forsvaret, samt Forsvarets egne strategier og planer.
                                                            Tråder: 93 Innlegg: 6.071
                                                            Nyeste innlegg: Strategier for en småstat
                                                            93 6.071
                                                            S-5 3. Militærhistorie
                                                            Her diskuterer vi norsk og internasjonal militærhistorie, avdelingstradisjoner og militaria.
                                                            Tråder: 411 Innlegg: 10.512
                                                            411 10.512
                                                            Underforum:
                                                            S-5 4. Veteranforum
                                                            Informasjon om veteraner og reservister og aktiviteter landet rundt. FN-tjeneste, NATO-Veteraner, NROF etc.
                                                            Tråder: 89 Innlegg: 1.564
                                                            Nyeste innlegg: Team Rubicon.
                                                            89 1.564
                                                            magskor
                                                            Team Rubicon.
                                                            av magskor
                                                            Fagforum S-6: Samband & IKT
                                                            S-6 1. Fagforum Samband
                                                            Dette formet skal være for alle innlegg om sambandsmidler, relaterte systemer, erfaringer, utdanning, avdelinger og historikk samles. Tråden vil være ugradert, noe som er en selvfølge på dette forumet.
                                                            Tråder: 119 Innlegg: 1.706
                                                            Nyeste innlegg: Alternativ til kontorkasse
                                                            119 1.706
                                                            Underforum:
                                                            01 Fagområder (16/297)
                                                            02 Felttriks (23/301)
                                                            S-6 2. Tekniske forum
                                                            Her diskuterer vi tekniske saker innenfor IKT og data, som ikke er dekket av fagforum samband.
                                                            Tråder: 170 Innlegg: 3.017
                                                            170 3.017
                                                            Markedsplassen
                                                            Kjøp og salg
                                                            Her kjøper og selger du utstyr. Kun for privatpersoner.
                                                            Buy and sell kit. Non-commercial use only.
                                                            Tråder: 537 Innlegg: 2.182
                                                            537 2.182
                                                            Milforums testarena
                                                            Tester med terningkast på forskjellige typer utstyr. Det forutsettes at tester ikke har noen tilknytning til produsent eller forhandler av utstyret.
                                                            Tråder: 3 Innlegg: 16
                                                            3 16
                                                            Bedriftspresentasjoner
                                                            Bedrifter som mener de har noe å tilby Milforums lesere, enten i form av produkter eller jobb, kan her legge inn en tråd med informasjon og relevante lenker.
                                                            Tråder: 2 Innlegg: 2
                                                            2 2
                                                            Working...
                                                            X